2016-11-10, 21:46
Medlem
Han körde mycket åt Hultman ett tag, som (defensiv) stand-in för Örjan. På sistone har han fått Veijos förtroende och vunnit V75, lite av en comeback i år. Jag minns när han stod mitt på stallbacken och såg ut att äga allt med solglasögon och spöt i backen... jag ville gå fram och prata men min väninna sa nej, stör honom inte. (Han körde vår häst till vinst veckan efter. Det var några år sedan nu.)

Bra kusk.
Citera
2016-11-10, 21:52
Medlem
Ett riktigt vidrigt svin men jag måste dock säga att det är en stor positiv överraskning med någon som erkänner och tar ansvar. Oklart om han verkligen kan ändra beteende eller om det bara är svammel.

Han gör alltså tvärtom mot zigenarsvinet Tino som misshandlare en tjej, hotade hennes familj, fick besöksförbud men ändå nekade till allt. Har någon förresten hört mer om när han kommer att åtalas. Skönt att zigenarn blev avstängd från stallet. Det går helt enkelt inte att integrera en zigenare i något samhälle oavsett land.
Citera
2016-11-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Sluta försvara att en jävla mupp till kusk skulle vara bra.
Lärlingar kör in mer pengar än han och Adrian kör in dubbla som lärling och är till och med en bättre kusk.
Jörgen kan hålla sig till Lunchdubbeln och hålla sig borta från de mer spelvänliga loppen.

Aldrig funderat på att försöka hålla dig till fakta?

J.S är uppenbarligen en mycket störd person som jag inte försvarar på något sätt.

Trots det är J.S en skicklig kusk vilket de som är något så när insatta i trav håller med om. Det jag gjorde var inte att försvara J.S, utan att korrigera en del felaktiga påståenden från din sida.
Citera
2016-11-10, 21:55
Medlem
Han får väl ta anställning hos Roger W nu
Citera
2016-11-10, 22:26
Medlem
hängballens avatar
Äh känsliga småtjejer ska hålla sig från travet!
Citera
2016-11-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag tycker nog han kan få fortsätta köra häst. Det är strängt taget skitsamma om kusken är inbrottstjuv, sedelförfalskare, skattesmitare eller sms-sex-postare. Huvudsaken är att han vinner travlopp.

Enda beteendet som inte ska accepteras när det gäller travmänniskor är djurplågeri.
Fast vinner han travlopp spelar ju lite djurplågeri knappast någon roll eller?
Jag menar hästen är ju ändå bara ett redskap man skall bruka för att man skall få in lite cash eller hur ?
Citera
2016-11-10, 23:31
Medlem
hängballens avatar
Han måste ju ha fått napp några gånger eftersom han gick på som han gjorde, hade han bjudit ut dessa brudar på bio hade han nog setts som en fjant. Ge inte upp Sjunnesson kör hårt!!
Citera
2016-11-11, 00:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Sluta försvara att en jävla mupp till kusk skulle vara bra.
Lärlingar kör in mer pengar än han och Adrian kör in dubbla som lärling och är till och med en bättre kusk.
Jörgen kan hålla sig till Lunchdubbeln och hålla sig borta från de mer spelvänliga loppen.

Att jämföra JS med Adrian K är rent trams. Dels är Adrian inte lärling annat än på pappret, dels har han ett storstall i ryggen och kan ha starthästar till hands årets alla dagar. Vill han starta i gulddivisionen en lördag så ordnar pappa det.

Sjunnesson är frilansare och får ta vad som bjuds. Blir ofta stallens andra- eller tredjehästar pga att tränaren själv väljer den bästa eller att hästägaren kräver någon av storkuskarna (Örjan, Erik, Björn G) i första hand. Eller också får han köra småtränarnas hästar om Örjan & Co är uppbokade.

Trots ovanstående presterar Sjunnesson klart bra utifrån förutsättningarna. Kör nästan aldrig spelfavoriter men har ändå god segerprocent.
Citera
2016-11-11, 00:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Alltså jag har mycket svårt att tro att detta skulle röra sig om Stefan Söderkvist. Det är absolut den sista jag skulle misstänka för detta, jag menar verkligen det- den absolut sista. En gemytlig man, eftertänksam, snäll och väldigt behaglig. Vad har du för grund för detta. Jag är väl involverad i sporten och jag har aldrig hört ett enda ont ord om Stefan Söderkvist, inte ett enda. Så till vida tror jag Söderkvist är väldigt unik. Var har du fått detta ifrån eller trollar du?

Allt talar emot att det skulle röra sig om SS. "Uppträdde kaxigt"- finns inte en chans.

Riktigt obehagligt med folk som slänger ut sig det ena och det andra helt utan betänkligheter. Stefan har ju fru och barn, tänk dej för!!!!!
Dessutom står det han via sociala medier kränkt kvinnorna. Stefan Söderkvist använder sig inte av sociala medier alls!!! Kryp tillbaka in i din avundsjuka vrå och fundera vilken funktion du fyller på detta jordklot. Människor som dej som skjuter från höften beter sig lika illa som mannen som kränkt kvinnorna. Fy fan för denna jävla travsport, finns ingen vidrigare skock samling människor. Nu lämnar jag skiten för gott.

Ja, jag har bara följt travet som spelare och har inget eller ingen insyn hur någon kusk/tränare är i verkliga livet, men jag har väldigt svårt att tro att det detta handlar om skulle vara just SS. Det skulle förvåna mig storligen och jag kan verkligen tänka mig att det finns andra som är 100 ggr mer sannolika till dessa trakasserier... Med detta sagt så vet man ju aldrig, men kan ALDRIG, tro på detta INNAN jag fått handfasta bevis för det...
Citera
2016-11-11, 00:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, jag har bara följt travet som spelare och har inget eller ingen insyn hur någon kusk/tränare är i verkliga livet, men jag har väldigt svårt att tro att det detta handlar om skulle vara just SS. Det skulle förvåna mig storligen och jag kan verkligen tänka mig att det finns andra som är 100 ggr mer sannolika till dessa trakasserier... Med detta sagt så vet man ju aldrig, men kan ALDRIG, tro på detta INNAN jag fått handfasta bevis för det...

Men för h-e. Varför fortsätter ni yra om Söderkvist när den rätta personen presenterades på sidan 2 i tråden?
Citera
2016-11-11, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Ja allt med S.S måste bort i från den här tråden.

Japp, allt annat är enkom sjukt och djupt ohederligt även för att vara en sida som värnar om yttrandefrihet och dylikt - detta får bara inte vara kopplat till någon som är helt oskyldig...

Obs!. Jag läser nu tråden från första början utan att läst klart så annan information kan redan vara framkommen, såsom att GM skulle vara JS...
Citera
2016-11-11, 00:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Men för h-e. Varför fortsätter ni yra om Söderkvist när den rätta personen presenterades på sidan 2 i tråden?

Jag vet - skrev i mitt inlägg nedan att jag inte läst igenom tråden innan jag svarade - dumt gjort. Nu "vet" vi vem som den trolige GM är...

Edit: Till mitt försvar så var JS enkom ett rykte och inget annat, på sidan två...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2016-11-11 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in