• 1
  • 2
2016-12-04, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frostine
Eftersom jag jobbade i veckan ska jag ju inte få lönen förrän i december, men eftersom att chefen ännu inte har ringt efter 4 dagar trots flera meddelanden så är jag osäker på om jag kommer få länen eftersom jag slutade efter 2 dagar

Då får du nog inte lönen kan jag tänka mig
Citera
2016-12-05, 16:22
Medlem
Men jag borde ha den, speciellt eftersom att anledningen till att jag slutade var att jag inte fått fullständig information på arbetsintervjun
Citera
2016-12-05, 16:32
Medlem
SurTrollets avatar
Har du otur kommer inte pengarna fören i januari! ..på mitt jobb är det en månads fördröjning på lönen så timmarna jag jobbar nu i december får jag utbetalt i slutet av januari.
Citera
2016-12-05, 20:50
Medlem
Jag tycker inte du borde få lön. Det är omöjligt för en arbetsgivare att kunna berätta allting för en blivande anställd det är det upplärningen är till för. Du har ju även ett ansvar att ställa frågor om ditt blivande arbete.

Du har slutat halvvägs igenom en upplärning, du har tillförd arbetsgivaren absolut noll.

På vissa företag får man själv betala sin upplärning.(Ryan air som exempel)
Varför tycker du själv att du förtjänar lön?

Jag tror däremot att du kan få om du tjatar, men om du har lite stolthet gör du inte det, du har slösat bort deras tid.
Senast redigerad av Grenar 2016-12-05 kl. 20:54.
Citera
2016-12-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Jag tycker inte du borde få lön. Det är omöjligt för en arbetsgivare att kunna berätta allting för en blivande anställd det är det upplärningen är till för. Du har ju även ett ansvar att ställa frågor om ditt blivande arbete.

Du har slutat halvvägs igenom en upplärning, du har tillförd arbetsgivaren absolut noll.

På vissa företag får man själv betala sin upplärning.(Ryan air som exempel)
Varför tycker du själv att du förtjänar lön?

Jag tror däremot att du kan få om du tjatar, men om du har lite stolthet gör du inte det, du har slösat bort deras tid.

Jaså du, väldans vad människor kan uttrycka sig utan att veta någonting.

Saker som dom utelämnade var VÄLDIGT viktiga att veta om, lagligt sett också...
och dom på upplärningspassen var otroligt förvånade över hur lite information jag fått och hur mycket hon som anställde mig har utelämnat när hon berättade om jobbet.

Jobbet jag sökte för var inte det jag fick, jobbet hon berättade om, var inte det jag lärdes upp till.
Citera
2016-12-06, 13:44
Medlem
Oavsett vad så har chefen betett sig jättedåligt, inte ringt tillbaka ännu trots att jag lämnat flera meddelanden om att hon ska ringa upp.

Även fast jag slutat vill jag ha ett avslutande ord, hon som arbetsgivare borde vara intresserad av att veta varför jag slutade?
Om man är seriös dvs..
Citera
2016-12-06, 18:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Har du otur kommer inte pengarna fören i januari! ..på mitt jobb är det en månads fördröjning på lönen så timmarna jag jobbar nu i december får jag utbetalt i slutet av januari.

Det där är ju det normala att timlön utbetalas den 25:e månaden efter. Vissa företag har en annan brytpunkt än kalendermånad, men det är ovanligt.
Citera
2016-12-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det där är ju det normala att timlön utbetalas den 25:e månaden efter. Vissa företag har en annan brytpunkt än kalendermånad, men det är ovanligt.

Okej så om jag jobbade i november får jag dom i januari isf?
Citera
2016-12-07, 02:38
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostine
Okej så om jag jobbade i november får jag dom i januari isf?

Nej då bör du få pengarna i december! Troligen den 23e.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in