2016-10-04, 12:19
Medlem
Storus Pittuss avatar
Kan inte bedöma var svenskar generellt är bosatta om 10-20 år men om jag fick välja blir det i en mindre by, hyfsat långt från storstäder. Tryggheten där kan upprätthållas med tillgång till vapen och folk som kan hantera dem. "Beväpnad grannsamverkan" kommer att bli vardagsmat.

Att flytta till landet ger också bättre förutsättningar att klara en samhällskollaps som jag är övertygad kommer i någon form. Egen brunn, möjlighet att skaffa mat genom jakt, fiske och odling är då oändligt mycket bättre än att sitta i en lägenhet i ett kaosgetto.

/SP
Citera
2016-10-04, 15:53
Medlem
Storus Pittuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Om man inte vill ha nya grannar är det givetvis säkrast att köpa ett hus någonstans där det inte får byggas. Typ inom en bullerzon(vilka förvisso också snart lär behöva avskaffas i större utsträckning för att möte behovet av bostäder), eller en fastighet som gränsar till naturreservat. Eller i en gammal "skyddsvärd" by någonstans där man knappt får lov att flytta en planka för länsstyrelsen.

Tyvärr tror jag inte det fungerar. Stadsplaner, niljöskydds- och kulturminneslagar kommer inte att vara värda pappret de skrievs på när regeringen beslutar att det krävs extraordinära åtgärder för att lösa de nyanländas bostadssitiation.

Att motsätta sig detta vore naturligtvis Rasism™!

/SP
Citera
2016-10-04, 18:09
Medlem
En del svenskar kommer att vara invandrare i andra länder.
Citera
2016-10-04, 18:57
Medlem
Jadu... Kommer nog bo babbar från Malmö till Umeå. Resten av lappträsket vill dom inte bo i pga myggen och kylan!
Härdpunkterna kommer vara Malmö, GBG, Stockholm och Uppsala.
Redan inom 5-7år kommer detta märkas än mer när anhöriginvandringen kommer igång! Läste idag att 60% av invandningen hit är anhörig invandring! Så om 100 000 babbar kommer hit, så kommer 160 000 anhöriga hit med! Tänk er då 2014/2015/2016. 300 000 babbar. 450 000 anhöriga. dvs 750 000... Good fucking dear lord jesus. Tack för kaffet! 65% arbetslöshet bland invandrarna enligt statistiken.

Så aaa... i min mening har regeringen rövknullat och våldtagit sig själva och barnbarnen!

Tippar även att dyrare villaområde blir som mindre gated communities i framtiden. Tex Vissa delar i Täby, Danderyd & Sigtuna. Så there is no escaping the babbefication!
Citera
2016-10-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Tippar även att dyrare villaområde blir som mindre gated communities i framtiden. Tex Vissa delar i Täby, Danderyd & Sigtuna. Så there is no escaping the babbefication!

Blir nog lukrativt att äga en firma som säljer och sätter upp stängsel/grindar. Kanske vore något för arbetslösa invandrare att starta upp?
Citera
2016-10-04, 22:35
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storus Pittus
Tyvärr tror jag inte det fungerar. Stadsplaner, niljöskydds- och kulturminneslagar kommer inte att vara värda pappret de skrievs på när regeringen beslutar att det krävs extraordinära åtgärder för att lösa de nyanländas bostadssitiation.

Att motsätta sig detta vore naturligtvis Rasism™!

/SP

Man får va glad för det lilla. Tänk att med PK-darr på rösten få skälla ut miljömupparna när de satt sig i nån torvmosse för att skydda den mellanstora lövmätarbaggens habitat. Rasister!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in