2016-10-16, 19:45
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nä, ta bort det fira skolvalet och föräldrarnas inflytande över utbildningen! Bara då får vi ett utbildningsväsende som fungerar. 99% av föräldrarna har inte ens kapaciteten att diskutera sitt barns utbildning, så varför ens försöka?

Här ser vi tydliga bevis på den totalitära kommunist som du i grunden alltid har varit.

Allt som innehåller ordet "fria" eller "frihet" hatar stalinisten. Staten och kommunister vet bäst vad som är bäst för statens alla barn. Föräldrarnas åsikter och vilja är bara ett problem. Den totalitära kommunisten vet alltid bäst...
Citera
2016-10-16, 19:45
Medlem
Rasande-Roses avatar
Fattar inte alls missnöjet. Ensamkommande muslimska män i sexuell nödsituation, bland naiva svenska småbarn? Kan väl bara sluta med succé?
Citera
2016-10-16, 20:05
Medlem
Citat:
Då skall denna "karens" självklart också gälla stadens A-lagare. Personligen vill jag ha utbildad personal i utbildningsväsendet med minst fritidsledarutbildning. All pedagogisk personal skall vara lärarutbildade. Men så snävt kan vi inte gå, för då har vi inga som jobbar inom skola och barnomsorg.

Men som sagt, utdraget hindrar inte brott mot barn. Utdraget finns enbart där för att hindra återfallsförbrytare att komma in. Dessutom rensas de flesta brott bort från registret.

Det som är mest roligt är att det är fritt fram för vilken kreti och pleti som helst att STARTA en skola och vara huvudman. Visserligen krävs det vissa tillstånd, men det är betydligt enklare att starta en skola än att bli anställd på en.

Tror du att alla dessa (svenska) föräldrar i ett föräldrakooperativ har rena register?

Varför A-lagare, de hamnar väl i belastningsregistret som alla andra? Gissar att de flesta A-lagare har mikroskopiska chanser att få jobb på dagis medan tydligen somliga tycker det skall vara fritt fram för HELT okända immigranter. Som ju då av förklarliga skäl inte kan finnas med i ett svenskt belastningsregister.
Citera
2016-10-16, 21:11
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Du vet om att samma situation gäller för alla som söker anställning? Registerutdraget tar bara upp domar för vissa brott som är intressanta för anställningen. Den tar inte upp alla domar. Sedan tar den bara upp domar som har blivit gällande i Sverige.

Bara för att det är en "invällare" som söker anställning betyder inte att den sökande är mindre lämplig än dig.

De senaste femton åren har färre än tio procent av de som sökt asyl i Sverige legitimerat sig med giltigt pass el likn. 2015 var ett undantag. Då visade 19% upp ett pass då migV gen.dir självsvådligt utlovat PUT till alla syrier. Om passen var tryckta i regimens eller IS tryckeri utreddes aldrig.
Sanningen är att vi i landet har hundratusentals människor som vi inte vet vilka de är. Mördare, terrorister, krigsförbrytare, pedofiler eller flyktingar? Vi har ingen aning. Det vi vet är att de allra flesta flydde förtrycket och kriget i Danmark.

Vad är ett registerutdrag värt om man skiter i att utreda ID och vandel vid gränsen?
Inte ett dugg om du frågar mig.
Citera
2016-10-17, 12:42
Medlem
Hade det varit mina barns skola så hade jag flyttat mina barn BUMS!

Brunstiga medelålders skägg"barn" ska givetvis INTE få praktisera bland små svenska tjejer.
Bara en tidfråga innan vi ser sexövergrepp utförda av skäggbarn även i skolmiljö.
Citera
2016-10-17, 13:08
Bannlyst
Vem vill att ens barn ska gå bland svartmusk? Inte jag iaf. Det finns en anledning till att öknen ser ut som den gör. En stat blir inte bättre än dess invånare.
Citera
2016-10-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Hade det varit mina barns skola så hade jag flyttat mina barn BUMS!

Brunstiga medelålders skägg"barn" ska givetvis INTE få praktisera bland små svenska tjejer.
Bara en tidfråga innan vi ser sexövergrepp utförda av skäggbarn även i skolmiljö.

Dessutom inte bara tjejer som riskerar att drabbas.
Citera
2016-10-17, 16:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Tillhör inte föräldrarna på Kungsholmen de 87% som röstade fel i valet 2014? Som man sår får man skörda.

Eh kom igen, arabungarna finns överallt.

Jag har turen att bo i ett vitt villaområde, inga hyresrätter på den sidan av stan. Noll invandrare där. Ännu.

Nere i city däremot...ja föreskolepersonalen på mitt dagis är nog överlyckliga över att få jobba här istället för nere i stadskärnan, inte mycket de ibland avslöjar som man får upp ögonbrynen för.

Vi har en förskola som drivs av scenska kyrkan, de sjunger lite bordsbön och läser nå bibelstorys - fine. Listan på ansökningar dit har mer än tre dubblats senaste 4 åren. Undrar varför... juste inga muslimskt bördiga ungar är där.
Citera
2016-10-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Eh kom igen, arabungarna finns överallt.

Jag har turen att bo i ett vitt villaområde, inga hyresrätter på den sidan av stan. Noll invandrare där. Ännu.

Nere i city däremot...ja föreskolepersonalen på mitt dagis är nog överlyckliga över att få jobba här istället för nere i stadskärnan, inte mycket de ibland avslöjar som man får upp ögonbrynen för.

Vi har en förskola som drivs av scenska kyrkan, de sjunger lite bordsbön och läser nå bibelstorys - fine. Listan på ansökningar dit har mer än tre dubblats senaste 4 åren. Undrar varför... juste inga muslimskt bördiga ungar är där.

Rätt ironiskt med tanke på hur muslimvänlig och vänster Svenska Kyrkans ledning är. Fast de dagarna kanske är räknade, det är kyrkoval om ett år. Förmodligen sista chansen att vända Svenska Kyrkan mot Jerusalem igen. Fortsätter det som nu efter kyrkovalet tror jag i princip alla troende kristna byter till andra kyrkor.
Citera
2016-10-17, 18:39
Medlem
526s avatar
Citat:
Ett ypperligt förskoleexempel på vad som händer när samhället låter föräldrar få ett för stort inflytande på utbildningsväsendet. Som förskolechef hade jag enbart sagt: "Acceptera min personal eller ta barnet härifrån". Detta är ett elegant exempel på vad som händer när vi har det fria skolvalet.

Däremot är jag bestämd med att det alltid ska finnas utbildad personal inom alla skolformer! Det är inte acceptabelt att anställa folk från gatan oavsett om det är nyanlända eller gamla A-lagare från parken intill. All personal skall minst äga en barnskötarexamen och de som ansvarar för utbildningen ska ha en lärarexamen med minst 30hp svenskdidaktik.

Nä, ta bort det fira skolvalet och föräldrarnas inflytande över utbildningen! Bara då får vi ett utbildningsväsende som fungerar. 99% av föräldrarna har inte ens kapaciteten att diskutera sitt barns utbildning, så varför ens försöka?
Anledningen att du vill ta bort föräldrars inflytande i skolan är att såna som du får sparken.
Jag tycker inte personer som vill inskränka brukar-demokratin ska anses lämpliga som verksamhetsledare
Citera
2016-10-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Anledningen att du vill ta bort föräldrars inflytande i skolan är att såna som du får sparken.
Jag tycker inte personer som vill inskränka brukar-demokratin ska anses lämpliga som verksamhetsledare

Skolan är en myndighet och inte en lekstuga! Men du kanske menar att vi ska ha "brukar-demokrati" hos polis, domstolar och socialtjänst också?
Citera
2016-10-17, 18:47
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det gick inte så bra som man trodde med nyanlända på praktikplatser.

På förskolan Eden i Hornsberg ger man nyanlända en chans till att komma ut i arbetslivet genom praktik-samarbete med Jobbtorg Stockholm, som vi skrivit om här. Men även på andra förskolor inom Hornsbergs förskoleområde har man haft tankar på att anställa praktikanter från Jobbtorg men där har det mötts av skepsis från en del föräldrar, enligt förskoleledningen.

Men skam den som ger sej, oroade föräldrar tar man ingen hänsyn till

Men förhoppningen är trots det fortsatt att projektet ska kunna växa och att det ska bli fler praktikanter med en annan bakgrund i Hornsbergs förskolor.

http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...HmeH7m1QOlMMw/

Jag såg rubrikerna i lokaltidningen om att nyanlända ska praktisera på förskolor, och skakade på huvudet. Det går inte ens att skriva sarkasmer om läget i Sverige. Verkligheten överträffar alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in