2016-10-13, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonPlusUltra
Vore det inte bättre de tog fram recept för mer välsmakande chips för 50 kr påsen? Då behöver de inte snåla med ingredienser eller tillverkningsprocess, samtidigt som alla har råd att testa en påse.

Jag hoppar över S:t Eriks reklamkupp, (för övrigt säljer de endast 100 askar), och håller med dig om att det borde skapas ett mer delikat chips för de chipsälskare som gärna lägger lite mer för att få högre kvalitet.

//Chipsälskare
Citera
2016-10-13, 06:33
Medlem
va fan. redan slutsålt
Citera
2016-10-13, 20:38
Medlem
Feadogs avatar
Känns som en uppenbar PR-kupp ja. St: Eriks gör tråkig öl. De vill bygga sitt varumärke till att bli ett riktigt premiummärke och det gör man bäst genom att associeras med lyx och överflöd. Kommer man väl till den punkten att den klientelen som innehar exponentiellt större plånbok än smaklökar får upp ögonen så spelar det ingen större roll hur produkten smakar. Det är något man lärt sig av märken som Armand de Brignac (även känd som Ace of Spades), Macallan och Rémy Martin.

Sen tycker jag att det är patetiskt att klanka ner på folk som köper premiumprodukter generellt. Det är skillnad på att köpa lyx för att det är dyrt och att köpa lyx för att det har en viss kvalitet. Det finns lyxprodukter som saknar kvalitet och vars enda selling point är att de är dyra (nämnda Armand de Brignac är det mest slående exemplet), och sen finns det produkter som verkligen har unikt hög kvalitet och särprägel som gör att de betingar ett högt pris. Jag kan inte uttala mig om huruvida dessa chips tillhör den första eller den andra kategorin då jag aldrig smakat dem, men oavsett hur det är med den saken så är det uppenbart att det är en ren PR-kupp från St: Eriks sida för att locka till sig konsumenterna med mycket köpkraft och obefintlig kvalitetsmedvetenhet.
Citera
2016-10-13, 23:39
Bannlyst
Även om det är en PR-grej så är det otroligt fjantigt. Är det tänkt att man skall bjuda hem fyra polare och så skall man skåla med en öl och äta ETT chips var ?

Att bögen Carl-jan gillade detta var ju ingen högoddsare
Citera
2016-10-14, 00:04
Medlem
Cincaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Även om det är en PR-grej så är det otroligt fjantigt. Är det tänkt att man skall bjuda hem fyra polare och så skall man skåla med en öl och äta ETT chips var ?

Kändes mer som att Carl-jan sa det för att han inte skulle hacka ner alltför mycket på dem, då de trots allt officiellt är "för välgörenhet". Både såg och lät ytterst tveksam ut
Citera
2016-10-14, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare

Vad är det du inte fattar? Det är för PR, inte en produkt som ska säljas. Produkten är för att idioter ska snacka om det online och säga hur dumt det är och göra gratis reklam, vilket ger bra spridning. Sen ger de dem gratis till lite bloggare och så.

Sen är det tänkt att du ska associera St Eriks som en exklusiv produkt, när det egentligen är en medioker bärs.
Citera
2016-10-14, 11:52
Medlem
Gregory.Houses avatar
Herregud finns det ens idioter som köper det?
Citera
2016-10-16, 18:50
Medlem
Perdites avatar
Är dom ens gjorda av skivad potatis? Jag tycker mer det ser ut som Pringles på bilden..
Citera
2016-10-16, 21:12
Medlem
Har alla missat att intäkterna går till välgörande ändamål eller?
Citera
2016-10-19, 12:40
Medlem
snelhestens avatar
Bara för att de använder sig av skitnödoga ingredienser som är sällsynta och ingen har hört talas om så betyder det inte att smaken automatiskt blir fantastisk eller ens god ö h t. Nej fan orka med sådan här bullshit.
Citera
2016-10-19, 14:00
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar

Tror dem flesta glömde tänka på det om det ens visste om det. haha
Citera
2016-10-20, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Så du kan tänka dig köpa chips för 100 000 kr per kilo för att de går till välgörenhet? Det säger väl sig själv att det är ett jävla påfund, välgörenhet eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in