2005-12-13, 19:07
Bannlyst
Funderar på att direkt efter att ha tagit studenten från gymnasiet flytta till England och London för att försöka ta ströjobb under ca ett års tid. Någon som vet om detta funkar eller som har tips?

Hur svårt är det att hitta ströjobb och bostad m.m är behöver inte ha det bättre ställt än att jag överlever kan tillägga att jag läser Naturvetenskaplig linje med inrikting på matte-data
Citera
2005-12-13, 19:10
Medlem
CodeMANs avatar
Jag själv har aldrig sökt jobb i London, men har använt följande sajt för diverse information:

http://www.londonsvenskar.com/

Kolla avdelningarna "Leva", "Jobba", "Boende" och forumet.

/Cody
Citera
2005-12-14, 21:34
Medlem
ratboness avatar
har ingen erfarrenhet av london precis, men bott och arbetat i england i tre år. det är barnsligt lätt att få tillfälliga (som ofta kan leda till fasta) jobb på kontor. skittrist, knappa in siffror på dator el liknande. jag jobbade t.e.x på en banks huvudkontor detta med treårig bygg o anläggning som enda utbildning..

det funkar som med manpower / poolia. registrera dig hos de privata förmedlarna : hayes, manpower, ..kommer inte på flera nu, men det finns många. sök recruitment agencies. lönen är ju inte bra, 5-8£ i timmen kanske..

bostad funkar på samma sätt. sök letting agencies.

lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in