Citat:
Ursprungligen postat av
Choklad-Macka
Vad heter enzymet som bildas nu igen då man tuggar maten?
Olika enzym för olika mat... Det har evolutionen sett till, vilket också hänger samman med att kroppen har så svårt med att ta vara på nutidens processade ´mat´.
Det bildas enzymer vid doften av mat och medan man tuggar... Man gör klokt i att låta måltiderna ta tid, för bättre upptag och mindre ont i magen - den ska vara mos när man sväljer den.
Likaså bör man låta det ta tid när man dricker. Inte botten upp.