2016-11-13, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Nej. Det är inte så forskning funkar, alls. Snarare tvärtom är det jakten på nya rön som motsäger rådande konsensus som fungerar som drivkraft. Men jag förstår att du inte är så insatt i vad som utgör vetenskap när du placerar naturvetenskap i samma fack som genus"vetenskap".

Om du själv gör ett eget smörgåsbord där du själv plockar ut vad som ska vara "vetenskap" kan du knappast klaga när andra gör samma sak.
Citera
2016-11-13, 17:23
Medlem
chessjamts avatar
En fråga att kanske bäst återkomma till i januari, men vem tror vi kommer att bli verklighetens Frank Underwood i Trumps regering? Steve Scalise verkar vara majority whip nu, den position som Underwood hade när han påbörjade sin maktkomplott i seriens början. Känns å andra sidan svårt att spekulera då vi dels inte vet så mycket om vilka han kommer att välja att ha med (vem som får känna på kalla handen och bli avslagen som Kevin Spacey blev) och dels då Trump inte är någon vanlig republikan utan främmande till Washingtons politiska ormnäste. Känns som att många kan ha för avsikt att klättra på bekostnad av hans politiska oerfarenhet.
Citera
2016-11-13, 18:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Steve Bannon, Kellyanne Conway & Reince Priebus all reportedly offered & accepted senior White House roles. Formal announcement coming soon.

https://mobile.twitter.com/Politics1com/status/797822869808021504
Citera
2016-11-13, 18:31
Medlem
Laura Ingraham spekuleras det i som press-sekreterare
Citera
2016-11-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://mobile.twitter.com/Politics1com/status/797822869808021504
Spännande!

Kellyanne som pressekreterare har det ryktats om hela tiden. Det intressanta blir COS. Jag kan mycket väl tänka mig att han gör en kompromiss och tillsätter någon helt annan som COS, för att lugna båda sidor. Dock, om han väljer Bannon så är det en revolution, och då kan Paul Ryan avgå meddetsamma för då blir han inte kvar som speaker.
Citera
2016-11-13, 20:04
Medlem
Stabskaptens avatar
Kellyanne Conway säger snälla saker om Bannon, talmannen Paul Ryan säger att han inte har något emot Bannon som chief of staff, besked väntas de närmaste dagarna:

http://www.breitbart.com/video/2016/11/13/conway-bannon-was-the-general-of-trump-campaign-will-have-a-big-role-in-the-administration/

http://linkis.com/www.breitbart.com/20/hyqwB
Citera
2016-11-13, 20:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
talmannen Paul Ryan säger att han inte har något emot Bannon som chief of staff

Det kan ju tyda på att Ryan vet att det inte blir Bannon. Ett annat alternativ är att Bannon manipulerats och förvridits så att han blir en, för globalisteliten, helt ofarlig stabschef. När det gäller USA så kan man ju faktiskt inte utesluta någonting.
Citera
2016-11-13, 20:29
Medlem
Citat:
Det kan ju tyda på att Ryan vet att det inte blir Bannon. Ett annat alternativ är att Bannon manipulerats och förvridits så att han blir en, för globalisteliten, helt ofarlig stabschef. När det gäller USA så kan man ju faktiskt inte utesluta någonting.

Ett annat alternativ, det mest troliga, är att du har totalt fel.

Ryan känner sig i underläge och säger saker för att få sitta kvar.
Citera
2016-11-13, 20:35
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:

Eller så kan det tyda på att Ryan vet att det blir Bannon och inte vill kritisera Trumps beslut och skapa dåliga relationer med en person han kommer att bli tvungen att samarbeta med. Eller så är han bara en normalt omdömesgill person och inser att det ser illa ut om talmannen går ut och recenserar olika kandidater inför öppen ridå.

Det är svårt att sia om hur det här kommer att gå.
Citera
2016-11-13, 20:39
Medlem
Ryan är en orm och politruk, men väljer Trump Bannon som COS så kommer det att bli kaos och ständiga konflikter inom GOP. Personalen i kampanjen verkar inte heller vilja ha honom då det sägs att de har protesterat mot det valet. Å andra sidan så lär han få sparken så småningom när allt kollapsar. Lewandowski verkar också komma tillbaka i någon roll och förutom att vara en misslyckad politiker så verkar han inte heller vara helt stabil .
Citera
2016-11-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Eller så kan det tyda på att Ryan vet att det blir Bannon och inte vill kritisera Trumps beslut och skapa dåliga relationer med en person han kommer att bli tvungen att samarbeta med. Eller så är han bara en normalt omdömesgill person och inser att det ser illa ut om talmannen går ut och recenserar olika kandidater inför öppen ridå.

Det är svårt att sia om hur det här kommer att gå.
Jo, men det lät som att Kellyanne visste att det skulle bli Bannon. Hon vet att en del är oroliga och försökte dämpa den oron genom att blåsa upp honom så mycket som möjligt; säga att han var generalen för kampanjen så att folk ska se det som naturligt att Bannon kommer bli COS. Jag känner mig rätt säker på det efter att ha sett Kellyanne-klippet.

Ryan tror jag inte har en aning om vem Trump kommer välja.
Citera
2016-11-13, 21:00
Medlem
Ryan lever nog lite på lånad tid. Jag skulle inte bli förvånad om han tappar sin position. Han verkar nu desperat försöka hänga sig kvar och det är nästan jobbigt att se det i intervjuer. Av klippet att döma verkar det bli Bannon vilket är obegripligt ur ett ledarperspektiv, men jag antar att Trump vill stärka banden till Breitbart News ännu mer. Han vet att han inte kommer att få "mainstream media" på sin sida oavsett vad än bra han genomför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in