Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-11, 16:40
  #1
Medlem
PUSClFERs avatar
Steep - ett extremsportspel som utspelar sig i de snötäckta alperna. Åk snowboard, skidor, fallskärmssegling, eller vingdräkt och utforska bergen helt fritt.

Jag har spelat lite under den stängda betan, och det jag blev mest överraskad över var att det är noll laddningstider. Jag kan stå vid bergets fot, öppna upp kartan och teleportera mig till bergets topp på en sekund. Rent spontant känns inte spelet så jättegivande eller motiverande, men jag kan definitivt se potentialen i det ändå. Det känns som ett perfekt spel att plocka fram när man bara känner för att spela lite för avkopplingens skull. Jag tröttnade lite efter ~2 timmar, men kände ganska snabbt igen efteråt att jag vill starta upp spelet igen bara för att glida runt lite mer. Det har en sådan där "myskänsla" över sig som får mig att vilja luta mig tillbaka med en handkontroll och bara åka runt.

Det enda klagomålet jag har på spelet efter två timmars speltid är att kontrollen och menyn på PC känns otroligt obekväm och svårbegriplig. När man åker används till exempel inte musen alls. Istället använder man WASD för att åka, och J och L för att sladda eller bromsa. Att röra kameran för att se sig omkring medan man åker går inte heller förrän man har stannat helt. Menyn är klottrig och ostrukturerad, med knappar utspridda lite överallt.

Hur som helst känns det som ett ganska kul och avslappnat spel. Spelet befinner sig just nu i stängd beta, med en öppen beta som börjar nästkommande helg (18:e-21:a). Jag är lite förvånad över att det inte redan fanns någon tråd om detta spel med tanke på att det blev ganska väl mottaget på E3-mässan tidigare i år.

Officiell hemsida:
http://steep.ubisoft.com/game/en-US/home/index.aspx
Citera
2016-11-11, 17:04
  #2
Medlem
Signade upp för betan först idag så jag får nog vänta till nästa helg. Är inte detta ett spel som är gjort för att spelas med handkontroll likt t.ex. Fifa och andra sportspel? Det finns också något liknande ännu under utveckling av några svenskar nämligen Snow som är i open beta och Free-To-Play.
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2016-11-11 kl. 17:07.
Citera
2016-11-18, 17:13
  #3
Medlem
Passa på och testa detta i helgen nu alla som gillar snö, skidor och snowboard när det är öppen beta. Bör spelas med en kontroller även på PC
Citera
2016-11-22, 15:25
  #4
Medlem
sigurts avatar
Fan såg reklam på facebook om demot, men missade att det var tidsbegränsat dessa datum.
Skulle ladda ner demot nu men hittade det såklart inte.

Jag hann läsa i kommentarerna på facebook att de flesta tyckte att den öppna betan som var nu, var betydligt bättre än den stängda.

Tråkigt att jag inte kunde testa spelet, känns lite trevligt att ha ett helt berg för sig och glida runt...
Citera
2016-11-22, 15:53
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Fan såg reklam på facebook om demot, men missade att det var tidsbegränsat dessa datum.
Skulle ladda ner demot nu men hittade det såklart inte.

Jag hann läsa i kommentarerna på facebook att de flesta tyckte att den öppna betan som var nu, var betydligt bättre än den stängda.

Tråkigt att jag inte kunde testa spelet, känns lite trevligt att ha ett helt berg för sig och glida runt...

Var också grymt sugen på att testa detta av samma anledning. Men tyvärr missade även jag chansen. Får vänta till release helt enkelt.
Citera
2016-11-24, 13:39
  #6
Medlem
pepsi haxs avatar
Testa betan, detta tröttnar man på 10 gånger fortare än no mans sky tyvärr.. Skulle kunna vart så mycket bättre, men tråkig miljö, verkar vart ett spel dom fixa ihop sista timmen på en fredag innan ledigheten.
Citera
2017-01-16, 16:02
  #7
Medlem
dovAkins avatar
Sämsta spelet jag lirat. Noll känsla jämfört med t.ex Snow. Inget flyt alls när man åker. Finns snowboard spel från början av 00 talet med bättre känsla och styrning


Nej fy fan asså , varför envisas jag med att köpa Ubisoft spel. Sämsta spel företaget i världen..
Citera
2018-08-08, 12:38
  #8
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det känns som ett perfekt spel att plocka fram när man bara känner för att spela lite för avkopplingens skull. Jag tröttnade lite efter ~2 timmar, men kände ganska snabbt igen efteråt att jag vill starta upp spelet igen bara för att glida runt lite mer. Det har en sådan där "myskänsla" över sig som får mig att vilja luta mig tillbaka med en handkontroll och bara åka runt.

Precis så. Är ingen hardcore-skidlirare men har kört en del spel innan och det här är absolut det bästa jag testast so far. Köpte det nu på Steams sommarrea för noll och ingenting (typ 80% off) och jag tycker det är riktigt nice faktiskt. Ffa den öppna världen där det bara är att välja en topp och sen åka utför i nästan en evighet. Lite småmulligt med snygg grafik, musik och känsla. Som PUSClFER skriver ovan också är det imponerande korta laddningstider. Blir lite ryckigt ibland att styra med tangenbordet kanske men ingen direkt panik. Har hitills mest bara kört det som avslappning. Då funkar spelet riktigt bra imo. Iaf för under hundringen är det värt det alla dar i veckan. Kul också med stor variation - snowboard, skidor, flyga med wingsuite eller paraglider osv.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2018-08-08 kl. 12:42.
Citera
2023-01-16, 20:20
  #9
Medlem
Förvånande att se att alla i tråden kastade så mycket skit på Steep. Detta är ett av de skönaste spelen ju, roliga utmaningar och mysig miljö att bara tricksa runt i. Detta och Riders Republic är riktigt roliga. Men då Tony Hawk Pro Skater 2 är ett av mina favoritspel, så antar jag att extrem arkadsport är en genre som tilltalar mig mer än skjutspel exempelvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback