2016-10-29, 14:24
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Hej,

jag har nu under en längre tid funderat på att börja dropshippa.

Jag vet att det finns äldre trådar om detta, dock är de döda så startar en ny här. Jag hoppas ni kan svara på mina frågor. Jag vill även att alla vi som är lite insatta i detta skriver det vi vet så vi kan hjälpa varandra.

När man dropshippar så säljer man varor på internet direkt från leverantören, och man har inget lager.

Så om du tex köper glasögon från mig på ebay eller min egna hemsida så skickar leverantören ut det direkt till kunden, och jag är bara en mellanhand.

DÅ till min fråga, är det bäst att sälja via ebay, eller skall man öppna en egen hemsida?

För och nackdelar som jag kommer på är att om man säljer via ebay är det lättare att få kunder till sin sida, dock är det inte ett framtids säkert sätt att bygga upp ett företag?

Om man gör sin egen sida, så är det svårare att få trafik till sin sida, samt att folk inte litar på nya sidor. Om det går bra dock så kan man bygga upp ett företag och utveckla ens ''namn/rykte'' på marknaden.

vad tror ni? Vilket sätt är bäst att börja köra på?

Hur skattar man detta när man har tex leverantörer i kina som direkt skickar ut varorna? tull ect..

https://dropshippa.se/
Citera
2016-11-01, 17:43
Medlem
Tillägg

Varför skulle jag betala en avgift till dig för att få tillgång till "droppshipper register"? Har du hört talas om http://www.alibaba.com/

Affärsiden verkar lite ogenomtänkt Men lycka till

//Beeo
Senast redigerad av beeo 2016-11-01 kl. 17:47. Anledning: Ändring
Citera
2016-11-06, 02:06
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beeo
Varför skulle jag betala en avgift till dig för att få tillgång till "droppshipper register"? Har du hört talas om http://www.alibaba.com/

//Beeo

många vet inte om den sidan, samt att dom känner sig säkrare när dom köper det av en ''svensk'' sida... osv..

de e ju samma om du skall köpa vafan som hällst nästan, man kan nästan alltid hitta återförsäjaren och köpa därifrån ist.
Citera
2016-11-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
många vet inte om den sidan, samt att dom känner sig säkrare när dom köper det av en ''svensk'' sida... osv..

de e ju samma om du skall köpa vafan som hällst nästan, man kan nästan alltid hitta återförsäjaren och köpa därifrån ist.

Äger du dropshippa? Om ja, kan du skriva ett PM till mig? Jag har ett samarbetes förslag.

Om du inte äger, skriv till mig om du vill ha hjälp med och komma igång med en egen dropshipping butik. Jag har drivit massvis med butiker med väldigt lyckade resultat. Jag har nog lärt mig de mesta inom dropshipping genom åren och delar gärna med mig av mina kunskaper.
Citera
2016-11-22, 22:36
Medlem
Zot^s avatar
Har också funderat på detta en tid men undrar om det är en vettig affärsidé fortfarande? Har folk inte blivit tillräckligt världsmedvetna än för att kunna handla från alibaba/aliexpress samt massa andra kinessidor som pumpar ut billig elektronik från marknaden i Shenzhen?

Citat:
Ursprungligen postat av beeo

//Beeo

Till exempel ^^
Citera
2016-11-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Har också funderat på detta en tid men undrar om det är en vettig affärsidé fortfarande? Har folk inte blivit tillräckligt världsmedvetna än för att kunna handla från alibaba/aliexpress samt massa andra kinessidor som pumpar ut billig elektronik från marknaden i Shenzhen?

Till exempel ^^

Dropshipping har faktiskt blivit större, troligtvis blir den ännu större. Ehandlare kan utöka sitt sortiment utan att investera i lager, vilket är en otrolig fördel. De kan när som helst lägga till och ta bort produkter i sitt sortiment. Det gäller och bygga nischade sidor, inte bygga upp en butik som erbjuder allt möjligt som aliexpress, det funkar inte. Men bygger du en nischad butik med tex bara Armband för män så funkar det riktigt bra.
Citera
2016-11-26, 21:44
Medlem
LasseFranGnestas avatar
kan man göra detta med dyrare produkter också? verkar som att allt som är dyrt på standard marknaden är lika dyra att köpa in, när man kollar hos olika leverantörer.
Citera
2016-11-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
kan man göra detta med dyrare produkter också? verkar som att allt som är dyrt på standard marknaden är lika dyra att köpa in, när man kollar hos olika leverantörer.
Bara en fråga om du tänkt dropshippa. Om kunden inte blir nöjd. Vad gör du då? Lycka till att reklamera till en kines. Vill bara varna dig. Sen äter moms o skatt plus tull upp nästan all vinst
Citera
2016-11-29, 03:44
Medlem
freshboys avatar
Var det inte en duktig kille som tjänade riktigt mycket pengar på att sälja DVD:er från svenska distributörer så här?
Citera
2016-11-29, 08:31
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Bara en fråga om du tänkt dropshippa. Om kunden inte blir nöjd. Vad gör du då? Lycka till att reklamera till en kines. Vill bara varna dig. Sen äter moms o skatt plus tull upp nästan all vinst

Finns europeiska och svenska företag som erbjuder drop shipping också, och då ingår att dom tar supporten
Citera
2016-12-13, 10:11
Medlem
Droshi är svenskt och erbjuder dropshipping också. Värt att testa
Citera
2016-12-18, 21:46
Medlem
Om det är någon som är intresserad här av att ta över en befintlig dropshipping verksamhet som jag har så är du välkommen att skriva ett PM så berättar jag mer.

Det som ingår är:
1st Domän .COM
1st Dropshipping butik med 30 produkter
1st Logotyp
2st Header + övrig grafik på sidan
Support till du står på egna ben. Jag hjälper till med allt som behövs tills du känner att du kan köra själv. Jag kommer även att visa en del gällande Facebook Ads som används inom dropshipping som utan tvekan funkar bäst.

CHEERS!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in