Citat:
Ursprungligen postat av kaizen
scramble: armbågar är inte tillåtet i muay thai heller.. inte i sverige. dock i många andra länder.
och som sagt va.. mma står för mixed martial arts och betyder blandning av olika kampsporter, shootfighting är en gren ut från mma. medan nhb är ett tävlingssätt.. betyder som vale tudo.. allt är tillåtet. dock är inte allt tillåtet i turneringar såsom ufc eller pride eller liknande. så mma går att träna i sverige också. dock under vissa begräsningar, förutsatt att man inte blir bra och kommer så långt så man ska börja tävla i finnfight eller liknande.. då kommer tränarna att börja köra mer lämpad träning med dig.
aja.. inget att skrika om. bara jag som är besserwisser =)
jaja, så man tävlar i nhb och tränar i mma är det det du säger? Är så kallat "hardcore fan" av sporten men säger inte att du har fel. För mig är gamla UFC vale tudo eller nhb(utan regler, finns knappt tävlingar med det nånstans) medans dagens är mma(det finns en hel del regler). Det är väl mer min åsikt än ett faktum. Som sagt du verkar veta vad du talar om, så ser bara jag på saken. Du var inne på samma sak lite men egentligen så spelar det ju mindre roll bara vi är överrens om att det är en underbar sport.
Förresten, i muy tai så tränar dom väl armbågsslag men får inte använda dom i tävling va? Såg en uppvisning där sådana slag användes. Dock mot pads. Så jag antog att dom tränade lite på det iaf.