Citat:
Ursprungligen postat av
Pfalzgreven
Har inte påstått att föräldrar inte har ett stort ansvar för sina barns beteende. Ett ansvars som väldigt ofta tycks ignoreras i förorterna. Det ändrar dock inte att det är jävligt tragiskt när någons barn och bröder blir avrättade. Skärp dig.
Ledsen att behöva säga detta men jag tycker inte det är tragiskt. Ja jag är en hemsk människa som tröttnat så in i helvete på att våra nya svenskar inte försöker bidra till att utveckla samhället i en positiv riktning. Nej jag är inte rasist jag har många vänner med utländska härkomst även från MENA och dessa människor håller med mig. Vi som sköter oss och försöker bygga Sverige är less på denna flathet och brist på engagemang man ser hos många föräldrar finns även "ursprungssvenskar" men är mer uttalat i invandrartäta områden. Dom ger ingenting tillbaka, förutom mer arbete för blåljusmyndigheter. Till skillnad från många invånare som sitter i sina bubblor och blundar för den verklighet som Olof Palmes mångkulturella Sverige har byggt så är jag skärpt.