2016-10-07, 08:57
Medlem
Tjena alla läsare, jag fick ett samtal av Consida där dem erbjöd sig själva att hjälpa mig kostnadsfritt, dem sa i telefonen om att dem kunde hjälpa mig att sänka mitt blancolån ränta, och jag tänkte yes det här blir bra fan.

Jag blev kontaktad av Consida för några veckor sen, det dem sa i telefonen var att dem kunde "hitta" ett bättre "erbjudande" av lån med lägre ränta. Jag tänkte wow nice, det blir bra så bad jag dem ta o kolla upp, gav mina personliga uppgifter o.s.v. några dagar senare får jag samtal av Consida, där jag pratade med en kille, han var jätte trevlig inget o säga dåligt om honom, så kom han fram till att det fanns ett bättre erbjudande med lite lägre ränta (8.35%) fast lite mer månadsbetalning (3000kr ungefär), samt att lånet som jag skulle få från Consida skulle sänka åren på mitt nuvarande lån med 2 år, det jag tänkte på var fan va najs, jag kan sänka åren på mitt lån, så jag bad honom skicka papprerna till min adress, vilket jag fick efter några dagar, sen så small det till i huvudet, jag tänkte fan jag kanske ska kolla upp själv o se om jag själv kan hitta ett bättre erbjudande, vilket jag gjorde också. Hittade förfan ett bank med (5.75%) ränta istället för att sänka med 2 år så sänkte jag mitt lån med 5 år, och då ska jag pröjsa (2800kr ungefär) varje månad, dem här jävla hycklarna försöker förmodligen få pengar till sina egna fickor, det jag gjorde var att riva papprerna o slänga i min soptunna, så snälla gott folk, för erat eget bästa, innan ni skriver på ett "kontrakt" på flera år ta gärna ett titt själv, sök på blancolån i google, sen leta efter dem billigaste bankerna med lägsta räntan.

Jag hade en ränta på 9.9%, betalnings tid 15 år, betalade 2700kr ungefär varje månad, jag gick över till ett annat bank där jag fick en ränta på 5.75%, med betalnings tid 10år, och en månadskostnad på 2800kr ungefär. När jag tog mitt första lån, tog jag den första o bästa, för jag behövde cashen direkt.

Det där var den bästa erbjudandet Consida fick fram, jävla pajasar.
Så lita aldrig på nån jävla telefonförsäljare, ta din tid och kolla igenom allt i lugn o ro, tur för mig var att jag kom på o kolla själv, var jätte nära o skriva på och skicka tbx "erbjudandet".

Hoppas att ni inte bara tar och accepterar nått "erbjudande" med lägre ränta, ta alltid o kolla upp själva också, vem vet ni kanske har tur som mig och hittar den bättre erbjudandet.
Citera
2016-10-07, 10:07
Medlem
Tror du uppringaren ringde graaatiiiis*

Vem tror du skall betala uppringarnas o resten av företagets löner

lyxbilar lyxbostäder guldklockor smycken lyxresor mm

DE UPPRINGDA SÅ KLART - dvs DUUU vakna* för helvete

* Fattar du inte att dom är krääämaaaree - vars mål är att zuuugaaa
av sina medmänniskor deras pengar - ink dina
Citera
2016-10-07, 10:28
Medlem
SirOfTheSirss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Vill inte alla långivare detsamma..?
Citera
2016-10-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski

Du har ju rätt, men hamnar man i svår situation o behöver låna pengar ja då gör man det man måste, sen är det ju viktigt att inte gå på deras trick igen o igen, men nu slapp jag det dyra räntan som tur 😄
Citera
2016-10-07, 12:13
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Du har ju rätt, men hamnar man i svår situation o behöver låna pengar ja då gör man det man måste, sen är det ju viktigt att inte gå på deras trick igen o igen, men nu slapp jag det dyra räntan som tur
Nej, man gör inte det man enligt dig "måste" - som verkar vara att låna pengar från fel borgenär.
Du framstår vara lite bakom flötet.
Citera
2016-10-07, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Nej, man gör inte det man enligt dig "måste" - som verkar vara att låna pengar från fel borgenär.
Du framstår vara lite bakom flötet.

Ja som jag sa, jag tog den första o bästa, inte tänkte jag på så mkt på ränta just då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in