2003-07-16, 14:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Själv så tränar ja shaolin hos master louis linn.

Och anser det är klart den bästa kampsporten
Citera
2003-07-16, 14:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Min pappa är starkare än din debatten?

Den som passar dig är bäst ...för dig
Citera
2003-07-16, 17:23
äldre konto (old)
Ej medlem
muay thai.. lätt.. eller krav maga och shoot fighting (stavning?)
Citera
2003-07-16, 18:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns bara en...Pugilistik...The noble art of self defense...Två gentlemen i en ring...Elegant å klassiskt...
Citera
2003-07-16, 19:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan inte förstå att alla ställer så jävla dåliga frågor.
Att fråga vilken kampssport som är bäst är som att fråga vilken ens favoritfilm är?

Smaken är som baken delad...
Citera
2003-07-16, 20:02
Medlem
prezets avatar
Måste vara den kampsport som tränas i den lokal där det finns schyssta polare till dig.

Tror inte man tränar bra och fokuserat, om man tränar med en bunt träskallar.
Man måste digga att dänga dem i mattan.

Så ere...
Citera
2003-07-16, 23:26
Medlem
extatics avatar
Flyttar tråden till Sportforumet.
Citera
2003-07-17, 17:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Mixed martiel arts(MMA) utan tvekan. Finns dock inte så mycket möjligheter till det här i sverige än.....kung fu funkar i välkoreografierade scener i filmer och möjligtvis mot nån som inte tränar nåt, ser häftigt ut men funkar inte nåt vidare.

Men allt hänger ju på vad man vill få ut av sin kampsport. Vill man bara ha bra träning och öka sin smidighet så funkar de flesta. Vill man bara bli så bra som möjligt på att slåss oavsett om det är i en ring eller på gatan så är mma det bästa valet enligt min åsikt.

Möjligheterna till att testa sina kunskaper i en "riktig" fight är dock ganska begränsade i sverige iaf på lagligt vis. I sverige så är shootfighting det närmaste mma man kan komma om jag inte har helt fel. Dom koncentrerar sig både på stående(sparkar, slag, knän och armbågar) och markkamp(armlås, benlås, strypningar osv....) Enda skillnade mellan att tävla i mma och shootfighting som jag har förstått det är att det inte är tillåtet att slå motståndaren under markkampen. Nån som tränar i detta kanske kan upplysa mig om jag har helt fel i frågan....

Om man inte är sugen på detta om det nu är pga av homofobi över att brottas med en kille på marken eller om det är för att du ha jet li som idol, så är det viktigaste tipset jag kan ge att välja en kampsport som ger RIKTIG sparring. Att stå och slå i luften lär man sig inte mycket av.
Citera
2003-07-17, 20:03
äldre konto (old)
Ej medlem
shootfighting är en gren av mma (mixed martial arts). du förväxlar mma med nhb (no holds barred). och armbågar är inte tillåtet.
dock har du rätt i att träning som är mer realistisk ger bättre träning.. att bara slå på mittsar eller säck ger kanske bra kombinationer och hårda slag. men att kunna få in dom på någon person som rör sig och slår tillbaka är en helt annan sak.. samma med alla lås. att få in ett lås på någon som gör motstånd är jävligt mycket svårare än någon som i princip hjälper dig att göra låsen.. och det är tyvärr på det sättet som kampsport ofta tränas.
Citera
2003-07-17, 20:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Jeet Kune Doo
Citera
2003-07-18, 02:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaizen
shootfighting är en gren av mma (mixed martial arts). du förväxlar mma med nhb (no holds barred). och armbågar är inte tillåtet.
dock har du rätt i att träning som är mer realistisk ger bättre träning.. att bara slå på mittsar eller säck ger kanske bra kombinationer och hårda slag. men att kunna få in dom på någon person som rör sig och slår tillbaka är en helt annan sak.. samma med alla lås. att få in ett lås på någon som gör motstånd är jävligt mycket svårare än någon som i princip hjälper dig att göra låsen.. och det är tyvärr på det sättet som kampsport ofta tränas.

Armbågar kanske bara var taibixning, fel av mig. Tänkte att dom kanske hade det. På vilket sätt förväxlar jag mma med nhb?
Citera
2003-07-18, 02:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble

I sverige så är shootfighting det närmaste mma man kan komma om jag inte har helt fel. Dom koncentrerar sig både på stående(sparkar, slag, knän och armbågar) och markkamp(armlås, benlås, strypningar osv....) Enda skillnade mellan att tävla i mma och shootfighting som jag har förstått det är att det inte är tillåtet att slå motståndaren under markkampen. Nån som tränar i detta kanske kan upplysa mig om jag har helt fel i frågan....

Det finns gott om andra MMA Klubbar, Bjj, shooto och luta livreklubbar för att nämna några.

så shootfighting är verkligen inte enda alternativet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in