Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Inte strategiskt alls om du vill påverka politiken i landet på riksplanet. MED är ett Kalle Anka-parti med ett väljarstöd på 0,1% och således helt utan något som helst inflytande. MED kommer heller aldrig att få något inflytande. Inte 2022. Inte om tio år. Inte om tjugo år. Inte om hundra år.
De har några kommunala mandat så rösta eventuellt på dem om de är starka i din kommun, men rösta inte på dem till riksdagen.
Det var lite det jag hade i åtanke, jag har surfat runt på deras hemsida, jag tycker Ilan Sadeh verkar skarp och vettig. Jag gillar faktiskt partiets idéprogram och aura.
"Sverige är ett land i söndring i stället för samling. Vårt land har under decennier
haft en invandring från områden där det råder stora kulturskillnader i
förhållande till Sverige, vars omfattning är historisk och har eskalerat kraftigt.
Detta har lett till stora klyftor och genererat kostnader som Sverige inte kan bära.
Allt mer av det gemensamma genomsyras av söndrande identitetspolitik."
"Sverige har stagnerat ekonomiskt. Tillväxten kan under det senaste årtiondet
främst tillskrivas befolkningsökningen; per capita är den näst intill obefintlig.
Privatpersoners skuldsättning har nått oroande nivåer och skattetrycket ökar."
"Sveriges offentliga förvaltning är vanstyrd. Styret bär prägel av “u.p.a.” - utan
personligt ansvar. Beslut fattas kollektivt och ansvarsutkrävandet är obefintligt.
Myndigheter är genomsyrade av ideologisk korruption, vänskapskorruption och
inkompetens. Vissa myndigheter har tillkommit av rent ideologiska skäl. Det
politiska etablissemanget är sammanvuxet med staten och helt beroende av
skattemedel. Samma sak gäller för stora delar av civilsamhället. "
Men du har ju rätt i sak, bryr man sig om dessa frågor är det samtidigt mer strategiskt att rösta på SD. Inte kunnat tänka mig rösta något annat sen 2010 faktiskt, så varför denna plötsliga dragning till MED?
Ibland förstår man inte sig själv hehe