Hej,
jag har nu under en längre tid funderat på att börja dropshippa.
Jag vet att det finns äldre trådar om detta, dock är de döda så startar en ny här. Jag hoppas ni kan svara på mina frågor. Jag vill även att alla vi som är lite insatta i detta skriver det vi vet så vi kan hjälpa varandra.
När man dropshippar så säljer man varor på internet direkt från leverantören, och man har inget lager.
Så om du tex köper glasögon från mig på ebay eller min egna hemsida så skickar leverantören ut det direkt till kunden, och jag är bara en mellanhand.
DÅ till min fråga, är det bäst att sälja via ebay, eller skall man öppna en egen hemsida?
För och nackdelar som jag kommer på är att om man säljer via ebay är det lättare att få kunder till sin sida, dock är det inte ett framtids säkert sätt att bygga upp ett företag?
Om man gör sin egen sida, så är det svårare att få trafik till sin sida, samt att folk inte litar på nya sidor. Om det går bra dock så kan man bygga upp ett företag och utveckla ens ''namn/rykte'' på marknaden.
vad tror ni? Vilket sätt är bäst att börja köra på?
Hur skattar man detta när man har tex leverantörer i kina som direkt skickar ut varorna? tull ect..
https://dropshippa.se/