2025-11-15, 15:18
Medlem
Rikskrim08s avatar
Är Robyn ihop med ngn tjej numera?
Citera
2025-11-18, 02:30
Medlem
Vore nog bäst att kliva ur artisterit för hennes del och ägna sig åt något som inte har med kändisskap att göra. Nya låten en nedåtspiral.
Citera
2025-11-18, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Har alltid gillat Robyn sedan hon slog igenom som väldigt ung på 90-talet, men låten som släpptes igår var lite sådär.
Egentligen inte dålig, men hon fastnar i samma register som alla kändisar verkar göra med att köra på säkra kort och princip upprepa vad som är gjort tidigare, men lite ändrade texter och slingor.
Nu är hon dock inte längre 18 år och inte heller 35 år för den delen utan betydligt mer mognare än så.
Med dagens AI teknik, så har hon egentligen alla förutsättningar att kunna få fram lite mer mognare och vidareutvecklad musik som fastnar för henne.
Talangen och rösten har hon fortfarande, samt hon är långt mer insatt i musikbranschen än vad hon var som ung och började försöka hitta sin väg.
Jag hoppas att hon i varjefall inte fastnar i samma register som Madonna med någon gammal tant som fortfarande håller på med "Like a Virgin" och liknande typ av musik.
Håller dock tummarna för att resten plattan är lite mer varierat och intressant, än låten som släpptes igår.
Å vad du håłler tummarna!
Citera
2025-11-18, 17:48
Medlem
Bret-Harts avatar
Hon hade väldigt bra betyg i skolan, ja det var det jag hade om henne
Citera
2025-11-18, 18:00
Medlem
Jag gillar ju Robyn trots att det är lite blöjpop med attityd. Det är schysst syntigt sound och hon har en jävla bra sångröst. Öht får jag en känsla att hon är en cool kreativ typ och tänker lite utanför boxen.

MEN, när man är 40+, snudd på 50 är det jävligt tveksamt att med en numera rätt mogen sångröst sjunga "honey baby" och liknande. Det är nog min enda kritik mot henne.

Jag skulle vilja att hennes nya låtar lite mer är vinklade åt de problem hon som en 40-50-årig kvinna har. Inget mer bölande om "olycklig tonåringskärlek" alltså.
Citera
2025-11-23, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Jag gillar ju Robyn trots att det är lite blöjpop med attityd. Det är schysst syntigt sound och hon har en jävla bra sångröst. Öht får jag en känsla att hon är en cool kreativ typ och tänker lite utanför boxen.

MEN, när man är 40+, snudd på 50 är det jävligt tveksamt att med en numera rätt mogen sångröst sjunga "honey baby" och liknande. Det är nog min enda kritik mot henne.

Jag skulle vilja att hennes nya låtar lite mer är vinklade åt de problem hon som en 40-50-årig kvinna har. Inget mer bölande om "olycklig tonåringskärlek" alltså.
Tja, kanske det du. Men det har hänt att Paul McCartney spelat Love Me Do vid +65. Han är väl 83 nu. Kanhända framförde han låten så sent som förrförra året, jag har inte kollat Setlist.com. Robyn får gärna göra det du säger för min del. Men för mig är hon den eviga 16 eller 17 åringen som jag såg på tv när det begav sig och som jag ville ha hos mig i min omedelbara närhet rent kroppsligt, lilla söta slanka kropp, och så förståndig hon också var.
Citera
2025-11-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaRule
Men är hon inte lika upphöjd som någon sorts kortklippt feministisk ikon, som för sin musik? Och som du säger, det är nog till hennes fördel att hon håller låg profil.

Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Vad är grejen med Robyn? Totalt överskattad. Alla hennes hits på radion låter exakt likadant. Medioker synthpop.

Blev naturligtvis "Veckans P3-hit", med samma sound som sist... I rest my case.......
Citera
2025-11-23, 20:53
Medlem
Fantens avatar
Är det bara jag eller låter Dopamine mer eller mindre precis som Dancing On My Own?
Citera
2025-11-24, 12:05
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Är det bara jag eller låter Dopamine mer eller mindre precis som Dancing On My Own?

Samma formel och producent etc kanske?
Citera
2025-11-24, 12:07
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:

Även om hon är äldre precis som vi är idag så har man alltid sin egna historia med sig och det kan säkerligen vara så att man plockar fram det man har varit med om tidigare i livet och skriver om det, bara för att att man inte är i den tiden längre har man varit med om det
Citera
2025-11-24, 18:50
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Även om hon är äldre precis som vi är idag så har man alltid sin egna historia med sig och det kan säkerligen vara så att man plockar fram det man har varit med om tidigare i livet och skriver om det, bara för att att man inte är i den tiden längre har man varit med om det

Robyn verkar ändå harmonisk med sitt skapande och kändisskap. Sällan man ser henne på premiärer och invigningar. Hon behöver inte det. Hon är rätt cool med sig själv till skillnad från andra bekräftelsetorskar i branschen
Citera
2025-11-24, 19:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det verkar inte helt ovanligt att kvinnliga popartister fastnar i det där. Miss Li och Veronica Maggio comes to mind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in