2016-11-21, 15:16
Medlem
Stabskaptens avatar
Dana Rohrabacher verkar däremot bra. Några uttalanden av honom:

Citat:
I think that the United States was not right in our condemnation of Russian actions in Syria, we should have applauded instead of condemning it.

Citat:
It is a very good thing that Assad is not being replaced by a radical Islamic jihadist regime, and that the Russian intervention in this conflict perhaps prevented Assad from being replaced by a jihadist regime.

Citat:
Whoever the next president is, [the new US president] will have a new policy towards Russia and hopefully it will be one that is much more aimed at cooperation rather than trying to be confrontational and standoffish. We were aggressively vilifying Russia for the last few years when there are lots of things that we could have been doing for mutually beneficial activities.

https://sputniknews.com/world/201604031037418514-approach-politician-valdai/

Rohrabacher är uppenbarligen en förnuftig karl som står för den politik Trump gick till val på. Om Trump menade allvar med sina löften borde Rohrabacher vara den givna kandidaten. Att han inte är det säger en del om vad vi kan förvänta oss under Trump.
Citera
2016-11-21, 15:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Dana Rohrabacher verkar däremot bra. Några uttalanden av honom:

https://sputniknews.com/world/201604031037418514-approach-politician-valdai/

Rohrabacher är uppenbarligen en förnuftig karl som står för den politik Trump gick till val på. Om Trump menade allvar med sina löften borde Rohrabacher vara den givna kandidaten. Att han inte är det säger en del om vad vi kan förvänta oss under Trump.

Det stora problemet, som du ständigt bortser från, är Senaten. Tror du verkligen att Dana Rohrabacher kommer få bli utrikesminister för Senatens majoritet? Newt Gingrich uteslöt sig själv från diskussionen om utrikesministerposten eftersom han inte kunde tänka sig att Senaten skulle godkänna honom, hur tror du då att det kommer gå för en man med Rohrabachers värderingar?
Citera
2016-11-21, 15:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
89Spartan skrev

Live.. https://www.c-span.org/video/?418879...wer-lobby&live

Tack, den länken är guld, kanske man kan säga.
Citera
2016-11-21, 15:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
89Spartan skrev

Om Trump vill kontrollera nyhetscykeln så borde han gå ut med nya utsedda namn idag.

Eller twittra lite.
Citera
2016-11-21, 15:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror inte du förstår hur sådana som Trump resonerar.

Jag tror ingen av oss är 100% säker på hur han resonerar.
Citera
2016-11-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det stora problemet, som du ständigt bortser från, är Senaten. Tror du verkligen att Dana Rohrabacher kommer få bli utrikesminister för Senatens majoritet? Newt Gingrich uteslöt sig själv från diskussionen om utrikesministerposten eftersom han inte kunde tänka sig att Senaten skulle godkänna honom, hur tror du då att det kommer gå för en man med Rohrabachers värderingar?

Trump är hårt kopplad till Israel. Därifrån utgår hans Mellanösternpolitik som vanligt när det gäller amerikanska presidenter. Att han kommer att vara nära bundsförvant med Israel understryks bland annat av att hans dotter har konverterat till judendomen och att han har velat flytta den amerikanska ambassaden från Tel Aviv till Jerusalem.

Israel hatar Iran och Iran har en stark koppling till Syrien och i viss mån Ryssland. Där är grundläget som Trump startar ifrån. Det skulle vara märkligt om Trump bara skulle släppa Syrien och låta Putin ta över. I så fall kommer han att kräva något som kompensation för detta.
Citera
2016-11-21, 16:02
Medlem
Christopheruss avatar
Hoppas lite på att Romney blir utrikesminister ändå!
Han verkar ändå ganska vettig efter att man sett dokumentären om han i valet 2012
Citera
2016-11-21, 16:07
Medlem
Stabskaptens avatar
Jag har tittat på ett par av Michael Flynns tal och föredrag. Mitt intryck är att han är klent begåvad och totalt fixerad vid islam. Ideologiskt kan han bäst beskrivas som en kontrajihadist. För det mesta låter han som en muslimbabblande fåne som lägger ut texten i Avpixlats kommentarfält. Killen verkar hämta sin världsbild från YouTube-klipp med Pamela Geller och Robert Spencer.

Daniel Larison skriver sansat om Flynn i två kommentarer på The American Conservatives hemsida:

Threat Inflation and Flynn’s ‘World War’

http://www.theamericanconservative.com/larison/threat-inflation-and-flynns-world-war/

What Would Being a ‘Normal Nation’ Mean?

http://www.theamericanconservative.com/larison/what-would-being-a-normal-nation-mean/
Citera
2016-11-21, 16:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror ingen av oss är 100% säker på hur han resonerar.
Exactly my Point.
Citera
2016-11-21, 16:14
Medlem
Nog för att The Donald är en oberäknelig herre men jag kan inte tänka mig att Romney är aktuell för någon som helst position inom Trumps administration. Det är bara spel för gallerierna. Romney kallades upp till den nya kejsaren för att få chansen att botgöra sig genom gammal hederlig rövslickning och som bevis för sin bot och bättring informera om vilka inom Republikanerna som smygstöttade hans fåniga lilla uppror..
Citera
2016-11-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trumps möten idag, Trump Tower:

Pres.-elect Trump's meetings today at Trump Tower:

Rep. Tulsi Gabbard
Rick Perry
Elaine Chao
Mary Fallin
Newt Gingrich

Ha, ha. Tulsi Gabbard ?

Inga latinos så här långt.

Har sett asiater och svarta.
Citera
2016-11-21, 16:20
Medlem
Alla kämpar de om den nye härskarens gunst. Han sitter där totalt oberäknelig precis som han gjorde i dokusåpan the Apprentice och väljer ut sina favoriter och ja-sägare.
Något säger mig att Donald Trumps väg mot presidentposten är planerad sedan mycket långt tillbaka.
Senast redigerad av climasol 2016-11-21 kl. 16:33. Anledning: fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in