2016-11-30, 01:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Visst arbetat för Goldman Sachs men verkar vara en smart jävel som Trump investerar pengar smart.

Att Mnuchin är smart tror jag ingen har ifrågasatt. Frågan är om han är rätt man att övervaka bankerna och Wall Street. Lite som att sätta räven att vakta hönshuset.
Citera
2016-11-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Julian Assange som Trumps pressekreterare.

Från första sidan.

Detta vore episkt.
Citera
2016-11-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Från första sidan.

Detta vore episkt.

Problemet är att han inte har synts till på över 30 dagar.
Citera
2016-11-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att Mnuchin är smart tror jag ingen har ifrågasatt. Frågan är om han är rätt man att övervaka bankerna och Wall Street. Lite som att sätta räven att vakta hönshuset.

Det är väl för faen Exakt vad Trump lovade i sina stupida utbrott längsmed Amerikas 'landsbyggd'??

Vi har ingen aning om varför han valde Mnuchin. Ska bli intressant att se vad han har för agenda.
Citera
2016-11-30, 01:39
Medlem
Guillounisms avatar
New York-juden Mnuchin med en extensiv bakgrund hos Goldman Sachs och sedermera Hollywood...kanske dags för alla nynazister att lägga ner sina fantasier om Trump.
Citera
2016-11-30, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Problemet är att han inte har synts till på över 30 dagar.

Assange menar du?
Tja.. Jämfört med Brasilianska juniorlandslaget smetat längsmed de colombianska alperna, jämfört med Rysslands Grozny 2.0 i Aleppo (eller upprensningen efter västvärldens ödesdigra stöd till 'moderata rebeller' blaha stön suck snark..) - När Assange kommer med nästa uppslag så får vi säkert veta om det.
Har där inte varit 30-dagars perioder tidigare då Assange INTE varit uppe i folks flöden?
Jag vet inte..
Men underhållningen av att ha Assange som Press Secretary i 8 år vore stor. Sånt som inte går att köpa för pengar helt enkelt.
Om jag tror att Trump är så 'oseriös' - nej! - men det vore riktig humor.
Citera
2016-11-30, 02:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är väl för faen Exakt vad Trump lovade i sina stupida utbrott längsmed Amerikas 'landsbyggd'??

Min metafor var något otydlig, inser jag i efterhand. Jag menade inte att Mnuchin skulle ge sig på bankerna likt en räv som går loss i hönshuset, utan tvärtom att han nog låter dem fortsätta att pumpa bubblor.

Citat:
Vi har ingen aning om varför han valde Mnuchin. Ska bli intressant att se vad han har för agenda.

Trump eller Mnuchin?
Citera
2016-11-30, 02:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
New York-juden Mnuchin med en extensiv bakgrund hos Goldman Sachs och sedermera Hollywood...kanske dags för alla nynazister att lägga ner sina fantasier om Trump.

Steven Mnuchin blev utsedd till Trump-kampanjens "money man" redan i maj. Med andra ord så kan det knappast komma som någon överraskning att han utnämnts till finansminister, för mig är det i varje fall inte ett dugg överraskande. Men visst, Mnuchin har arbetat för Goldman Sachs (han gick i sin fars fotspår) men lämnade det företaget för typ 15 år sedan för att starta en egen verksamhet. Jag kan instämma i att han inte är ett fantastiskt val men detta till trots är det en helt väntad utämning. Till saken hör också att Donald Trump och Steven Mnuchin känt varandra i 15 år så det är rimligt att tänka sig att Trump vet vad han gör i just detta fallet.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-11-30 kl. 02:28.
Citera
2016-11-30, 02:17
Medlem
Citat:
Min metafor var något otydlig, inser jag i efterhand. Jag menade inte att Mnuchin skulle ge sig på bankerna likt en räv som går loss i hönshuset, utan tvärtom att han nog låter dem fortsätta att pumpa bubblor.

Trump har valt Mnuchin för att han kan göra något ingen annan kan. Vad - är frågan.
Att du inte egentligen hade andemeningen av 'räv i hönshuset' utan snarare menade 'sätta tjuven att vakta fångarna' antog jag faktiskt -
I bästa fall har vi rätt båda två på samma gång.

Citat:
Trump eller Mnuchin?

Båda två. Men framförallt Mnuchin så klart.
Citera
2016-11-30, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Steven Mnuchin blev utsedd till Donald Trumps rådgivare inom ekonomiska frågor redan i maj.

Vilka fler kampanj-människor ser du som troliga i kabinettet?
Citera
2016-11-30, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Steven Mnuchin blev utsedd till Trump-kampanjens "money man" redan i maj. Med andra ord så kan det knappast komma som någon överraskning att han utnämnts till finansminister, för mig är det i varje fall inte ett dugg överraskande. Men visst, Mnuchin har arbetat för Goldman Sachs (han gick i sin fars fotspår) men lämnade det företaget för typ 15 år sedan för att starta en egen verksamhet. Jag kan instämma i att han inte är ett fantastiskt val men detta till trots är det en helt väntad utämning. Till saken hör också att Donald Trump och Steven Mnuchin känt varandra i 15 år så det är rimligt att tänka sig att Trump vet vad han gör i just detta fallet.

Gäller ju att han inte gör några skumaffärer med bankerna nu då.....dom kommer ju komma ut ur skogen och be om tjänster nu av mnuchin.

"Tjena mnuchin kommer du ihåg oss? Ja just det vi jobbade på goldman tillsammans och nu är det så att gör du inte som vi säger så akta dig när du går över vägen"
Citera
2016-11-30, 03:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Gäller ju att han inte gör några skumaffärer med bankerna nu då.....dom kommer ju komma ut ur skogen och be om tjänster nu av mnuchin.

Jag vet inte hur Steven Mnuchins relation till Goldman Sachs ser ut idag men Donald Trump borde veta det med tanke på att han känt Mnuchin i 15 år vid det här laget.

Här är en bild från Trumps middag med Mitt Romney förresten: https://pbs.twimg.com/media/CyebGcJVQAQubGd.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in