• 2
  • 3
2016-11-02, 00:10
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det finns en liten risk att jag får äta upp detta, men fallet känns lite som löst. En förläggning med afghanska "barn" i Stenhamra, och det blir stenkastningsregn. Det är liksom klart så.

Förutom: När ska samhället släppa hjärntvätten, och säga nej tack?

Kan bekräfta. Befann mig i Stenhamra för inte allt för länge sen och såg afghanerna och några till av annat ursprung. Sen om det var dessa som är skyldiga till just detta har jag givetvis ingen aning om.
Citera
2016-11-02, 11:34
Medlem
Naturlig förklating. Stenar rasar när människor/djur går. Alternativt Måns dryg jävel som någon stört sig på, inte otänkbar teori med tanke på vad jag hört från en som träffat honom.
Citera
2016-11-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Naturlig förklating. Stenar rasar när människor/djur går. Alternativt Måns dryg jävel som någon stört sig på, inte otänkbar teori med tanke på vad jag hört från en som träffat honom.

Jamen eller hur?! Människor som fnissar när stora stenar "av misstag" är nära att träffa medlemmar av filmteamet? Skulle inte tro det va.

Skitungar som inte kan ta sig för något vettigt utan istället kastar sten på folk, krossar busskurer eller fönster på skolorna. Det är de som stökar i Stenhamra.
Citera
2016-11-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Är du dum i huvudet grabben? Jo tjena! Här har vi en idiotjävel som har gått på Pk-medias lögner att det finns tusentals, ja hundratusentals dödsknarkarnazister runt om i vårt land, så akta er! Du är bara för mycket grabben! Finns knappt en handfull RIKTIGA nazister i Sverige om ens det! Medelåldern på dessa är så hög så dom orkar knappt orkar ta sig ut, än mindre kasta sten på folk! Dessutom har högerextrema knappast för vana att kasta sten! Det har däremot stenkastarvänstern samt babbar! Var vänlig begå självmord!

Du har några bra poänger. Men ett tips till framtiden då du tänker argumentera så använd dig inte ad hominem (personattacker) när du försöker få din poäng förmedlad. Det bästa är att helt lugnt och sansat att redogöra för dina argument och ge en analys om varför dessa argument stödjer din tes.

Stenkastarsmörja, smutattacker samt en oförmöga att hålla personliga känslor från vettiga argument är något som mindre begåvade (eller folk utan erfarenhet/kunskap) gör. Detta leder till två saker. Först så alienerar du de personer som kan vara mitt i mellan en opinion och det andra du gör är fokusera bort de viktiga sakfrågorna och istället lägga energi på att smutskasta den du försöker argumentera med.

Du har många bra poänger och jag hoppas verkligen att du tänker lite mer på ditt skriftspråk och vem du försöker att informera med din text nästa gång du hoppar in i debatten.

Jag skulle ge samma råd till extremvänstern, och har försökt, men de hoppar på ad hominem så fort jag ens nämner något som inte passar med deras förvränga världssyn.

Bara för att alla andra kastar sand i sandlådan så betyder det inte att vi behöver göra samma sak.
Senast redigerad av GetInzide 2016-11-02 kl. 17:42.
Citera
2016-11-02, 20:59
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloverLeaf
Zelmerlöf var ju först en normal kille med förmodat normala, sunda, folkliga åsikter. Sen när han satt och åt med flera profiler ur mediaetablissemanget råkade han yppa det fullt logiska resonemanget att homosexualitet är en "avvikelse", ur ren evolutionär synpunkt (vilket där är), och det naturliga är att en man och en kvinna har attraktion till varandra. Vilket är något gemene man håller med fullständigt om. Stackars Måns var en nybörjare, och visste då inte hur PK-maskineriet fungerade. Naturligtvis gick drevet mot honom och han pudlade ganska snart.

Därefter har Måns förstått hur etablissemanget fungerar och vilka åsikter man måste uttrycka när man ingår i det för att få maximal personlig vinst. Nu propagerar han för öppna gränser och fri invandring av partiarkala män från klankulturer. Måns Zelmerlöf är en fitta.

Jag törs närmast lova att stenregnet inte är en personlig vendetta mot Måns. Det känns väldigt tydligt att det handlar om "förstöra, för jag har tråkigt", och ett filmteam är ett kul mål. Liksom brandkår, ambulans och poliser - ännu högre insats, mer spänning och roligare.
Citera
2016-11-03, 04:51
Medlem
Finns det lyxmigrantboende på färingsö? Vet att det har funnits boende för värstingar och strulungdomar på färingsö, så det är fullt logiskt att de har importerat problembarn från andra delar av landet.
Citera
2016-11-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Senast det spelades in någon musikvideo där var väl 1990 när Division S spelade in sin video och fotade sitt omslag där.
Nej det var det "väl" så fan heller.

En av Johan Falk-filmerna är delvis inspelad där.

Edit: ursäkta. Jag läste bara "video", inte musikvideo. Poängen var att stenbrottet är mycket populär att filma på.

Sjukt fint område öht, även om jag inte är där så ofta...

Vad gäller GM, de afghanska som bor på färingsö bor INTE i stenhamra utan de byter i svanhagen och svänger av där mot vaffan det nu heter. Buss 315-316?

Aja, gissar att det är uttråkade kids alternativt nämnda afghaner som åkt dit för att jävlas.

Dock så ligger det rätt avsides så de som är där hamnar inte där av misstag.

Ska bli spännande att se upplösningen på detta.
Senast redigerad av Blalotus 2016-11-03 kl. 08:28.
Citera
2016-11-03, 15:41
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej det var det "väl" så fan heller.

En av Johan Falk-filmerna är delvis inspelad där.

Edit: ursäkta. Jag läste bara "video", inte musikvideo. Poängen var att stenbrottet är mycket populär att filma på.

Sjukt fint område öht, även om jag inte är där så ofta...

Vad gäller GM, de afghanska som bor på färingsö bor INTE i stenhamra utan de byter i svanhagen och svänger av där mot vaffan det nu heter. Buss 315-316?

Aja, gissar att det är uttråkade kids alternativt nämnda afghaner som åkt dit för att jävlas.

Dock så ligger det rätt avsides så de som är där hamnar inte där av misstag.

Ska bli spännande att se upplösningen på detta.

Denna länk:

http://ekero.se/Uppleva_och_gora/Oar...wslistid=13893

som postats, och kommenterats av bl a mig i tråden, berättar att det finns ett ankomstboende i Stenhamra. Med afghaner.
Citera
2016-11-03, 16:32
Medlem
Citat:
Denna länk:

som postats, och kommenterats av bl a mig i tråden, berättar att det finns ett ankomstboende i Stenhamra. Med afghaner.
Jaha. Jag bor i Stenhamra, har aldrig sett några afghaner i området. Däremot i Svanhagen på väg med bussen som svänger ut på Färingsövägen.

Jag tror snarare att det heter Stenhamra ankomstboende bara för att Stenhamra är närmsta stora orten.

Edit: http://www.ekero.se/Uppleva_och_gora...wslistid=13892

Det boendet som nämns i din länk var nedlagt 4e januari enligt den artikeln...

...och denna:
http://enytt.com/2015/12/flyktingboe...mra-laggs-ner/
Citera
2016-11-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
https://www.facebook.com/malarotidni...14183435298952
Verkar finnas gott om potentiella GM i alla fall.

Citat:
Det finns en liten risk att jag får äta upp detta, men fallet känns lite som löst. En förläggning med afghanska "barn" i Stenhamra, och det blir stenkastningsregn. Det är liksom klart så.

Förutom: När ska samhället släppa hjärntvätten, och säga nej tack?

Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Kan bekräfta. Befann mig i Stenhamra för inte allt för länge sen och såg afghanerna och några till av annat ursprung. Sen om det var dessa som är skyldiga till just detta har jag givetvis ingen aning om.

Även ni har allesammans fel.
Det finns inget ställe för ensamkommande/flyktingar i Stenhamra.

Citat:
Ursprungligen postat av maskinkaffe
Finns det lyxmigrantboende på färingsö? Vet att det har funnits boende för värstingar och strulungdomar på färingsö, så det är fullt logiskt att de har importerat problembarn från andra delar av landet.
Syftar du på Sundsgården eller?
Det är iaf det enda stället jag känner till som varit boende för "strulungdomar".
Sen finns det ju "Rebecka" (ett LVM-hem för tjejer), och såklart Svartsjöanstalten.
Senast redigerad av Blalotus 2016-11-03 kl. 18:42.
Citera
2016-11-04, 14:59
Medlem
Kan det vara någon som tycker att musiken suger kuk?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in