2016-10-19, 18:39
Medlem
Vet inte nu om jag lägger denna tråd rätt men mod får gärna flytta om så skulle vara fallet.

Problemet är att jag söker efter problem och nojar mig över massor och mår skit över det. Det kan vara allt ifrån hälsoaspekter till att jag antar mig uppgifter som jag sedan inte tro mig klara av. Detta byggs på med flera problem och skapar en ond cirkel av just problem.

Låt oss nu säga att jag betar av en lista med mina problem, tar modet att gå till en doktor eller göra klart en uppgift. När jag väl gjort det så ersätts problemen hela tiden av nya saker jag vill uppnå eller något nytt att noja mig över.
Saken är att jag inte bara har 1 sak i huvudet utan det är oftast flera som bråkar om vilken som ska ta min uppmärksamhet hela tiden.

Så exempel kan vara att jag läser om nått som jag anser vara av vikt för att nå ett mål men inser medan jag läser att fan jag börjar ju tappa håret och börjar noja mig över det, och istället börjar läsa på om håravfall. Och sen inte ha orken till att återgå till det jag gjorde från början, det läggs istället på en hög av massa måsten och nya moment att grubbla över.

Det kan också vara så att jag börjar med A och inser att jag måste kunna B för att lösa A och börjar läsa på om B som sedan leder till C & D osv. Detta gör mig mentalt utmattad.

Har inbillnings yrsel(doktorn & psykologens utvärdering) som jag själv insätt att jag byggt upp som en reaktion på när något blir jobbigt vilket gör att jag måste lägga mig ner och helst fokusera på nått som saknar värde i det jag vill eller gör.

Allt detta har gått så långt att jag kan gå hela dagar med yrsel vilket gör mig helt handlingsförlamad. Och under dessa handlingsförlamade tiderna så blir jag irriterad på mig själv att jag inte gör något eller kan göra nått.

Så det jag egentligen är ute efter är om någon annan varit eller har kunskap om denna oändliga cirkeln av problem som bara byggs och utökas för varje dag som går, till hur en ska bryta cirkeln och börja leva igen?

Jag har testat gång på gång att bara ta tag i saker och göra dem men som jag skrivit så fylls det på med nya utmattande problem. Men visst mår helt okej när jag inser att jag tillexempel nått ett mål...men byts snabbt ut mot något nytt att grubbla / må dåligt över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in