2025-07-25, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Du är ju sjuk.

Hon var med i tv långt tidigare dessutom, kanske i elvaårsåldern. Förmodligen för att säga något om sin Lilla Sportspegeln-låt som hon väl skrev själv.
Jag känner till det ja. Men 11-åriga Robyn är för ungt för mig, och dessutom olagligt. Är det sjukt att älska 15+ åriga flickor, menar du? Du är sjuk, om någon. Jag är friskare än någonsin.
Senast redigerad av tillyttermeravisso 2025-07-25 kl. 02:29.
Citera
2025-07-25, 12:58
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Du är ju sjuk.

Hon var med i tv långt tidigare dessutom, kanske i elvaårsåldern. Förmodligen för att säga något om sin Lilla Sportspegeln-låt som hon väl skrev själv.

Hon ska även ha gjort rösten till huvudfigur i resan till melonia
Citera
2025-07-25, 12:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Jag minns hennes första intervju i tv när hon var 16 år gammal. Hon satt i en stol eller fåtölj medan hon svarade på frågor. Det var på hösten 1995. Vet jag kände mig väldigt gubbsjuk fast jag var i tjugofemårsåldern medan jag lät mina tankar kretsa kring slickandet av hennes unga underliv. Show me love vill jag bara säga till henne. Men det finns risker med att bli berömd som ung. Kan yttra sig som ett monster som äldre. Men jävlar vad jag ville skicka i mig henne då!

Kul du delar med dig om dina sexfantasier
Citera
2025-07-25, 14:19
Medlem
En av Sveriges mest överskattade musiker. Någon enstaka hit och upphöjd till skyarna av media.
Hon försökte sig på en USA karriär men det gick inte så bra när hon fick spelningar på typ "Emmabodafestivalen" fast i Staterna.

Enda anledningen varför hon har blivit så stor är för att hon håller sig borta från rampljuset. Det går så många år mellan nytt material att de flesta glömmer hur kass hon är. Sen när nytt material kommer blir det uppmärksamman bara för att hon är tillbaka, inte för att det är bra.

Men "Monument" med Röyksopp är grymt bra låt. Men det är inte på grund av henne utan på grund av Norrmännen.
Citera
2025-07-25, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
En av Sveriges mest överskattade musiker. Någon enstaka hit och upphöjd till skyarna av media.
Hon försökte sig på en USA karriär men det gick inte så bra när hon fick spelningar på typ "Emmabodafestivalen" fast i Staterna.

Enda anledningen varför hon har blivit så stor är för att hon håller sig borta från rampljuset. Det går så många år mellan nytt material att de flesta glömmer hur kass hon är. Sen när nytt material kommer blir det uppmärksamman bara för att hon är tillbaka, inte för att det är bra.

Men "Monument" med Röyksopp är grymt bra låt. Men det är inte på grund av henne utan på grund av Norrmännen.
Det försökte sig Laleh på också i USA men det gick ännu sämre.

Robyn är i vart fall respekterad ute i världen, hennes låt "Dancing on my own" blev ju utsedd till bästa låt från 2010-talet av The Guardian. Hon är dock inte på något sätt my cup of tea men kan fortfarande inse att hon har dragningskraft.
Citera
2025-07-25, 19:32
Robyn är grym! Gillar också hennes integritet, personligen vet jag inte ens om hon bor i Sverige eller om hon har familj.
Citera
2025-07-25, 19:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla

Absolut.

Jag har aldrig sett grejen med henne och hennes musik, hon är en högt överskattad sångerska.
Citera
2025-08-02, 00:01
Medlem
I torsdags gästade hon på en konsert hos artisten Gracie Abrams i Chicago med Dancing on my own. Den låten är skriven av svenskar. Dancing with myself är en låt av Gen X / Billy Idol från 1980/1981. En rip-off alltså. Löjligt att sno andras låttitlar, ren Sw-english parafras. Icke äkta.
Citera
2025-08-02, 00:30
Medlem
Tavastehuss avatar
Mera ”skvaller”. Lasse Flinckmans version av Robyns Do you really want me, var inte så dum. Träffande nog döpt till Skvallerbytta bing bång, framförd av en minst sagt rundlagd Flinckman iklädd en silvrig sak inte helt olik den Robyn hade i videon.

Någon som minns? Måste väl varit runt 1995.

Fan att jag inte kan hitta den på Youtube.
Citera
2025-08-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Robyn är grym! Gillar också hennes integritet, personligen vet jag inte ens om hon bor i Sverige eller om hon har familj.
Integritet beror i hennes fall på att hon inte har några musikaliska ideer. Därför är det nog klokt av henne att inte synas så mycket, att ligga tämligen lågt. Alltid lurar det någon.
Citera
2025-08-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Integritet beror i hennes fall på att hon inte har några musikaliska ideer. Därför är det nog klokt av henne att inte synas så mycket, att ligga tämligen lågt. Alltid lurar det någon.

Haha, lite så.

Men är hon inte lika upphöjd som någon sorts kortklippt feministisk ikon, som för sin musik? Och som du säger, det är nog till hennes fördel att hon håller låg profil.

Visst har hon en och annan bra låt, men jag fattar inte hur Dancing On My Own har kunnat bli framröstad till en av 2000-talets bästa låtar.

Den kom ju 2010, ser jag nu, vilket nog förklarar varför jag tycker den är fullkomligt usel, dvs den har följt med mitt radiolyssnande och spelats dagligen (till leda) ända sedan jag började lyssna på radio, vilket var runt den tiden.

Nej, jag blir lika förvånad varje gång någon musikjournalist på P3 ska hylla den här mediokra synthpopen, och just den låten, till skyarna.
Senast redigerad av JaRule 2025-08-02 kl. 10:49.
Citera
2025-08-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaRule
Haha, lite så.

Men är hon inte lika upphöjd som någon sorts kortklippt feministisk ikon, som för sin musik? Och som du säger, det är nog till hennes fördel att hon håller låg profil.

Visst har hon en och annan bra låt, men jag fattar inte hur Dancing On My Own har kunnat bli framröstad till en av 2000-talets bästa låtar.

Den kom ju 2010, ser jag nu, vilket nog förklarar varför jag tycker den är fullkomligt usel, dvs den har följt med mitt radiolyssnande och spelats dagligen (till leda) ända sedan jag började lyssna på radio, vilket var runt den tiden.

Nej, jag blir lika förvånad varje gång någon musikjournalist på P3 ska hylla den här mediokra synthpopen, och just den låten, till skyarna.

Ett tag försökte hon rippa Gwen Stefani´s utseende men en twist. Gick inte superbra.
Hon har försökt det mesta utan att lyckas.
Hon har blivit "profet i sin hemstad" men inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in