Citat:
Inte mer diversifierad än att kvinnliga konvertiter till islam har ett gemensamt: de klär sig i tält och döljer håret.
Iofs kan jag förstå att det är praktiskt för 50-åriga GRAVIDA (läs på tjocken) Janet Jackson, men ärligt talat: kommer hon att trivas med den klädstilen i längden? Med tanke på hur hon sett ut i nästan ett halvt sekel. Det är sååå lätt att bli religiös när man är gravid & rel nykär, men jag tippar att hon lämnar muzzlan när hon inser att barnet (om det blir en dotter) bör täcka sig vid 9 eller så. Och om det blir en son, ska han rabbla koranen med modersmjölken och lära sig att bli en god jihadist. Allt enligt rättrogen islam. Hade maken varit moderat, hade Janet inte behövt klä sig i säck.

Iofs kan jag förstå att det är praktiskt för 50-åriga GRAVIDA (läs på tjocken) Janet Jackson, men ärligt talat: kommer hon att trivas med den klädstilen i längden? Med tanke på hur hon sett ut i nästan ett halvt sekel. Det är sååå lätt att bli religiös när man är gravid & rel nykär, men jag tippar att hon lämnar muzzlan när hon inser att barnet (om det blir en dotter) bör täcka sig vid 9 eller så. Och om det blir en son, ska han rabbla koranen med modersmjölken och lära sig att bli en god jihadist. Allt enligt rättrogen islam. Hade maken varit moderat, hade Janet inte behövt klä sig i säck.

Konvertiter kanske går lite "all in" i början precis som en annan då man tror man ska banta.
Här är en bra länk med 14 muslimska OS-guldmedaljörer. Notera att förstnämnda Delilah Muhammad, USA verkar ha en minst sagt liten topp och shorts och att skribenten till artikeln själv är muslim och knappast ser direkt påklädd ut.
Några av de 14 har slöja, de festa inte. Alla är muslimer.
https://mic.com/articles/152257/meet-these-14-incredible-muslim-women-athletes-who-won-medals-at-the-2016-rio-olympics#.6ptxLhqql
Men nu är det väl ändå Janets eventuella övergång till en muslimsk tro som ska diskuteras. Det där jävla Adidas-tältet borde hon i alla fall aldrig ha haft på sig. Men det finns bilder från ca 1-2 år tillbaka där hon bär helsvart och täcker huvudet på olika sätt som ser ut som nåt mer än "bad hair day".