Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-08, 18:37
Medlem
ladde för ganska så länge sen hem adobe photoshop från piratebay - när jag installerade photoshop så dök bridge, distiller, adobegccclient och en massa andra program upp i launchpad. jag skulle vilja ta bort en del av dessa program från launchpad - går det?

jag har försökt att dra programmet som jag inte vill ha kvar i launchpad till papperskorgen men det funkar inte. nån som vet hur man gör?
Citera
2016-11-08, 20:58
Moderator
Rassas avatar
Kör avinstalleraren som ligger i respektive mapp för Adobe-programmen i Programmappen.
Citera
2016-11-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Kör avinstalleraren som ligger i respektive mapp för Adobe-programmen i Programmappen.

jag hittar dessvärre inte nån avinstallerare för de program som "kom på köpet". jag hittar avinstallerare till photoshop och adobe acrobat. sen har jag "bridge", "distiller", "aaslapp", "aamlauncherutil", "adobepcibroker", "adobegcclient" som bara råkar finnas i launchpad. har ingen aning vad programmen gör, hittar inga avinstallerare eller nånting.
Citera
2016-11-10, 22:42
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsotto
jag hittar dessvärre inte nån avinstallerare för de program som "kom på köpet". jag hittar avinstallerare till photoshop och adobe acrobat. sen har jag "bridge", "distiller", "aaslapp", "aamlauncherutil", "adobepcibroker", "adobegcclient" som bara råkar finnas i launchpad. har ingen aning vad programmen gör, hittar inga avinstallerare eller nånting.

Släng Adobe Brigde och distiller från programmapen, dra dom till soptunnan och töm den. De andra filerna bör du kunna söka på i Finder och radera därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in