2008-10-11, 20:54
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilsport2006
Någon som vet när Tom clancy´s end war kommer ut? de verkar vara ett najs spel. jaa diggar strategispel men har inte lirat de på konsoll förut:P ska bli kul å se de.

4:e november enligt Gamespot!
2008-10-12, 03:37
Bannlyst
Kan man slänga in vilken 2,5" SATA som helst, eller måste man se upp med tjockleken på HDn?
2008-10-12, 13:03
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Kan man slänga in vilken 2,5" SATA som helst, eller måste man se upp med tjockleken på HDn?

Vilken som helst vad jag hört.
2008-10-12, 16:04
Medlem
LastCaresss avatar
PES 2009 demot är ju helt stört roligt om man är 2 polare som kör, det blir köp på det!
2008-10-12, 18:22
Medlem
Jag har inte orkat läsa igenom så ni kan väl ha överseende med att mina frågor kanske redan har ställts.

Jag köpte Ps3 idag och vad jag har förstått finns det inget chip/flash än så länge till konsollen.

1. Kan man ladda ner spel på något sätt och överföra till HDD för att spela?
2. Vilket format ska det vara på filmer för att kunna titta?
3. Är min 80 Gb bakåtkompitabel?
2008-10-12, 18:30
Medlem
Doffwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ergo1024
Jag har inte orkat läsa igenom så ni kan väl ha överseende med att mina frågor kanske redan har ställts.

Jag köpte Ps3 idag och vad jag har förstått finns det inget chip/flash än så länge till konsollen.

1. Kan man ladda ner spel på något sätt och överföra till HDD för att spela?
2. Vilket format ska det vara på filmer för att kunna titta?
3. Är min 80 Gb bakåtkompitabel?

Har ingen ps3 själv men törs svara på din frågor ändå.

1. Nej, det kan du inte, du kan ju däremot ladda ner demos från PS network eller vad det heter
2. Dom flesta funkar skulle jag tippa på.
3. Är det en nyare variant är den nog inte bakåtkompitabel, men det släpps ny mjukvara som ska göra att den blir bakåkompitabel, väldigt snart vad jag har hört.

/Doffward
2008-10-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward
Har ingen ps3 själv men törs svara på din frågor ändå.

1. Nej, det kan du inte, du kan ju däremot ladda ner demos från PS network eller vad det heter
2. Dom flesta funkar skulle jag tippa på.
3. Är det en nyare variant är den nog inte bakåtkompitabel, men det släpps ny mjukvara som ska göra att den blir bakåkompitabel, väldigt snart vad jag har hört.

/Doffward

Måste man göra något med PS3, t.ex uppgradera mjukvara eller installera något program för att titta på filmer? Vad jag har läst mig till kan man ha dem på ett usb-minne och sen bara koppla in. Om man nu inte vill överföra från datorn...

Borde det inte vara så att alla nya maskiner är bakåtkompitabal istället för dem gamla? Hur gör man isf om man vill uppgradera mjukvaran?
2008-10-12, 18:56
Medlem
Doffwards avatar
Citat:
Måste man göra något med PS3, t.ex uppgradera mjukvara eller installera något program för att titta på filmer? Vad jag har läst mig till kan man ha dem på ett usb-minne och sen bara koppla in. Om man nu inte vill överföra från datorn...

Borde det inte vara så att alla nya maskiner är bakåtkompitabal istället för dem gamla? Hur gör man isf om man vill uppgradera mjukvaran?

Har som sagt inte ps3 själv men tror att man måste ha tversity för att streama från datorn, eller är det bara xboxen det gäller?

Nja, saken är den att ps3an inte klarade av att spela ps1/ps2 ordentligt, så dom sket i det sålänge. Tror det bara är att gå in på ps network och ladda ner en update till mjukvaran, när dennu kommer.

/Doffward
2008-10-12, 21:52
Bannlyst
Kan det vara så att GT5 kan vara en av de 11 utanonnserade titlarna som Sony ska presentera?
2008-10-12, 22:11
Medlem
Citat:

Du behöver TVersity(eller nåt liknande program) för att kunna streama filmer, direkt på PS3an kan du spela upp mp4 filmer.

Du kan spela film direkt från USB minne, så länge det är mp4, men i TVersity kan du kopiera filer från datorn över nätverket till ps3ans hårddisk.

Man kan tycka att nya maskiner borde vara bakåtkompatibla men fatta vilket skrik det skulle bli på folk som hade köpt maskiner utan bakåtkompatibilitet. Jag har en 60gb med bakåtkompatibilitet men jag har använt det 5ggr kanske, finns inga ps2spel som jag vill spela.
2008-10-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjanic
Kan det vara så att GT5 kan vara en av de 11 utanonnserade titlarna som Sony ska presentera?

Inte mer än vanligt tror jag, är ganska besviken på TGS måste jag säga.
2008-10-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainPanda
Du behöver TVersity(eller nåt liknande program) för att kunna streama filmer, direkt på PS3an kan du spela upp mp4 filmer.

Du kan spela film direkt från USB minne, så länge det är mp4, men i TVersity kan du kopiera filer från datorn över nätverket till ps3ans hårddisk.

Man kan tycka att nya maskiner borde vara bakåtkompatibla men fatta vilket skrik det skulle bli på folk som hade köpt maskiner utan bakåtkompatibilitet. Jag har en 60gb med bakåtkompatibilitet men jag har använt det 5ggr kanske, finns inga ps2spel som jag vill spela.

Det funkar även utmärkt att köra upp DivX-rullar direkt från USB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in