Hej alla!
Har nu stått på Elvanse i ca 4 veckor , Först på
20mg och sedan nu är jag på
40mg.
Jag tar alltid medicinen
senast kl: 08:00
Det som är lite konstigt och som jag inte förstår är att vissa nätter sover jag hur bra som helst , Medans det ibland kommer nätter som det helt är OMÖJLIGT att sova , Och då har jag tagit medicinen precis samma tidpunkt varje dag. Det verkar precis som medicinen lever ett eget liv och verkar olika tider beroende på vad den är på för humör
Visst har jag haft lite insomningsproblem tidigare innan jag medicinerade , men då somnade jag iallafall till slut framåt 2 snåret på natten , Nu ligger jag ner och känner mig trött , Men det känns som att det är något som ligger och spärrar så jag absolut inte kan falla in i sömn över huvudtaget.
Och även om jag skulle ta medicinen kl: 06:00 istället så vad hjälper det? Jag kan ju endå inte sova på hela natten iallafall på dom 2 skillnaden i timmar.
Jag har nu fått Imovane 5mg som jag ska ta vid behov.
Sen när jag fick sömnproblemet igen så tog jag
för första gången 5mg imovane och gick och la mig , Jag låg o vred på mig i 1.5 timmar tills jag gav upp och tog 2st 5mg till för jag var verkligen tvungen att somna för jag hade ärenden att göra dagen efter.
Även det fungerade inte , Så då blev jag less och tog 3st 5mg till för jag måste somna!!! ,
Då hade jag tagit 6st 5g och eftersom inte det fungerade så tog jag resten som fanns på kartan , Dvs totalt 10st
Det funkade inte heller WTF?! Skitdumt jag vet .. Känner mig så jävla dum efteråt men självklart hade jag läst före vilken mängd Imovane kan vara skadlig på och tydligen krävs det rätt så mycket.
Jag har nu 2 kartor kvar med värdelös medicin jag inte kan använda mig av.
SJÄLVKLART kände jag mig
EXTREMT påverkad ,Benen kändes som betongklot och Jag höll på att ramla när jag skulle gå och kissa , Vinglade som om jag skulle druckit en 70s och jag kunde knappt kolla facebook på telefonen ,
Men lik förbannat så gick det inte att somna!
Det VÄRSTA av allt var att jag var helt slut i kropp och psyke på morgonkvisten för att jag inte fick sova så fick jag hallucinationer som var så jävla verkliga så jag höll på att skita ner mig. Gav en hallis en rak höger för det var så verkligt och så flög jag ur sängen i ren dödsångestskräck!.
Men när jag hade läst vad det var som kunde ske på Imovane så vart jag inte rädd längre utan då tyckte jag det var häftigt som fan
Det jag såg var: Ormar som slingrade omkring stora som små , En människa som la sig bredvid mig och tog mig i handen, En kvinna med stora bröst som satte sig på mig och luta sig framåt
, Skitskumma figurer som hade ansikten som både aliens och orcs , Och ibland så ovandla dom sig från orc ansikte till människa , Endel såg glada ut , Andra såg riktigt förbannad ut, och vissa har jag svårt att beskriva ansiktsutrycket på för det var nån obehaglig blandning som mord i blick o kärlek på samma gång. Såg även Troll samt Jabba de hut i miniatyrform. Väldigt många av dessa figurerna ville hela tiden ha sin hand i mitt ansikte och då blev det kolsvart, Var skitskumt att se alla skuggor åka omkring och att det tog bort mitt synfält när dom åkte nära ögonen.
Vill ni fråga nått om hallisarna så skriv PM , Är alldeles för mycket och offtopic för att skriva här.
En sak lär ja fan säga.. Har läst om folk som faktist "flummar" eller vad det heter och tar en ca 10st Imovane och skriver att det är hur skönt som helst , Hur fan kan dom tycka om att bli som ett trögtänkt extremt efterblivet retard som känns tung som en elefant? När man endå inte känner nån glädje eller någoting slags positivt? Man blir ju helt hjärndöd.
Enda jag skulle kunna förstå är om dom vill hallicunera , men inte ens det är det värt.
Och vad fan ska jag säga till läkaren om jag ber om nytt läkemedel.
Tänk om han då vill ha in Imovanen för att kontrollera hur mycket tabletter det finns kvar.. Då blir de tamejfan nog ingen ny medicin!
Jag har aldrig ätit sådan medicin förut Så jag fattar inte varför det inte fungerade.
Och jag har ingen Missbrukarproblematik som är noterad vare sig i psykiatrins journaler eller vanliga allmänvården.
Enda gången jag fått benso var när jag låg inlagd på sluten-psyk , Och då fick jag med mig en karta hem för att dom litade på mig, Thats it.
Kan det ha o göra med att det där är en Insomningstablett man inte blir trött på som inte fungerar när det finns CS(Elvanse) i kroppen som stör insomningen?
Man kanske borde ha något man blir däckad av nästan?
Hur som helst så förstår jag ingenting , Nån som varit med om samma sak som oxå äter Elvanse och provat Imovane?
Kanske till och med någon som INTE äter Elvanse och att Imovane ändå inte fungerar?