2016-10-31, 18:39
Medlem
Dareioss avatar
*Lånar tråden lite*

Om man har mellannamn får man skriva underskriften om man nu heter Karl Andersson Karlsson till
Citat:
Karl A Karlsson

Eller är det obligatoriskt att skriva förnamnet (+ hela mellannamnet) + efternamnet?
Citera
2016-10-31, 18:44
Medlem
Spaceman81s avatar
man får väl skriva under nästan precis hur som helst. Det väl inte nödvändigt att man ska kunna läsa ut det? På raden under så brukar man ju få texta sitt namn.
Citera
2016-10-31, 18:46
Medlem
Jag gör de första bokstäverna i för och efternamn tydliga, medan slutet mest blir allmänt "krafs". Säg att jag heter Anders Eriksson, Då är A:et tydligt, n och d ganska tydliga och resten oläsligt, likadant med efternamnet.
Citera
2016-10-31, 18:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
*Lånar tråden lite*

Om man har mellannamn får man skriva underskriften om man nu heter Karl Andersson Karlsson till

Eller är det obligatoriskt att skriva förnamnet (+ hela mellannamnet) + efternamnet?

Nej, namnet behöver inte ens vara läsligt, huvudsaken är att den ser ung likadan ut varje gång (stilen, hur den är skriven osv).
Citera
2016-10-31, 19:58
Medlem
Dareioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nej, namnet behöver inte ens vara läsligt, huvudsaken är att den ser ung likadan ut varje gång (stilen, hur den är skriven osv).

Så jag kan alltså ha samma namnunderskrift innan och efter jag varit gift? Trots att jag bytt efternamn?
Citera
2016-10-31, 20:00
Medlem
Jag brukar ha skapligt tydliga begynnelsebokstäver, sen drar jag mest av nån harang i allmänhet.
Citera
2016-10-31, 20:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dareios
Så jag kan alltså ha samma namnunderskrift innan och efter jag varit gift? Trots att jag bytt efternamn?
Teoretiskt ja, men dom flesta byter till nya namnet, stilen brukar förbli densamma.
Citera
2016-10-31, 20:10
Medlem
Min ser ut som ett S som efterföljs av en vågig linje och en vågig linje för efternamnet.
Skäms lite när jag skriver den, men den är konsekvent ^^

ungefär såhär fast lite plattare...
http://thelongblinks.com/wp-content/uploads/2010/07/DSCF0076.jpg
Citera
2016-10-31, 20:14
Medlem
Lättast är att låta bokstävernas berg och dalar flyta samman, ungefär som i ett hjärtas sinuskurva. Är man högerhänt underlättar det att luta texten åt höger, och omvänt.
Citera
2016-10-31, 20:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
Min ser ut som ett S som efterföljs av en vågig linje och en vågig linje för efternamnet.
Skäms lite när jag skriver den, men den är konsekvent ^^

ungefär såhär fast lite plattare...
http://thelongblinks.com/wp-content/uploads/2010/07/DSCF0076.jpg

Min är typ X--x--- Xx---|--- X|----- (X = läslig bokstav, | = "topp" från en hög bokstav, - = oläslig krumelurvåg, sen lite prickar på "ungefär" ställen där jag har nåt av ijåäö ).
Citera
2016-10-31, 20:42
Medlem
Jevlalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adinatoor
Är 18 och ska skriva underskrift på papper från nya jobbet, hur ska en proper underskrift se ut? Jag har ju knappt någon aning om hur den see ut, kan inte ens skrivstil

Tack fram massa papper och en penna sen försöker du skriva dit namn så snabbt som möjligt tills det blir det de blir. Du kommer komma på lite ändringar under alla försöken och då slänger du in dom i nästa försök bara. Tänk på att länka bokstäverna om du vill ha ihop dom. Sen när du e nöjd så övar du på den.
Citera
2016-10-31, 22:34
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adinatoor
Outar mig inte för mycket när jag säger att jag heter Jan i förnamn. Känns som det är svårt att göra den märkvärdig haha!

Har en bekant som heter Jan, och hans signatur är något komisk då han har för vana att skriva "böjen" på J:et åt omvänt håll, så det ser ut som ett slarvigt litet "f" och alltså ser ut som han skriver Fan Nilsson istället för Jan Nilsson. Smeknamnet var givet första gången vi i umgängeskretsen såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in