• 1
  • 2
2016-10-31, 22:56
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Nej.

Kolla på Agnethas och Fridas lår

https://youtu.be/ax3s5eNrlpE
Citera
2016-11-01, 09:28
Medlem
emma80s avatar
Det där handlar ju så klart inte om en regelrätt turné med de fyra Abborna på scen. Det är en slags show med medlemmarna som hologram, stod i svensk media för någon vecka sedan och spreds raskt i utländsk press.

Nu är det klart att den svenska supergruppen Abba återuppstår – som ett hologram. Det framgår av ett pressmeddelande.

– Vi är inspirerade av de gränslösa möjligheter som framtiden bjuder på och vi älskar att vara del av skapandet av något nytt och dramatiskt. Det är en tidsmaskin som fångar essensen av de vi var då och de vi är i dag, säger Benny Andersson i pressmeddelandet.
*
Hologramföreställningen är ett samarbete mellan Abba, Universal Music Group och Simon Fuller. Enligt pressmeddelandet har Abbas medlemmar varit involverade i hela den kreativa processen med syftet att göra konserten så autentisk som möjligt samt att behålla integriteten av bandets vision.

– Våra fans världen över ber oss alltid att återförenas så jag hoppas att den här nya Abba-skapelsen kommer göra dem lika uppspelta som jag är, säger Anni-Frid Lyngstad i pressmeddelandet.

http://www.expressen.se/noje/abba-at...-ett-hologram/
Citera
2022-05-26, 00:31
Medlem
Barbara Anns avatar
Ja nu är ABBA återuppståndna som ABBAtarer och första reaktionerna är tummen upp. Såklart bara fans som fått se det än så länge (dress rehearsal I måndags).

Efter morgondagens inofficiella premiär där bl.a. Agnetha, Cher och Madonna ryktas ska finnas i publiken lär fler recensioner komma.

Ni som sett de trailers som släpps hittills, vad tror ni?

Jag tror och hoppas det blir succé! Nej det är inte riktiga ABBA men det är det bästa vi kan få år 2022. Och teknologin i sig är ju bara den banbrytande.
Citera
2022-05-26, 01:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag levde under perioden när ABBA släppte sina skivor men jag begrepp aldrig deras storhet då. Som ett litet barn som växer upp i krig, missbrukarhem, på slott, nära naturen så blir ju allt man upplever som barn "naturligt". På 80-90-talet förstod jag ju intellektuellt att de var världskända. Jag har egentligen hela mitt vuxna liv i omgångar reflekterat över hur moderna och framför allt relevanta deras låtar fortfarande är. De senaste åren har jag slutat lyssna på allt annat i stort sett. Det blir ABBA och Agnetha, Frida och BAO för hela slanten. Från att alltid tidigare ha gillat ABBA har jag blivit helt betagen av Agnethas röst. Vilken fantastisk röst hon har. När de släppte nya plattan 2021 så kändes det helt surrealistiskt att sitta och vänta på deras nya låtar och sedan kunna lyssna på dem bara någon timme efter släpp.

Precis som miljoner andra fans jorden över så önskar jag att man kunde få framföra till dem hur tacksam jag är för allt de producerat och givit oss och hur mycket de bjudit på sig själva. Förhoppningsvis känner de värmen, tacksamheten och glädjen från fansen.

I en intervju i samband med senaste albumet så verkade alla fyra mer eller mindre öppna för att producera mera. Jag hoppas verkligen att de gör det. Att de håller sig till livet, naturen och kärleken och håller sig helt undan politik och PK. Förhoppningsvis är de så förståndiga att de begriper att politik och PK är tillfälliga flugor medan livet, naturen och kärleken är evig.
Citera
2022-05-26, 02:13
Avstängd
ABBA var ju aldrig ett "vågat" eller edgy band på det sätt som t ex Slade, Roxy Music eller 10cc kunde vara, men det hade varit orimligt att begära att de skulle vara det i sin tid, Det är nästan omöjligt att låta gränssprängande och samtidigt cool på det sättet om man inte gör texterna på sitt eget språk (eller ett språk man behärskar fullt lika bra som native speakers gör, och Abborna hade vuxit upp innan vi var fullt så exponerade för engelska till vardags, överallt, som vi blev framåt 70-talet). ABBA såg ju att potentialen för deras musik fanns på engelska, och de ville vara ett brett publikband, inte "arty".

Jag var också med på den tiden då de var aktiva som band, det sammanfaller med min barndom, så låtarna är självklara för mig. När man möter dem från början är det inte alltid tydligt hur solitt det musikaliska hantverket och låtskrivandet är, men det har alltid varit tydligt för folk som jobbar med musik (t ex de band som begav sig till Polar för att spela in där, som Genesis). Jag brukar säga att slitstyrkan i deras låtar bevisas av att det gått att göra covers på dem i så många olika stilar utan att de tappar formen eller verkar poänglösa; det är ett tecken på kvaliteten i hela bygget, inte minst hos Björn och Benny som låtskrivare.

Det är kul att de är tillbaka och jag hoppas också att de kommer att göra mer, gärna ett album till.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-05-26 kl. 02:19.
Citera
2022-08-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
ABBA var ju aldrig ett "vågat" eller edgy band på det sätt som t ex Slade, Roxy Music eller 10cc kunde vara, men det hade varit orimligt att begära att de skulle vara det i sin tid, Det är nästan omöjligt att låta gränssprängande och samtidigt cool på det sättet om man inte gör texterna på sitt eget språk (eller ett språk man behärskar fullt lika bra som native speakers gör, och Abborna hade vuxit upp innan vi var fullt så exponerade för engelska till vardags, överallt, som vi blev framåt 70-talet). ABBA såg ju att potentialen för deras musik fanns på engelska, och de ville vara ett brett publikband, inte "arty".

Jag var också med på den tiden då de var aktiva som band, det sammanfaller med min barndom, så låtarna är självklara för mig. När man möter dem från början är det inte alltid tydligt hur solitt det musikaliska hantverket och låtskrivandet är, men det har alltid varit tydligt för folk som jobbar med musik (t ex de band som begav sig till Polar för att spela in där, som Genesis). Jag brukar säga att slitstyrkan i deras låtar bevisas av att det gått att göra covers på dem i så många olika stilar utan att de tappar formen eller verkar poänglösa; det är ett tecken på kvaliteten i hela bygget, inte minst hos Björn och Benny som låtskrivare.

Det är kul att de är tillbaka och jag hoppas också att de kommer att göra mer, gärna ett album till.
Har ABBA några planer på att släppa ut någon ny skiva i år 2022?

Har ABBA även planer på att åka runt på turne i Sverige och andra länder under detta år 2022?
Citera
2022-08-22, 23:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Har ABBA några planer på att släppa ut någon ny skiva i år 2022?

Har ABBA även planer på att åka runt på turne i Sverige och andra länder under detta år 2022?
Jag tror inte att de kommer att ställa sig på scenen själva längre, som kött och blod: de närmar sig ju faktiskt åttio och tycker med all rätt att de kan överlåta det visuella shownadet till sina abbatarer. Däremot kommer den show som nu går i London säkerligen att ges ut på dvd inom något år.

Ännu ett album efter Voyage vore verkligen kul och det är väl inte otänkbart, men de har ingenting att bevisa längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in