2016-11-05, 17:04
Medlem
Det slog mig att vi kanske skulle bygga reservat för etniska svenskar. Precis som det är i USA för ursprungsbefolkningen. Indianerna.

Det finns inte så många etniska svenskar i världen. Vi kan jämföra med flera "minoretygroups" (stammar) i Kina som är betydligt fler än etniska svenskar. Det finns även afrikanska "stammar" som är fler än etniska svenskarna. I Kina finns det 72 minoritetsgrupper och de har aldrig omfattas tex av enbarnspolitiken och får pengar av staten för att bevara sin kultur och sitt språk. Kinesiska minoritetsgrupper har det alltså lättare än svenskar i Sverige för att bevara sin egen kultur och särart. Har inte Sverige även en skyldighet att bevara "det svenska" för omvärlden och FN? - Nu skall tex SVT/SR "avsvenskas" trots att det redan finns säkert 1000 arabiska TV kanaler men bara 2 i hela världen som betalas av svenskarna. Varför skall inte dessa få vara "svenska"? Varför skall dessa "utrotas"?

Allt är relativt. Jag vet en Kines som kallar Malmö för en "By". Han skulle säkert kalla Stockholm för en by. I Kina finns det en minoritetsgrupp som är 17 miljoner. Enbart i stor-Kairo bor det 18 miljoner (dubbla Sveriges befolkning)

I Europas muslimska grannländer sker det idag en enorm befolkningsexplosion. I Afrika föds det idag 44 miljoner, samtidigt som det föds 4 miljoner Européer. År 1900 var det 1:1. År 2100 kommer det att födas 100 ggr fler araber och afrikaner än européer.

Nå vad tycker ni? Skall vi upprätta reservat för att bevara det svenska och den svenska kulturen. För oss och vår omvärld. - Vad är alternativet?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-11-05 kl. 17:10.
Citera
2016-11-05, 17:07
Medlem
Jag hade min bakruta stripad på 90-talet med

"Indianerna stoppade inte invandringen, nu bor dom i reservat"
Citera
2016-11-05, 17:10
Medlem
Man känner ju själv hur mycket bättre man mår i svenska miljöer...
Med svenskar, där man känner igen utseende, sociala koder, beteende, urpsrung, kultur, traditioner..
Man blir avslappnad, välmående, trygg.. på samma sätt som andra grupper fungerar likadant.

Hade varit väldigt befriande att få möjlighet att leva i en helt svensk miljö.
En omständighet som jag önskar andra folkgrupper likaså.
Det är "mångfalden" som är ett radikalt begrepp, ett radikalt experiment.
Det har inte fallit väl ut.
Ändå fortsätter man vinkla, propagera, mörklägga, manipulera, ljuga etc.
usch
Citera
2016-11-05, 17:23
Medlem
I Saudiarabien måste alla ickemuslimer bo i särskilda inhägnade områden. De får absolut inte bo med muslimerna. Inget svenskt PK-parti reagerar eller kritiserar detta. Dessutom behandlar de kvinnorna som hundar. Men Löfven är ändå där och slickar. Saudiarabien har inte gett en enda palestinier uppehållstillstånd tex. I Sverige är svenskarna "neo-fascister" enligt Löfvén.

Reservat skulle kunna skapas på många platser. Särskilt i Norra Sverige.

Israel slängde ut 50 000 afrikaner på ett bräde för några år sedan eftersom de "var ett hot mot den judiska staten". Vad är svenska regeringen rädda för? Att EU och FN skall sätta Kungen i fängelse?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-11-05 kl. 17:27.
Citera
2016-11-05, 17:38
Medlem
beardbraids avatar
De skulle väl dras med samma problem som Indian reservaten. Alkoholism och hopplöshet och umdantagslagar kring hembränt, jmfr indianernas tobak och spelverksamhet.
Citera
2016-11-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag hade min bakruta stripad på 90-talet med

"Indianerna stoppade inte invandringen, nu bor dom i reservat"

Vi har samebyar.
Citera
2016-11-05, 22:55
Medlem
Riddarhusets avatar
Hur stort skulle det reservatet bli i så fall anser du?☺
Citera
2016-11-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Saudiarabien måste alla ickemuslimer bo i särskilda inhägnade områden. De får absolut inte bo med muslimerna. Inget svenskt PK-parti reagerar eller kritiserar detta. Dessutom behandlar de kvinnorna som hundar. Men Löfven är ändå där och slickar. Saudiarabien har inte gett en enda palestinier uppehållstillstånd tex. I Sverige är svenskarna "neo-fascister" enligt Löfvén.

Reservat skulle kunna skapas på många platser. Särskilt i Norra Sverige.

Israel slängde ut 50 000 afrikaner på ett bräde för några år sedan eftersom de "var ett hot mot den judiska staten". Vad är svenska regeringen rädda för? Att EU och FN skall sätta Kungen i fängelse?

Den ideologiska övertygelsen varierar alltså beroende på vilket land det handlar om..
Om Löfven betedde sig på samma sätt mot andra nationaliteter som mot svenskar så kan man ju fråga sig vad som hade hänt. Varför är inte saudiarabierna nazistrasister.
Senast redigerad av chicksdigit 2016-11-05 kl. 23:01.
Citera
2016-12-23, 18:20
Medlem
Det är ju i praktiken detta som sker redan;
folk flyttar ut på landsbygden. Till lugna områden där man känner större trygghet och gemenskap.
Citera
2016-12-23, 19:31
Medlem
sealstrypers avatar
Vi har väl Södermalm ?
Det om något är väl ett reservat för rika vita PK-människor ?
Citera
2016-12-28, 00:09
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jaha, och vad händer sedan med resten av Sverige?

Det blir rimligen snabbt allt mer muslimskt, och kommer nog inte att se med blida ögon på reservaten.

Möjligen skulle det funka med reservat ifall man ordnade så att resten av landet blev mångkulturellt på riktigt, dvs. såg till att exempelvis indier, kineser och kristna afrikaner togs in i tillräckligt stora mängder för att balansera muslimerna. Det borde borga för en större tolerans gentemot oss i ursprungsbefolkningen. (Tror det var Voltaire som skrev att där det finns många kyrkor kommer folk att hålla sams, men där det bara finns två kommer de att strida mot varandra.)

Men om nu reservat ska upprättas, var ska de i sådana fall ligga?

Själv skulle jag vilja föreslå Dalarna och Gotland.

Dalarna är nog på många sätt det mest pursvenska landskapet och Gotland vore helt enkelt mest praktiskt.
Citera
2016-12-28, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det slog mig att vi kanske skulle bygga reservat för etniska svenskar. Precis som det är i USA för ursprungsbefolkningen. Indianerna.

Det finns inte så många etniska svenskar i världen. Vi kan jämföra med flera "minoretygroups" (stammar) i Kina som är betydligt fler än etniska svenskar. Det finns även afrikanska "stammar" som är fler än etniska svenskarna. I Kina finns det 72 minoritetsgrupper och de har aldrig omfattas tex av enbarnspolitiken och får pengar av staten för att bevara sin kultur och sitt språk. Kinesiska minoritetsgrupper har det alltså lättare än svenskar i Sverige för att bevara sin egen kultur och särart. Har inte Sverige även en skyldighet att bevara "det svenska" för omvärlden och FN? - Nu skall tex SVT/SR "avsvenskas" trots att det redan finns säkert 1000 arabiska TV kanaler men bara 2 i hela världen som betalas av svenskarna. Varför skall inte dessa få vara "svenska"? Varför skall dessa "utrotas"?

Allt är relativt. Jag vet en Kines som kallar Malmö för en "By". Han skulle säkert kalla Stockholm för en by. I Kina finns det en minoritetsgrupp som är 17 miljoner. Enbart i stor-Kairo bor det 18 miljoner (dubbla Sveriges befolkning)

I Europas muslimska grannländer sker det idag en enorm befolkningsexplosion. I Afrika föds det idag 44 miljoner, samtidigt som det föds 4 miljoner Européer. År 1900 var det 1:1. År 2100 kommer det att födas 100 ggr fler araber och afrikaner än européer.

Nå vad tycker ni? Skall vi upprätta reservat för att bevara det svenska och den svenska kulturen. För oss och vår omvärld. - Vad är alternativet?

Sikla i nacka är lik gate community!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in