Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-31, 12:56
  #229
Avstängd
Under min vistelse hos psykiatrikern kunde jag övertyga henne om vad som helst. Samma med psykologen. Det var mitt kvarstående intryck. Jag hyser ingen intellektuell respekt för någon av grupperna.
Citera
2016-10-31, 16:17
  #230
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Under min vistelse hos psykiatrikern kunde jag övertyga henne om vad som helst. Samma med psykologen. Det var mitt kvarstående intryck. Jag hyser ingen intellektuell respekt för någon av grupperna.

Psykiatrikern och psykologen kanske ville visa att de tog din problematik på allvar. Det kan ju ingå i deras jobb att lyssna och inte värdera det som patienter upplever som sin verklighet. Vilken bedömning de gjorde och vad som sedan antecknas i journalen kanske var något helt annat.
Citera
2016-10-31, 16:27
  #231
Medlem
profanum.vulguss avatar
Att en personer rent utbildningsmässigt kan komma så långt som att bli överläkare utan att utvecklas mer på det personliga och emotionella planet är skrämmande. Att hela tiden behöva hävda sig är ju ett tecken på att personen inte är trygg i sig själv.

Jag har en äldre släkting som jobbat som läkare och två vänner som som utövar yrket just nu. Skulle inte säga att någon av dem sitt på speciellt höga hästar. Tycker tvärtom att de läkare jag känner är väldigt ödmjuka. En av mina grannar är pensionerad snickare och ska kommentera allt som byggs i grannskapet. Hans hobby är att gnälla på nutidens hantverkare och hävda sin erfarenhet och kompetens genom att upplysa andra om ganska självklara saker. Självklart tar han på sig blåstället för att göra små skitsaker - typ byta ett lysrör eller en säkring.

Alla snickare nog beter sig inte på det viset och de flesta läkarna är nog ödmjuka. Det är ju alltid "puckon" som sticker ut mest och fastnar i minnet.
Citera
2016-10-31, 21:44
  #232
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Psykiatrikern och psykologen kanske ville visa att de tog din problematik på allvar. Det kan ju ingå i deras jobb att lyssna och inte värdera det som patienter upplever som sin verklighet. Vilken bedömning de gjorde och vad som sedan antecknas i journalen kanske var något helt annat.

Psykologen: Du är gränsfall i självskattningstest men min bedömning är att du har aspergers. Den tidigare diagnostiseringen var korrekt.

Psykiatrikern: Jag är helt övertygad om att du har aspergers.
__________________
Senast redigerad av Heuristik 2016-10-31 kl. 21:52.
Citera
2016-10-31, 22:02
  #233
Medlem
Vilket du ju gör ditt bästa för att bevisa i tråden, att de hade korrekt diagnos.
Citera
2016-10-31, 22:06
  #234
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Vilket du ju gör ditt bästa för att bevisa i tråden, att de hade korrekt diagnos.

Snarare den tidigare nämnda läkaren som har aspergers
Citera
2016-10-31, 22:10
  #235
Medlem
Hoppas att läkare snart byts mot datorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback