Citat:
Ursprungligen postat av
MrRubixxs
Det stämmer att det är flyktingar, men igår såg jag gäng dra runt med både blandade hudfärger så att säga. Att det skulle vara invandrare vs rasister har jag svårt att tro, säkert ett flertal personer som yttrat "hatbrott" mot varandra. Någon invandrare gick ju runt och skrek "knolla Sverige" igår och spände sig utan jackan på medans två stackars poliser stod och försökte hålla isär folkmassorna.
Även idag har polisen stannat och kontrollerat grupper med flyktingar som står och hänger utanför Sibylla, och vad det ser ut som så står det fortfarande ett rejält gäng och hänger utan för Sibylla.
Gick fort igår iallafall, från 4 polismän och en väktare till 8 målade bilar, polisbuss, minst 3 civila bilar som stod och trängdes på torget.
EDIT: Egen teori är att eftersom väldigt många ensamkommande skall avhysas från Sala Stadshotell (Gillet 6 numera) så är det kanske någon "hämndaktion", att springa runt och tjafsa med svenska ungdomar. Tidigare har det funnits stora klungor men det har enligt mig varit relativt lugnt ändå i Sala trots den stora tillströmningen.