Citat:
Ursprungligen postat av
4637
andra sidan framstod Jimmy som en riktig stropp, otroligt snl och allmnt objussig om inte Anton stod fr notan. Komiskt fr en utomstende, men om man ska vara rlig s tror jag inte Anton hade s mycket ut av den vnskapen heller nr det kommer till att ge och ta.
Sen r ju mycket verdrivet ocks, man kan frga sig hur mycket de egentligen umgicks innan Anton kom p idn om att ta in honom i podden?
Uppfattande han mest som en djupt deprimerad person som helst ville g och lgga sig under en sten och stanna dr. Men la ner podden s tidigt s ni som lyssnat p allt har vl mycket bttre bild och detaljer om hur han r som person n jag har. Kanske generellt osoft attityd som fick han att verka deppad som frsta intryck.
De var vl buddies sen gammalt. r ju ltt att vxa frn varandra utan att mrka det om man umgs ofta, som maler ner i bakhuvudet p bgge tv och en vnskap som troligen stjlper mer n den hjlper ngon av de. Att hoppa in i ett annat typ av samarbete n bara vanlig vnskap i sdana fall r nog nst intill alltid en dlig id, speciellt nr pengar r inblandat.
Gissar (vilt, var bara intrycket jag fick nr jag lyssnade fr flera r sedan) att Anton snabbt trttnade p/mrkte att ensampoddande inte fungerade, och tycker sin vn Jimmy r ett kul weirdo att ha med (eller hoppades p det frn dag 1). Jimmy vill inte, kanske knner att det inte r hans grej, kanske knner av malandet ovanfr, kanske inser att Antons hackande p han som vn r en helt annan sak om det sker infr tusentals lyssnare - samt att Jimmy r en som sger "nja, kanske, vet inte" mer n "nej", och Anton tjatar p honom att bli med, tills Jimmy sger ja av pliktskyldighet och sin ofrmgenhet att sga nej, speciellt till Anton.
Jimmys farhgor stmde och det var mycket nedtryckningar in pod, men samtidigt fick han en aldrig tidigare egoboost av "kndisskapet" och kommentarer om podden och han etc. Men kvarnen maler snabbare n innan p grund av samarbetet.
Trots att det nu var en par-podd i praktiken, s var han p pappret bara en gst i podden namngiven med det gande namnet Anton Magnusson Podcast, allts aldrig mjlighet att bli en like - och heller inte ekonomisk sdan med Anton Magnusson Patreon inte var fr Anton Magnusson Podcast, utan fr Anton Magnusson Personen med alla hans projekt och Jimmy fick ha en egen skrammelbrsa. Frutsttningarna fr Jimmy att vxa i samarbetet lika med noll. Evig skugga och ska veta vem som bestmmer p alla plan.
Hade de haft en pod som partners, typ Anton&Jimmy-podcast, och delad patreon fr podden, istllet fr Jimmy som en skum form av allmosa-anstlld hade nog fungerat mycket bttre.
Hur skeptisk jag n r till att tv gamla vnner ska driva fretag tillsammans s lter det som himmelriket mot att vara anstlld till sin polare. r ju att skjuta vnskapen i huvudet utan att passera g. Kanske vrt fr chef-vnnen som r den schyste som givit jobb och sitter p den hga hsten som givare och ska ge order, medan anstllde-vnnen r den som ska vara tacksam. Den makt-obalansen fungerar inte mellan gamla vnner, behver nog blivit vnner inom branchen/yrkeslivet till att brja med fr att det ska g.
Nu fick Jimmy inte ngon ln heller i och fr sig, s inte 100-procentig liknelse.
Lt inte luras av att det r mycket text, jag extrapolerar vldigt mycket p vldigt lite info, s kan mycket vl sitta hr och rapa ren bullshit. Kanske Jimmy som tjatade hl i huvudet p Anton till han blev inslppt i podden och vnskapen brts efter Jimmy la roppar i Antons l och vldtog honom.