2016-10-15, 18:15
Medlem
Jag undrar om sjukgymnaster bara är för när man har ont? Jag har anterior pelvic tilt och har nyligen börjat försöka få bort det. Mest för att det ser fult ut, jag har ingen smärta av det. Fast det kanske leder till smärtor i framtiden om man inte åtgärdar det. Jag vill att en expert ska berätta vad jag ska göra och säga om jag gör rätt med det jag gör nu. Man kan boka tid hos sjukgymnasterna i min stad utan remiss, men är de bara till för när man har ont?
Citera
2016-10-15, 18:24
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo1
Jag undrar om sjukgymnaster bara är för när man har ont? Jag har anterior pelvic tilt och har nyligen börjat försöka få bort det. Mest för att det ser fult ut, jag har ingen smärta av det. Fast det kanske leder till smärtor i framtiden om man inte åtgärdar det. Jag vill att en expert ska berätta vad jag ska göra och säga om jag gör rätt med det jag gör nu. Man kan boka tid hos sjukgymnasterna i min stad utan remiss, men är de bara till för när man har ont?

Man kan boka när man har problem eller har nått som kan ge problem. Man kan gå i förebyggande syfte om man önskar. Hör av dig till dom och fråga.
Citera
2016-10-15, 18:45
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo1
Nej. Mycket Sjukgymnastik ges i förebyggande och rehabiliterande syfte. Så du måste inte ha ont. Just att det kan leda till problem är en stor anledning till att du bör få träffa en.
Citera
2016-10-16, 01:52
Medlem
Sök på Google efter tips på hur du åtgärdar din hållning istället, det behöver man knappast någon hjälp från en sjukgymnast för att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in