2016-11-08, 23:16
Medlem
Som titeln lyder har jag Länsförsäkringar! Är 20 år och sitter på ca 700k kr från ett arv, vill så klart köpa min lägenhet så snart som möjligt. Vad kräver banken eller bankerna oftast när man har sådant högt start kapital? Inkomst per år?

Har inga skulder osv osv. Är clean från sådant.
Citera
2016-11-08, 23:24
Medlem
Fast inkomst och skuldfri. Sen att du klarar av amorteringar, ränta och hyran. De går efter schabloner vad det kan tänkas kosta. Ring dem imorgon och be om lånelöfte.
Citera
2016-11-08, 23:30
Medlem
Skulle inte välja Länsförsäkringar de ger dåligt med rabatter om du inte flyttar dina försäkringar dit. Du kan få rabatt i början men sedan minskar den.
Citera
2016-11-08, 23:32
Medlem
Mina rabatter har inte försvunnit på 6år! Förhandla om räntan. Det är inte säkert de ger den bästa.
Citera
2016-11-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeispain1
Som titeln lyder har jag Länsförsäkringar! Är 20 år och sitter på ca 700k kr från ett arv, vill så klart köpa min lägenhet så snart som möjligt. Vad kräver banken eller bankerna oftast när man har sådant högt start kapital? Inkomst per år?

Har inga skulder osv osv. Är clean från sådant.
Skit samma hur mycket du har i kontantinsats, det är månadskostnaden som banken intresserar sig av, om du tänker använda 700 000 som kontantinsats för ett boende på 4 miljoner får du blankt nej från alla banker, ska du köpa en lägenhet för 1 miljon och stoppar in 700 000 kronor kommer de flesta banker gladeligen låna ut pengar till dig om du har fast jobb.
Så det finns inget svar på din fråga så länge du inte berättar vad du har i lön och hur mycket bostaden ska kosta i inköp.
Citera
2016-11-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badrocksparty
Fast inkomst och skuldfri. Sen att du klarar av amorteringar, ränta och hyran. De går efter schabloner vad det kan tänkas kosta. Ring dem imorgon och be om lånelöfte.

Varför skulle de kräva att låntagaren är skuldfri? Då skulle bankerna inte få så många nya kunder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in