Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-04, 22:42
Medlem
tangerinetrees avatar
Har för mig att Anton gjorde ett sommarprat för flera år sedan, hade en länk till det som jag förlorat, någon som råkar veta var man kan hitta det?

tror det är denna: https://www.mixcloud.com/amkmorgon/a...ton-magnusson/
men verkar vara borttaget där
Senast redigerad av tangerinetree 2021-11-04 kl. 23:08.
Citera
2021-11-05, 00:01
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Förr när Jimmy var med så kunde ju Anton skicka sms med information om vad avsnittet skulle handla om och punkter som Jimmy skulle förbereda, flera dagar innan de spelade in.

Och Jimmy förberedde helt fel 70% av gångerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
När podden peaka och efter knulla barn-drevet så slog hans patreon upp i taket och mer där till. Kollade hur mycket han tjänade vid det tillfället, tror det var ca 7000kr per avsnitt! Så, vafan hände? Hur kunde han sumpa det så ini helvetet?

Det var betydligt mer vill jag minnas, alltså jag har för mig det var 50 000 kr eller nåt i den stilen! Sen hoppade ju de flesta av efter en månad eller två eftersom de bara gjorde det som ett statement.

Jag gillade senaste avsnittet, med Jonas Strandberg. Men det var som ett "arkiv samtal" fast utan "välj drycken".
Citera
2021-11-05, 00:22
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Och Jimmy förberedde helt fel 70% av gångerna.

Det var betydligt mer vill jag minnas, alltså jag har för mig det var 50 000 kr eller nåt i den stilen! Sen hoppade ju de flesta av efter en månad eller två eftersom de bara gjorde det som ett statement.

Jag gillade senaste avsnittet, med Jonas Strandberg. Men det var som ett "arkiv samtal" fast utan "välj drycken".
Det peakade runt cirka 2000 dollar per avsnitt: https://graphtreon.com/creator/antonmagnussonpodcast
Citera
2021-11-05, 03:37
Medlem
Ambivalens_s avatar
Jäklar vad det sjunkigt! Från 20k per avsnitt till kanske knappt 5k nu. Så pass att man undrar vad han får in pengar på annars.

Vad tjänar han på twitch? det är kanske mycket enklare att tjäna på? Spela lite datorspel och vara spontankul istället för att skriva poddmanus typ.

Jag gissar att nytt hus med flickvän kanske tar lite tid. Lite bipolära kreativa svackor på det. Musik och standup tar en del tid med. Jag kan också förstå att efter 100+ poddavsnitt, bisittare som hoppat av, så är det nog svårt att komma på nytt material på vecko/månadsbasis. Lätt man blir bekväm.

Sen tycker jag han är så oerhört begåvad att jag kan förstå om han tycker att han är ämnad för nåt mer än att göra lite poddar. Lite som om en filmregissör istället för att göra ett par riktigt bra filmer tvingas spela in en kass såpa varje vecka. Vem kommer komma ihåg alla dessa poddar om ett par år?

Ja skulle säga att bland svenska komiker i modern tid så är han en av de mest talangfulla. Och det gäller även bland svenska musiker/textförfattare. Han kan skriva så extremt fyndiga texter så jag kan knappt komma på nån annan i Sverige som matchar honom. Men frågan är hur kommer hans verk stå sig över tid? Battle rapen åldras ju inte så väl trots att han var den bäste. Poddarna multnar bort. Kvar är Mr Cool och Dubbel Trubbel? Kanske skulle han försöka göra något med en annan potentiell verkshöjd. En seriöst försök på en bra film i nivå med "Torsk på Tallinn" eller dylikt, med proffsig regi osv. Nåt som kommer hyllas även 30 år senare. Eller spelar det ingen roll?
Citera
2021-11-05, 23:02
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Jäklar vad det sjunkigt! Från 20k per avsnitt till kanske knappt 5k nu. Så pass att man undrar vad han får in pengar på annars.

Vad tjänar han på twitch? det är kanske mycket enklare att tjäna på? Spela lite datorspel och vara spontankul istället för att skriva poddmanus typ.

Jag gissar att nytt hus med flickvän kanske tar lite tid. Lite bipolära kreativa svackor på det. Musik och standup tar en del tid med. Jag kan också förstå att efter 100+ poddavsnitt, bisittare som hoppat av, så är det nog svårt att komma på nytt material på vecko/månadsbasis. Lätt man blir bekväm.

Sen tycker jag han är så oerhört begåvad att jag kan förstå om han tycker att han är ämnad för nåt mer än att göra lite poddar. Lite som om en filmregissör istället för att göra ett par riktigt bra filmer tvingas spela in en kass såpa varje vecka. Vem kommer komma ihåg alla dessa poddar om ett par år?

Ja skulle säga att bland svenska komiker i modern tid så är han en av de mest talangfulla. Och det gäller även bland svenska musiker/textförfattare. Han kan skriva så extremt fyndiga texter så jag kan knappt komma på nån annan i Sverige som matchar honom. Men frågan är hur kommer hans verk stå sig över tid? Battle rapen åldras ju inte så väl trots att han var den bäste. Poddarna multnar bort. Kvar är Mr Cool och Dubbel Trubbel? Kanske skulle han försöka göra något med en annan potentiell verkshöjd. En seriöst försök på en bra film i nivå med "Torsk på Tallinn" eller dylikt, med proffsig regi osv. Nåt som kommer hyllas även 30 år senare. Eller spelar det ingen roll?

Håller med om att det är en av de fyndigaste/roligaste textförfattarna vi har idag. Tillsammans med Färska Prinzen och Armann. Sen är det iofs en ganska liten marknad för "humor-musik" så de har inte mycket konkurrens.

Kanske skulle Anton kunna göra slag i saken och spela in "Grusväg" men så som det manuset har haussats av honom och hans vänner skulle det säkert bli antiklimax.
Citera
2021-11-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambivalens_
Ja skulle säga att bland svenska komiker i modern tid så är han en av de mest talangfulla.

Efter att ha sett Magnussons senaste special är det klart att han just nu är en av de allra bästa på stand up, om inte den bästa. Allt sitter, välskrivet och genomarbetat material och en scenpersonlighet som är totalt naturlig. Vissa av delarna håller också en oerhört hög svårighetsgrad i det avseendet att endast ett fåtal svenska komiker har talangen att ro i hamn dem. Ett skämt är nog närmare 30 min långt, och när han lyckas hålla publiken på spänn och skrattande igenom hela är det snudd på magi.
Citera
2022-02-25, 14:21
Medlem
Har från en vän till en komikerkollega till Anton fått information om att Jimmy skulle ha blivit gripen i nån pedofilring på Kastrup flygplats. Nån som kan gräva i det här? Jimmy verkar ha hemlig identitet eller bytt namn.
Citera
2022-02-25, 14:21
Medlem
Har från en vän till en komikerkollega till Anton fått information om att Jimmy skulle ha blivit gripen i nån pedofilring på Kastrup flygplats. Nån som kan gräva i det här? Jimmy verkar ha hemlig identitet eller bytt namn.
Citera
2022-02-26, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpunchy

Wuuut
Citera
2022-02-26, 10:12
Medlem
Haha va? Är det Markus och martinus han har varit på då?
Jag skulle vilja höra vad Jimmy har att säga om Ryssland och Ukraina nu.
Citera
2022-02-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyDubbelTumme
Haha va? Är det Markus och martinus han har varit på då?
Jag skulle vilja höra vad Jimmy har att säga om Ryssland och Ukraina nu.

De är 20 bast lol
Citera
2022-02-28, 02:51
Medlem
B´stards avatar
Han finns inte på ratsit, mycket märkligt. Inte heller på lexbase - men kan såklart ha bytt namn.

Eller så var fansen för efterhängsna (men han kan såklart köra samma sak som Anton, skriva sig hos sina föräldrar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in