2016-10-13, 01:22
Medlem
JoaquinPhoenixs avatar
Sedan april detta år jag haft enorm klåda vid ljumsken/pungen.

Först fick jag receptfri kräm. Därefter pevison. Nu är jag inne på min tredje kur Fluconazol HEXAL. Samtidigt som jag tar Dasselta (mot den enorma klådan) och Pevaryl morgon & kväll.

Har någon upplevt liknande problem?

Jag har tagit nu Fluconazol i två veckor men fortfarande har jag otrolig klåda, erkänner den har blivit lite bättre men för vad min hudläkare påståd är "starkaste medicinen mot svamp" är jag inte imponerad.

Jag hoppas att den börjar ta verka snart. Det enda som hjälper är Dasselta som är allergi piller och tar bort en stor portion av klådan. Annars kliar jag ihjäl mig. Kan inte stå med handen i skrevet offentligt...

Kan även säga att spritt sig till min vänster stor tå så har en nagellack mot det..
Citera
2016-10-13, 01:39
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Dags att leta orsaken då, uppenbarligen är inte behandling det enda som behövs. Bakomliggande sjukdomar kanske.. smittade sängkläder etc..
Citera
2016-10-13, 01:44
Medlem
Lugnochros avatar
OM du vill/ vågar så prova kollodialt silver. Dödar i princip all svamp på några veckor. Googla och fundera. Har hjälpt mig oerhört mycket men den vanliga sjukvården tycker inte om det eftersom det går inte att ta patent på den.

Spraya tio, femton gånger om dagen.
Citera
2016-10-13, 02:20
Medlem
JoaquinPhoenixs avatar
Läkarna tog prover, det finns ingen bakomliggande sjukdom. Gick så långt jag tog ett HIV prov..

Det är svamp men den vägrar ge sig. Kan även tillägga att jag är ung, vältränad och frisk annars.
Citera
2016-10-13, 11:23
Medlem
Baachs avatar
Svamp gillar instängdhet, värme och fukt. Gå naken så ofta som du har möjlighet. Dvs, hemma drar du för persiennerna och går konstant naken om underkroppen. Svamp gillar även socker så se över kosten
Citera
2016-10-13, 12:00
Medlem
Prova daktakort receptfritt på apototeket.

Egentligen för fotsvamp men funkar bra, hadde själv liknande en sommar ,
Fortsätt två veckor wfter symptomen försvunnit.

Annars är kollodilat silver kanske en lösning aom fungerar, probemet är ju att det är löst i vatten och att du fuktar för mkt.

När du använder svampsalva så ska du vara helt torr på huden innan du smörjer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in