Ja, vi är på the same page när det gäller detta. Däremot är jag mer optimistisk än du om möjligheterna för anhängarna att hålla Trump i schack. Men jag delar din åsikt om personen Trump.
Ni borde vänta med att avfärda Donald Trump tills han faktiskt satt ihop en administration. Snubben är inte ens president ännu liksom. Dessutom måste ni ha klart för er att Trump, oavsett hur falsk eller genuin han är, inte kan sätta ihop en regering byggd på vad han själv tycker och tänker. Det finns en mängd viljor han är tvungen att ta hänsyn till vare sig han vill det eller ej, inte minst inom Senaten.
Det där är bara trams och önsketänkande. Sanningen är att Trump är en okunnig, integritetslös och lättpåverkad narcissistisk fåne. Han saknar principer, har kandiderat mest för att få en egokick och kan svänga både hit och dit. De utnämningar vi har sett tyder på att Trump lyssnar på folk som inte vill ha någon omläggning av politiken utan vill fylla regeringen med lydiga etablissemangsrepublikaner. Det är därför Romney är aktuell som ny utrikesminister, inte någon smart taktik.
Trump har decenniers erfarenhet av ledarskap på högsta nivå och är rätt person att bli president i det här läget (av de realistiska alternativen).
Vi har ingen aning om vad Trump och Romney diskuterat. Att han skulle vara aktuell för posten som utrikesminister är mainstreammedias spekulation.
Trump har decenniers erfarenhet av ledarskap på högsta nivå och är rätt person att bli president i det här läget (av de realistiska alternativen).
Ja av affärsvärlden, affärsvärlden har inte samma spelregler som det politiska, det finns mer att förlora som politiker än som affärsman då affärsmän inte är lika hårt granskade.
Oavsett vad man tycker om Trump som ledare så bör man ta ett par steg tillbaka och invänta tills vi faktiskt har fakta.
Ross is a billionaire. He owns his own private equity company. He served in an advisory capacity to President Bill Clinton on US-Russia trade. He advised NYC Mayor Rudy Giuliani on privatization. Ross was an early backer of Trump and seems to have had a hand in developing most of his economic policies:
Ross is a billionaire. He owns his own private equity company. He served in an advisory capacity to President Bill Clinton on US-Russia trade. He advised NYC Mayor Rudy Giuliani on privatization. Ross was an early backer of Trump and seems to have had a hand in developing most of his economic policies:
Investerare i administrationen är bra, så länge de inte investerar i krigsmateriel och andra branscher som gynnas av krig.
För er antisemiter i tråden borde dock skrämselhicka infinna sig då han har ett förflutet i Rotschild inc
Trump har varit skyldig honom en stor tjänst länge, så det var väl dags för payback. Det sägs att han just nu genomgår vetting process.
Investerare i administrationen är bra, så länge de inte investerar i krigsmateriel och andra branscher som gynnas av krig.
För er antisemiter i tråden borde dock skrämselhicka infinna sig då han har ett förflutet i Rotschild inc
Trump har varit skyldig honom en stor tjänst länge, så det var väl dags för payback. Det sägs att han just nu genomgår vetting process.
Ja, jag hoppas också att Iran-kramarna grinar och är deprimerade. Ser man på deras inlägg ser det ut så. Förhoppningsvis är detta dödsstöten för allt deras barnsliga trams. Trump var enda "chansen" tänkte de - nu krossar han dem. Det är ljuvligt.
Dags att få hjulen att snurra igen. Löfven får ta med sig anteckningsblocket när han åker dit.
Enligt Fox News planerar Trump och hans transition team att hantera gräsrötternas missnöje med Romney genom att låta Romney publicera en ursäkt för sina tidigare uttalanden om Trump:
Det krävs mer än en före detta Rotschild-anställd för att jag ska överge tråden. Dels för att jag aldrig inbillat mig att Donald Trump är någon antisemit och dels för att jag ser det som en livsuppgift att irritera trådens mest oförskämda narcissist, det vill säga experten10. Även om Trump utser John Bolton till utrikesminister och Mitt Romney till försvarsminister så kommer jag alltså stanna i tråden.
Enligt Fox News planerar Trump och hans transition team att hantera gräsrötternas missnöje med Romney genom att låta Romney publicera en ursäkt för sina tidigare uttalanden om Trump:
Det vore förmodligen ett rätt effektivt sätt att blåsa väljarna och få in ytterligare en etablissemangsrepublikan på en central post.
Ineffektivt skulle jag säga, om Fox har rätt. Jag tror absolut inte att väljarna kommer acceptera någon ursäkt. Med det sagt så kan Donald Trump dra åt helvete om den avskyvärda ormen Mitt Romney blir utrikesminister.
Vilka profiler vill ni se i Trumps administration runt honom?
Det vore sjukt roligt om han plockade in en-och-annan Joe-Schmoe från gatan på någon riktigt super-duper viktig post (viktig enl. alla tyckare i alla fall) som StateSec el. dyl.
Typ Bob från 'lower Connecticut' som bara råkar vara en riktig vass kille.
Men om han fortsätter att utgå ifrån sina instinkter (ge bifall åt det trovärdiga?) så är det för all del ok med 'establishment-picks' så vitt det mig bekommer.
Det är redan uppenbart att det finns en plan. Därmed är det åt helvete för tidigt att göra några särskilda bedömningar.
Ineffektivt skulle jag säga, om Fox har rätt. Jag tror absolut inte att väljarna kommer acceptera någon ursäkt. Med det sagt så kan Donald Trump dra åt helvete om den avskyvärda ormen Mitt Romney blir utrikesminister.
Ni två verkar visst aldrig fatta att ni inte är några väljare. Det finns ett pyttelitet fåtal personer som tänker så som ni gör i USA men man kan inte bry sig om varenda liten löjllig kärring.
Observera att jag pratade om att Romney skulle behöva be om ursäkt.
Känns extremt långsökt att ha skulle ge förrädare och ormar som Mitt Romney, Paul Ryan eller John Mccain höga poster i sin administration. Varför liksom? Trump verkar dessutom vara ganska långsint privat.
Tror inte heller på någon utnämning för totala dårar som John Bolton.
Men vi får helt enkelt avvakta och se. Snart nog vet vi och kan göra en bättre bedömning av vad Trumps presidentskap kommer innebära.