2017-02-24, 05:35
Medlem
Hunden007s avatar
Hört att Loreens låt är politisk och inte är där för vinna.

vem tror ni en så länge har störst chans att göra det bra i Kiev?
Citera
2017-02-24, 09:15
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Någon som har mer koll på modern pop än jag som kan säga vilken låt Alice Svenssons är ett plagiat av? Hela refrängen är som tagen från en annan låt som har gått på radio mycket, eller som varit med i Melodifestivalen innan - jag är inte helt säker.

Jag försöker komma på samma sak. Den låter exakt som något annat, men jag har inte klurat ut vilken låt det är än. Återkommer.
Citera
2017-02-24, 09:33
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Någon som har mer koll på modern pop än jag som kan säga vilken låt Alice Svenssons är ett plagiat av? Hela refrängen är som tagen från en annan låt som har gått på radio mycket, eller som varit med i Melodifestivalen innan - jag är inte helt säker.

Utifrån den minuten man får höra nu på hemsidan så låter det först som versen i Destinys Child - Independent Woman för att sedan gå över till SIA - Cheap Thrills. Refrängen låter som något mellanting mellan Taylor Swift - Never ever getting back together och I knew you were trouble.

Känns dock som att refrängen är en ännu mer rip-off på någon annan låt som jag fortfarande inte kommer på.
Citera
2017-02-24, 15:38
Medlem
Umm.. Jag vet inte om svenska folket ska rösta till Loreen. Låten innehåller en politisk meddelande och jag tänker att Sverige måste inte sända det till Eurovisión. Det passar inte med anseendet på landet
Citera
2017-02-24, 15:49
Medlem
arneankanns avatar
Tro mig, Loreen vinner allt. Hon får röster ifrån alla PK-människor OCH de som inte lyssnar på låtar utan röstar på personer.
Citera
2017-02-24, 16:56
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianMora
Umm.. Jag vet inte om svenska folket ska rösta till Loreen. Låten innehåller en politisk meddelande och jag tänker att Sverige måste inte sända det till Eurovisión. Det passar inte med anseendet på landet
Vad för politiskt meddelande syftar du på?

Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Tro mig, Loreen vinner allt. Hon får röster ifrån alla PK-människor OCH de som inte lyssnar på låtar utan röstar på personer.

Tvivlar på det, politisk korrekthet är inte lika populärt i andra länder som det är i Sverige.
Citera
2017-02-24, 17:03
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
politisk korrekthet är inte lika populärt i andra länder som det är i Sverige.

Jo, politiskt korrekthet är populärt i alla länder och sammanhang; Vad som i ett land/sammanhang är "pk" skiljer sig dock åt.
Citera
2017-02-24, 17:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Kommer befinna mig på plats i Skellefteå imorgon kväll, ska bli spännande.
Citera
2017-02-24, 18:40
Medlem
Citat:

Uppsättningen inspirerar på Franska revolutionen
Citera
2017-02-24, 19:28
Medlem
arneankanns avatar
Citat:

Tvivlar på det, politisk korrekthet är inte lika populärt i andra länder som det är i Sverige.

En politisk låt vann ju i fjol, men jag syftade på melodifestivalen nu!
Citera
2017-02-24, 20:00
Medlem
duettens avatar
Är just nu på genrepet i Skellefteå. Loreens låt är verkligen helsnurrig o flummig men hon lär gå vidare just för att hon är Loreen...
Citera
2017-02-24, 20:52
Medlem
Cykel-Ingemar.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Kommer befinna mig på plats i Skellefteå imorgon kväll, ska bli spännande.

Jag med. Det kommr bli världens fest. Hoppas man får vara kvar efter eller nåt ställe är öppet så man inte bara får lägga ner sen. Lite fest med Sara och Jon Henrik kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in