2016-11-01, 15:32
Medlem
När jag reser mig upp från sittande får jag efter några sekunder domningar i vänster arm och ben, känner mig väldigt svag och tappar lätt saker. Har nu hållit på i tre dagar. Sprang 9km i lördags vilket är ganska normalt för mig...

Var igår hos doktorn och kollade blodtryck, puls, känsel, osv., allt med bra värden.
Vad kan det vara?
Citera
2016-11-01, 15:40
Medlem
Pecanpies avatar
Kan det vara någon nerv som kommer i kläm?
Citera
2016-11-01, 15:57
Medlem
Andersdamaans avatar
Vill absolut inte måla fan på väggen här, men nedsatt muskelförmåga samt domningar i ena kroppshalvan kan vara tecken på hjärnblödning/stroke.
Citera
2016-11-01, 16:20
Medlem
Är det bara när du går från sittande till stående dessa symptom kommer?
Citera
2016-11-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Vill absolut inte måla fan på väggen här, men nedsatt muskelförmåga samt domningar i ena kroppshalvan kan vara tecken på hjärnblödning/stroke.

Inte troligt om symptomen kommer i ett visst läge.
Senast redigerad av Roxyn 2016-11-01 kl. 16:25.
Citera
2016-11-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happinesss
När jag reser mig upp från sittande får jag efter några sekunder domningar i vänster arm och ben, känner mig väldigt svag och tappar lätt saker. Har nu hållit på i tre dagar. Sprang 9km i lördags vilket är ganska normalt för mig...

Var igår hos doktorn och kollade blodtryck, puls, känsel, osv., allt med bra värden.
Vad kan det vara?

Ett generellt tips är att en genomsnittlig allmänläkare troligen har mångdubbelt större kunskaper och diagnositering än en genomsnittlig flashbackare. Vårdcentral finns säkert i närheten av dig.

Med detta sagt skulle det eventuellt kunna vara perifer neuropati. Men det skulle också kunna vara otaliga andra saker både värre och smärre. Återigen vill jag hinta om mitt generella tips om du tar din hälsa på allvar, vilket du borde.
Citera
2016-11-01, 23:43
Medlem
Det händer när jag reser mig från sittande till stående, men igår natt kunde jag känna det när jag vände mig i sängen.. Riktigt obehagligt och ska nog besöka läkare igen senare i veckan om det inte går över.

Då det är i samband med rörelse, ökar det chansen att det är någon nerv?
Citera
2016-11-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happinesss
Det händer när jag reser mig från sittande till stående, men igår natt kunde jag känna det när jag vände mig i sängen.. Riktigt obehagligt och ska nog besöka läkare igen senare i veckan om det inte går över.

Då det är i samband med rörelse, ökar det chansen att det är någon nerv?

Är du väldigt stillasittande om dagarna?
Citera
2016-11-02, 00:37
Medlem
Ja, jag har suttit mycket senaste tiden, men springer längre rundor 2-3 gånger per vecka och styrketränar med samma frekvens.
Citera
2017-09-24, 16:28
Medlem
Kan såhär i efterhand konstatera att jag hade Borrelia där jag fick antibiotika samt Multipel Skleros som jag strax ska börja behandling för. Förhoppningsvis kan det hjälpa andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in