2016-10-03, 22:07
Medlem
15APRILs avatar
Bor i hyresrätt högst upp 3 våningen.

Mina element låter som ett akvarium luftar ca 10 min varje gång dagen efter är det samma sak igen.

Vad är problemet?
Blir snordyrt att ha 2 elelement igång dygnet runt under den kallare delen utav året.
Citera
2016-10-03, 22:10
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Bor i hyresrätt högst upp 3 våningen.

Mina element låter som ett akvarium luftar ca 10 min varje gång dagen efter är det samma sak igen.

Vad är problemet?
Blir snordyrt att ha 2 elelement igång dygnet runt under den kallare delen utav året.

Har du pratat med värden?
Ibland kan det vara för litet vatten i systemet. Ibland kan det vara helt andra element som behöver luftas för att dina ska fungera.
Citera
2016-10-03, 22:17
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Har du pratat med värden?
Ibland kan det vara för litet vatten i systemet. Ibland kan det vara helt andra element som behöver luftas för att dina ska fungera.

Jag felanmälde idag och skrev i parentes att jag tror att hela systemet bör tömmas o sedan startas om.
Citera
2016-10-03, 23:05
Medlem
Citat:
Hyresrätt brukar väl värmen ingå i hyran?
Citera
2016-10-04, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz

Men inte elen som jag gissar TS använder till extra värmeelement för att hålla värmen uppe öga all luft i vattenradiatorerna.
Senast redigerad av Engineer 2016-10-04 kl. 09:18.
Citera
2016-10-04, 09:07
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Inte om man kopplat in el-element för att man inte orkar med underhållet på de vanliga elementen. (du missade nog att han skrev el före element).

E: Andra på den bollen. Borde kanske börja uppdatera sidan innan jag skriver massa saker.
Citera
2016-10-04, 11:55
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Jag felanmälde idag och skrev i parentes att jag tror att hela systemet bör tömmas o sedan startas om.

Det mest troliga är att det är för lågt tryck (för lite vatten i systemet), det kan man fylla på utan större ansträngning. Hela systemet bör absolut inte tömmas bara för att du har lite luft i dina radiatorer. På vilket sätt skulle det bli bättre av att skjuta in mer luft?

Be hyresvärden att kolla systemtrycken. Fortsätter problemet efter påfyllning så kan ni ha en läcka.
Citera
2016-10-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Inte om man kopplat in el-element för att man inte orkar med underhållet på de vanliga elementen. (du missade nog att han skrev el före element).

E: Andra på den bollen. Borde kanske börja uppdatera sidan innan jag skriver massa saker.

My bad.. missade det totalt.
Då tycker jag synd om TS. Om TS har elräkningar kvar både från sommar och vinter månader så skulle du kunna visa det för hyresvärden för att påtala hur stort problem det är. Samt be de betala mellanskillnaden fram tills de har fixat problemet.
Citera
2016-10-07, 13:47
Medlem
flottnisses avatar
Det kan vara drifttrycken som redan skrivits men det kan även vara för lite luft i tryckkärlet. Är den "blåsan" tom på luft kan inte värmesystemet hänga med i temp. förändringarna ute.
1.5 bar borde räcka för ditt hus på drifttryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in