2016-10-02, 13:05
Medlem
Salama-Blixts avatar
Träffade den svenska chefen för mönsterkortstillverkaren CIVA. Det är sällan man träffar folk som medvetet lurar andra. Tyvärr så märkte jag alldeles försent att personen är psykopat med ett kriminellt beteende.

Tänker inte berätta på Flashback över tillvägagångssättet, för att inte röja min identitet för CIVA.
Men det är inte allt för ovanligt tillvägagångssätt och godtrogen som jag är, inte trodde fanns i Sverige.

Om en kontorschef beter sig kriminellt, så ska undrar man om verksamheten också bedrivs efter alla lagar och regler. Numera tänker jag inte ha med CIVA eller några av deras anställa att göra med. En gång är en gång för mycket. Förtroendet är något man förtjänar och CIVA har inte längre mitt förtroende.

Om företaget, som dom själva beskriver på sin hemsida, att dom är leverantörer till försvaret, så skulle jag bli orolig över denna säkerhetsrisk. Man kan inte ha personer som lurar allt och alla. Det betyder att man kan och vill lura försvaret också. T.ex. sälja vidare informationen till utländsk makt.

På ett sätt så är denna person mer korkad än mig, då alla hans kontakt- och personuppgifter finns offentligt på nätet. Efter att gjort detta, så är det en viss skillnad på var han uppger att han bor och var han verkligen bor. Patetiskt.
Citera
2016-10-02, 13:25
Medlem
Butteris avatar
Lite mer info måste du ge!

- Vem är det som blir lurade och på vilket sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in