2016-11-22, 14:52
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Belstaff?

Män som nu är 35-40 och saknar den unga tiden. Nu är livet för tråkigt med sambofettma och tråkigt sexliv.
Citera
2016-11-23, 20:58
Medlem
Det är roligt att se hur alla de dyra märkerna endast används utav folk som anse sig vara rika, och lågbudget märken används av fattigt folk....

Får jag möjligtvis slinka in med en OT fråga:
En man går förbi dig, låt oss säga att han bär vit skjorta, chinos, finskor och en bläser över axeln.
En classy stil..
(Detaljer får du själv bestämma, buttom-down, bröstficka osv)
Passformen på hans kläder är absolut exakta, MEN, inga som helst märken what so ever...
Är detta bara en man som haft lite tur på dressman, eller en man som skräddarsyr klädsel från Italien?
Citera
2016-11-23, 21:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Det är roligt att se hur alla de dyra märkerna endast används utav folk som anse sig vara rika, och lågbudget märken används av fattigt folk....

En man går förbi dig, låt oss säga att han bär vit skjorta, chinos, finskor och en bläser över axeln.
En classy stil..
Passformen på hans kläder är absolut exakta, MEN, inga som helst märken what so ever...
Är detta bara en man som haft lite tur på dressman, eller en man som skräddarsyr klädsel från Italien?

Förmodligen hotell personal eller taxi chaufför.
Citera
2016-11-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Frågan var inte vilket yrke mannen hade, utan om du skulle se en bra klädd man som förmodligen har pengar eller en medelmåtta som haft tur på dressman.
Om du anser klädseln vara out of touch, så fantisera ihop din egen fancy stil.
Tanken bakom frågeställning är om märkerna gör mannen eller om mannen gör kläderna.
Citera
2016-11-24, 04:09
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Många av dagens svenska taxichaffisar bär ingen särskild uniform eller formell klädsel...

Tillhör man överklassen, är välutbildad och högintelligent med högintelligenta föräldrar som fröken påstår, så vet man att hotellpersonal respektive taxichaufför är ett ord, inte två...Det vet t.o.m jag som tillhör "underklassrasen" och bara är utbildad undersköterska samt är dum i huvudet enligt dig..
Senast redigerad av Cineasten 2016-11-24 kl. 04:13.
Citera
2016-11-24, 04:20
Medlem
Lundhags? Reklam T-shirtar?
Citera
2016-11-24, 10:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Frågan var inte vilket yrke mannen hade, utan om du skulle se en bra klädd man som förmodligen har pengar eller en medelmåtta som haft tur på dressman.
Tanken bakom frågeställning är om märkerna gör mannen eller om mannen gör kläderna.

1) Du menar "kommer folk tro att jag är rik om jag köper en kostym från Dressman eller måste jag köpa märkeskläder"?

2) Ja folk kommer att tro att du är rik om du har har en Dressman-kostym.

3) Att gå runt i märkeskläder är TM och pinsamt.

4) Om du vill vara legit får du gå till nåt ställe på Saville Row och sy upp ett par kostymer (i mörka färger obviously hoppa inte på det hemska modet med blå kostymer).
Citera
2016-11-24, 15:17
Medlem
Citat:
1) Du menar "kommer folk tro att jag är rik om jag köper en kostym från Dressman eller måste jag köpa märkeskläder"?

2) Ja folk kommer att tro att du är rik om du har har en Dressman-kostym.

3) Att gå runt i märkeskläder är TM och pinsamt.

4) Om du vill vara legit får du gå till nåt ställe på Saville Row och sy upp ett par kostymer (i mörka färger obviously hoppa inte på det hemska modet med blå kostymer).

Det var inte riktigt så jag menade, men det var det svaret jag ville ha.
Ingen som ser ironin i detta?
Citera
2016-11-24, 23:56
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Lexington?
Citera
2016-12-04, 23:15
Medlem
Citat:

En classy stil..

Citat:
Beror på materialen och passformen, det går ofta att se om en kostym och en skjorta är billig eller dyr på hur den sitter och materialen som använts. Ännu tydligare på skorna.

Om det är en person som går på tankesättet att märkena gör mannen tänker jag att det kommer återspeglas i hur han bär upp kläderna eller hur han matchat prylar med varandra
Citera
2016-12-06, 23:39
Medlem
Lillarapunzels avatar
Adrian Hammond - Gymnasiekillar från förorten.
Gant - Dito från medelklassfamiljer som vill verka "rika".
Barbour - Medelklassfolk med "smak" alt. hästfolk.
Filippa K - "Moderiktiga" tjejer.
Citera
2016-12-07, 11:10
Medlem
jaybones avatar
Citat:

En classy stil..

Om han har perfekt passform på allt han har på sig säger det en del om hans intresse/förhållningssätt till kläder. Samt att han förmodligen inte har handlat på dressman, vilket är en butik för folk som inte är intresserade utan tittar på prislappen i första hand.

Chinos+skjorta+kavaj behöver inte vara en "classy stil". Beror helt på vilka chinos+skjorta+kavaj man sätter på sig. Har sett många lantisar som åker in till stan på konferens i sådana kläder och det ser helt fördärvligt ut, det är inte classy.

Du glömmer att passform och material kommer ur kvalitet. Som kommer ur bättre kläder 9/10, vilket kostar mer 9/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in