2016-10-25, 10:14
Bannlyst
Ni fattar väl själva att det inte är ett allvarligt menat hot. Hon kunde lika gärna ha sagt gör du det så blir jag besviken- eller gör du det så blir jag arg -Det domstolarna i Sverige journalister samt ni här inte fattar att en normalutvecklad hjärna läser in andra saker än ord...Ord är luft egentligen...Man kan sätta in 2 fingrar i öronen så är de borta...Tänk om man tar ett tjänstevapen och skjuter jämte henne och skrattar det är hot i mina ögon. Det som händer att tysk blir arg och vill uttrycka sig manligt coolt.
Finns väl ingen mer än löjliga paragrafryttare från bonnierklanen som tar detta på allvar. Eller svt som ringer upp till Tysk som givetvis vet att ju mer hon säger ju mer de vinkar och lägger på.....Det är tack vare sådana här ordekvilibrister för det är inget hot som vi har hela sveriges domare åklagare upptagna. Detta är ju löjligt. Naturligtvis ska man ta tysks hela tid som polis och person och värdera menade hon att hon skulle döda mig??? Antagligen till 99.9 % menade hon inte det.
Därav inget brott. Det är skillnad på en tex gisslansituation då någon håller ett vapen mot ens huvud och någon närmar sig och personen säger kommer dui närmre dödar jag dig då är det ett hot och allvar.....Det som det nu snackas om är trams eller käbbel in my eyes. Detta kan lösas internt.

Det är domar för sånt här som gör män och kvinnor osäkra låt dem få spela ut sitt register och va som folk.

Många i dag har inte nyanskänsla för språk och uttryck sen är det skillnad mellan män och kvinnor också Kvinnor styrs av östrogen män av testosteron. Det märks när det tex är en kvinnlig åklagare som ska tolka ett ofredande med sin östogenhjärna. Domen blir då felaktig. Om domaren också är kvinna och nämndemännen är fyra kvinnor och en vek man.

Resonerar man med sig själv så ser man Tysk är 35 år eller mer har hon dödat någon annan någongång? Nähä då kanske hon inte kommer göra det nu heller. Sen tänker man har andra tuffa poliser manliga sagt så här innan? Kan det ha smittats den råa grabbiga chargongen? Jag gillar Tysk hon har visat stake och frissan är fan cool.
Senast redigerad av chimon 2016-10-25 kl. 10:26.
Citera
2016-10-25, 10:33
Medlem
Polisen har ju blivit en jävla cirkus.
Dags att rensa upp tycker jag.

Blir jag utsatt för brott så ringer jag inte till polisen. Exempel: får jag punktering så ringer jag inte pizzerian.

Polisen ska inte syssla med politik och politiker borde inte vara poliser.

Poliser ska vara poliser och lösa brott.
Det skattebetalarna faktiskt betalar dom för.
Citera
2016-10-25, 10:52
Medlem
Nåväl, nu kan hon i ett uppbragt tillstånd ha viftat med mobiltelefonen mot kollegan och uttryckt "..då är du död" i meningen att alla andra på arbetsplatsen kommer bli asförbannade på henne.

Den "hotade" har sen passat på att använda sig av det här i syfte att få mer uppmärksamhet.

Jag kan förstå att de kvinnliga cheferna från Tysk till Kumlin till Götblad har svårt att få igenom de nya reglerna, omorganisationerna osv. Personligen tycker jag var och en av dem ger ett väldigt speciellt småbesynnerligt intryck. Både utseendemässigt och hur de för sig. De är inte direkt personer jag skulle lita på eller respektera. Säga vad man vill om poliser men de brukar köra rätt så raka rör. Götblad känns ibland som en Kristina Lugn på fel plats.
Citera
2016-10-25, 11:06
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Ni fattar väl själva att det inte är ett allvarligt menat hot. Hon kunde lika gärna ha sagt gör du det så blir jag besviken- eller gör du det så blir jag arg -Det domstolarna i Sverige journalister samt ni här inte fattar att en normalutvecklad hjärna läser in andra saker än ord...Ord är luft egentligen...Man kan sätta in 2 fingrar i öronen så är de borta...Tänk om man tar ett tjänstevapen och skjuter jämte henne och skrattar det är hot i mina ögon. Det som händer att tysk blir arg och vill uttrycka sig manligt coolt.
Finns väl ingen mer än löjliga paragrafryttare från bonnierklanen som tar detta på allvar. Eller svt som ringer upp till Tysk som givetvis vet att ju mer hon säger ju mer de vinkar och lägger på.....Det är tack vare sådana här ordekvilibrister för det är inget hot som vi har hela sveriges domare åklagare upptagna. Detta är ju löjligt. Naturligtvis ska man ta tysks hela tid som polis och person och värdera menade hon att hon skulle döda mig??? Antagligen till 99.9 % menade hon inte det.
Därav inget brott. Det är skillnad på en tex gisslansituation då någon håller ett vapen mot ens huvud och någon närmar sig och personen säger kommer dui närmre dödar jag dig då är det ett hot och allvar.....Det som det nu snackas om är trams eller käbbel in my eyes. Detta kan lösas internt.

Det är domar för sånt här som gör män och kvinnor osäkra låt dem få spela ut sitt register och va som folk.

Många i dag har inte nyanskänsla för språk och uttryck sen är det skillnad mellan män och kvinnor också Kvinnor styrs av östrogen män av testosteron. Det märks när det tex är en kvinnlig åklagare som ska tolka ett ofredande med sin östogenhjärna. Domen blir då felaktig. Om domaren också är kvinna och nämndemännen är fyra kvinnor och en vek man.

Resonerar man med sig själv så ser man Tysk är 35 år eller mer har hon dödat någon annan någongång? Nähä då kanske hon inte kommer göra det nu heller. Sen tänker man har andra tuffa poliser manliga sagt så här innan? Kan det ha smittats den råa grabbiga chargongen? Jag gillar Tysk hon har visat stake och frissan är fan cool.

Jo, men det allvarliga i det här är ju att hon har synpunkter om att hon har pratat med media. Det är ett grundlagsbrott
Citera
2016-10-25, 11:12
Moderator
Siegfrids avatar
Klart det inte är ett bokstavligt dödshot men knappast något som hör hemma i en seriös arbetsmiljö.
Lena Tysk har tydligen mestadels ägnat sig åt att öka hastighetsövervakningen av vanliga Svenssons som kör lite över hastighetsbegränsningen.

Citat:
Nu är det inte bara de galnaste fartdårarna som polisen ska sätta dit. Vardagsbilister som bara kör några km/h över hastighetsgränsen är polisens nya mål.

Anledningen är att olycksrisken ökar även vid små hastighetsöverträdelser. Därför satsar nu polisen på att ändra trafikstrategin och sätta stopp för bilister som ligger strax över hastighetsgränsen. Vid sidan om fortkörning ska polisen också fokusera på onyktra bilförare.

"För hög hastighet och onyktra förare på vägarna är de faktorerna som står bakom flest trafikolyckor med döda och allvarligt skadade. Därför är det framför allt det vi ska prioritera i vårt trafiksäkerhetsarbete", säger Lena Tysk, polisområdeschef i Västmanland, i ett pressmeddelande.

http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20160901/polisens-nya-mal-jaga-vardagsfortkorare-som-bara-kor-lite-for-fort
Citera
2016-10-25, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Highlighted
mkt snack lite verkstad. Någon som har lite detaljer? adress, telefon nummer mm

Efterfrågar samma sak, vill gärna komma i kontakt med hyndan.
Citera
2016-10-25, 11:59
Medlem
salty-sailors avatar
såg den här videon igår, och det hela känns väldigt talande för våran situation, finns det några höga positioner kvar som sitter där av kompetens? eller är alla köpta nu för tiden? Att våran favorit Dan Eliasson är politiskt tillsatt är det inget tvivel om, men hur långt ner i ledet sträcker det sig?
Citera
2016-10-25, 12:19
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:

Grundlagsbrott

Oavsett om det är poliskår eller annan myndighet/bransch så är väl uttrycket inte passande för en person i chefsposition?

Möjligen i din totalitära vänstercell. Jisses...
Citera
2016-10-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/polischef-ska-ha-hotat-underlydande/

Polischefen i Västmanland, Lena Tysk, ska ha hotat lokalpolisområdeschefen i Sala, Agneta Kumlin.
Detta efter att Kumlin öppet kritiserat polisens omorganisation. Det rapporterar SVT.
”Har du pratat om det här i media är du död”, ska Lena Tysk ha sagt till Agneta Kumlin enligt uppgifter till SVT.

Högt i tak hos polisen?
Jag tror nog att alla som någonsin haft ett yrke inser att de som inte platsat i vissa mer yttre tjänster blir omplacerade av taktiska skäl. I klartext gör sig polisen själva en tjänst genom att behålla Tysk på en pappersvändarposition.

Däremot tycker jag gott man kan göra en rockad på Tysk och Kumlin vid en första anblick. Vid en andra så tycker jag det inte längre. Tror att Tysk mycket väl är en person som aspirerar på Eliassons position och sådana klarar inte av fältet. Det är ju inget konstigt i sig, men jag håller med samtliga här som anser att poliserna ägna sig åt kärnverksamheten. Tyvärr glömmer man lätt att regeringen reglerar budgeten och att det då behövs taktiker på vissa positioner.. Tyvärr lite OT, men för att förstå Tysk så tror jag vi måste förstå svenska myndigheter.
Citera
2016-10-25, 13:48
Medlem
Doctors avatar
Hon har polisanmält sig själv. Det känns väl mer som att hennes chef borde agera och hantera det som ett arbetsmiljöärende.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/lena-tysk-anmaler-sig-sjalv
Citera
2016-10-25, 14:05
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Synd att man inte är med i Rotary, då kunde man gå och lyssna på hur Lena Tysk berättar om sin ledarskapsfilosofi de 22 november.

http://www.rotary.se/vasteras-rudbeckius/program-view?id=392775

Ja, och det är väl inte troligt att någon av de inbjudna läcker något till pressen efteråt heller för då jävlar är de döda alltså!
Citera
2016-10-25, 14:17
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Bullshit. Du underskattar betydelsen av ord. Fel ord kan skapa konflikter, hat och
dålig arbetsmiljö.

Jämför gärna med om någon hade dödshotat en polis.

Hade det blivit rättegång om saken hade vederbörande polis jämrat sig i rätten
om att han känt dödsångest, blivit kränkt och att demokratin var hotad.O.s.v.

Sannolikt hade hotaren blivit dömd också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in