2016-10-18, 05:45
Medlem
Det börjar bli dags att boka julbord, åtminstone om man bor i de lite större städerna. Vi ska i år äta julbord i Stockholm och efter flera dygn av en gedigen sökning efter Stockholms bästa julbord (som faller mig och mitt sällskap i smaken, dvs traditionellt julbord) så står det mellan Villa Godthem och Gamla Riksarkivet. Men därefter kan vi inte välja. Så, därför vänder jag mig till er på fb. Ni som har ätit på båda - vilken av dom var bäst? Och även om ni bara ätit på det ena stället så uppskattas er åsikt om hur ni upplevde det.

Och för er som ätit på Villa Godthem - vet ni om dom har vanlig kokt potatis?

Berätta gärna om era upplevelser!

Tack på förhand.
Citera
2016-10-18, 11:02
Medlem
Heauxms avatar
Har inte ätit på något av dem men hört mycket gott om riksarkivet.
Vad dks du ha kokt potatis till? Är det verkligen så viktigt?

Alla julbord har koktpotatis så länge dem är traditionella
Citera
2016-10-18, 11:41
Bannlyst
Självklart finns det kokt potatis på ett julbord.

Båda ställena ni funderar på serverar ett klassiskt julbord.
Godhem kör ju numera sitt julbord tapas-style, med rätterna på bordet uppdelade i munsbitar, vilket jag tycker är modernt och fräscht.

Gamla Riksarkivet åt jag på för två år sen och var väldigt nöjd. Klassiskt och vällagat.

Har ni kollat på Rökeriet ute på Fjäderholmarna?
Riktigt klassiskt därute också, och båtresan dit och hem ger en extra upplevelse. Rekommenderas!
Citera
2016-10-18, 16:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag skulle absolut välja Gamla Riksarkivet före Godthem, just för att GR kör ett mera traditionellt julbord medan Godthem tyvärr har blivit litet julhipsterförgiftat och börjat med något fjolligt tapas-stuk på sitt.
Moderniteter i all ära, men när det gäller julbordet så är jag ärkekonservativ! GR serverar dessutom julskinka som är tillagad med benet kvar vilket gör skinkan både saftigare och smakrikare. Stort plus för den!

Kokta potäter finns det på båda ställena skall tilläggas.
Senast redigerad av Andersdamaan 2016-10-18 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in