2016-11-05, 02:40
Medlem
Micawbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det räknas inte. Jag vill höra världens tyngsta riff. Jag vill höra ett riff. Jag behöver någon som får mig att förstå att huvudriffet i "Ten Tom Hammer" av Machine Head inte är det tyngsta riffet som någonsin skrivits. För just nu är det riffet det tyngsta jag har hört.

Hur långt får ett riff vara i din värld? du länkade ju också till en hel låt, om du nu skall vara så petig får jag lov att säga intro-riffet då för det är där min 52-minuters orgasm börjar.
Citera
2016-11-05, 03:22
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micawber
Hur långt får ett riff vara i din värld? du länkade ju också till en hel låt, om du nu skall vara så petig får jag lov att säga intro-riffet då för det är där min 52-minuters orgasm börjar.

Riffet får vara max 20 sekunder långt..
Citera
2016-11-05, 05:21
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Skulle säga att Black Sabbath och låten Black Sabbath är det absolut tyngsta riffet.
https://www.youtube.com/watch?v=2KnyL4IFcwo

Och precis bakom där så ligger Pantera. Svårt att avgöra vilket riff som är tyngst av refrängriffet i This Love, avslutningsriffet i Mouth For War eller I'm Broken.

Bulls On Parade med Rage Against The Machine finns där högt på den listan också.
Citera
2016-11-05, 05:47
Medlem
Crowbar kolla upp dom ex. The lasting dose eller to build a mountain. Deras senaste alster är blytungt
Citera
2016-11-05, 09:55
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Black Sabbath iron Man och Judas Priest United är itop även Alison Hell ibörjan rätt likt Black Sabbath (låten) då det är samma intervall mellan ackorden tritonus doom satan intervallet 🐙
Citera
2016-11-05, 09:59
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Black Sabbath iron Man och Judas Priest United är itop även Alison Hell ibörjan rätt likt Black Sabbath (låten) då det är samma intervall mellan ackorden tritonus doom satan intervallet 🐙
Vänta nu Sad but True med Metallica kan nog vara tyngst 🐙
Citera
2016-11-05, 11:26
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Vänta nu Sad but True med Metallica kan nog vara tyngst 🐙

Nej, det riffet är inte tyngre än "Ten Ton Hammer". Långt ifrån.
Citera
2016-11-05, 12:49
Medlem
beardbraids avatar
Jag röstar för novembers "mina fotspår fylls av vatten". Men vad man menar med tyngd är ju svårt att specificera.
Citera
2016-11-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det räknas inte. Jag vill höra världens tyngsta riff. Jag vill höra ett riff. Jag behöver någon som får mig att förstå att huvudriffet i "Ten Tom Hammer" av Machine Head inte är det tyngsta riffet som någonsin skrivits. För just nu är det riffet det tyngsta jag har hört.

Tycker du inte die Sonne är tyngre? Omöjligt att tröttna på.
Citera
2016-11-05, 13:30
Medlem
Lou Reed Walk on the wild side
Citera
2016-11-05, 14:19
Medlem
psflaxs avatar
Breadfan med Budgie.

https://www.youtube.com/watch?v=54H3EUAzpVg

Så enkelt men ändå genialt.

Att sångaren liknar en ung Bill Gates gör det ännu bättre.
Citera
2016-11-05, 14:26
Medlem
Swe1227s avatar
''Money For Nothing'' med Dire Straits !!

Mark Knopfler spelar cleant men endå tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in