2016-10-24, 22:44
Medlem
mr.laws avatar
Avspärrningarna var i Minneberg typ här om jag sett rätt: https://goo.gl/maps/A6U9RyL3AM92

De var borta i morse.

Ingen MC-klubb, den ligger väl en bit bort. Mina fem cent, knarkuppgörelse med folk från västerort eller Kista.
Citera
2016-10-24, 22:56
Medlem
Knarkuppgörelse mkt troligt. Flera ligor tycks ha etablerat sig i området - mest folk modell ex-kåkfarare (spara på rasismen folk, vi snackar svennar i 50-årsåldern som livnär sig på att fuska i hantverksbranschen på dagtid och dealar kabbar, tjålar cyklar, säljer stulna MC:s och gör inbrott i bilar på nätterna). Polisen verkar ha tagit på stora skygglapparna rörande de här snubbarna). Roligast är ju ett jävla stolpskott som bor i området OCH är känd för att göra inbrott i bilar på sin egen gata. Måste vara Tranans största IQ fiskmås. Men: eftersom blåljusen inte hinner hit när han är på G så fortsätter han. Roligast snubben som satte ett plakat på hans bil:" Gör du inbrott i min bil igen så dödar jag dig din jävel".
Hela kvarteret vet att han håller på, men snuten verkar inte bry sig.
Citera
2016-10-24, 23:09
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanssonKatten
Hörde skotten. Först 7 skott i snabb följd och sedan 2, med längre paus emellan.
Skulle gissa på någon form av automatvapen. Om det bara var en GM så lär det ha varit rena avrättningsförsöket. Å andra sidan: vem f*n missar att döda (om det var planen) med hela 9 skott? Antingen en påtänd klant ovan vid vapen, eller ngn som bara ville "skrämmas". Eller ngn med ett värdelöst vapen som är skitsvårt att träffa med.
Bilderna i tidningarna och på TV visar avspärrningar på Bengt Tranas väg/Svartviksvägen och i korsningen vid Glimmerbacken/Fältspatsvägen. Att GM skulle ha flytt i taxi verkar föga troligt - försök få tag i en taxi i Tranan en söndag utan att det tar typ 20 min innan den kommer- fet lycka till...

Tack för ditt klargörande!
Citera
2016-10-24, 23:25
Medlem
Ljudet av skotten lät såhär, typ:
https://m.youtube.com/watch?v=uUf4LeQ6DWE
Och bilden här visar korsningen Svartviksvägen/Bengt Tranas väg riktning söderut. Du har bron bortom krönet. Till vänster utanför bild är ingången till SSS båtklubb Bengt Tranas väg 12. Till höger utanför bild är Glimmerbacken och snett bakom ligger Fältspatsvägen):
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...en-i-traneberg
Citera
2016-10-24, 23:29
Bannlyst
Citat:
Knarkuppgörelse mkt troligt. Flera ligor tycks ha etablerat sig i området - mest folk modell ex-kåkfarare (spara på rasismen folk, vi snackar svennar i 50-årsåldern som livnär sig på att fuska i hantverksbranschen på dagtid och dealar kabbar, tjålar cyklar, säljer stulna MC:s och gör inbrott i bilar på nätterna). Polisen verkar ha tagit på stora skygglapparna rörande de här snubbarna). Roligast är ju ett jävla stolpskott som bor i området OCH är känd för att göra inbrott i bilar på sin egen gata. Måste vara Tranans största IQ fiskmås. Men: eftersom blåljusen inte hinner hit när han är på G så fortsätter han. Roligast snubben som satte ett plakat på hans bil:" Gör du inbrott i min bil igen så dödar jag dig din jävel".

Om du har rätt, så lovar jag att bjuda på öl en hel kväll.
Citera
2016-10-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Om du har rätt, så lovar jag att bjuda på öl en hel kväll.
Ah! Var det din bil...
Tips! Om du vill snacka med snubben, kolla på den lokala Pizzerian M**ne***s K**g
Han och hans polare sitter där och lallar som jucklon på kvällarna.
Citera
2016-10-25, 00:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Hörde skotten. Först 7 skott i snabb följd och sedan 2, med längre paus emellan.
Skulle gissa på någon form av automatvapen. Om det bara var en GM så lär det ha varit rena avrättningsförsöket. Å andra sidan: vem f*n missar att döda (om det var planen) med hela 9 skott? ...

Den skjutne kan ha haft en skottsäkerväst på sig och tur som en tokig.
Citera
2016-10-25, 02:51
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:

Han kanske försökte igen och snubben lade allvar bakom sitt löfte men att han inte fick ihjäl snubben? Eller sitter han och är "jucklo" (whatever that is) på Pizzerian som vanligt?
Citera
2016-10-25, 05:36
Bannlyst
lät det som automatvapen ?
Har polisen gjort dörrknackningar än?

Annars är det risk för att händelsen klassas som ännu ett inre spaningsärende. dvs läggs i hög
Citera
2016-10-25, 05:46
Medlem
Släpp det där med mc-klubben, det är sådana där som har saft och bullar på sina familjekalas.
Citera
2016-10-25, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Han kanske försökte igen och snubben lade allvar bakom sitt löfte men att han inte fick ihjäl snubben? Eller sitter han och är "jucklo" (whatever that is) på Pizzerian som vanligt?

Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
lät det som automatvapen ?
Har polisen gjort dörrknackningar än?

Annars är det risk för att händelsen klassas som ännu ett inre spaningsärende. dvs läggs i hög

Japp! Lät som automatvapen. Onkel Blåljus lär knappast knacka dörr. Ärendet lär redan ligga i spaningshögen... Som det mesta som anmäls.
Citera
2016-10-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305

Nope. Detta exemplar av prima skitstövel är över 50.
Går inte att ta miste på åldern utanpå. Verkar däremot vara ett fullständigt retard rent intellektuellt, med tanke på inbrott i bilar på egen gata och att dessutom dumpa stöldgods utanför sin egen port. För att dagen efter stölden stå på gatan utanför inför öppen ridå och måla om grejerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in