2017-02-04, 21:03
Medlem
bombaccis avatar
Konstigt att en sådan stor tävling som melodifestivalen har så dåliga artister med så dåliga låtar. Det är ju i alla fall ett program som drar minst två miljoner per deltävling (förmodligen ännu mer). Det borde ju större mer kända artister och folk som verkligen är där för att VINNA komma.

Jag är inte musikalisk men hade jag varit det så hade jag gått in stenhårt med allt för att vinna det här. Att komma dit och sjunga om sin mormor eller någon dålig poplåt utan någon riktigt refräng funkar helt enkelt inte.

oj oj, två bidrag åker ut nu, så spännande.

Svårare att åka ut än att gå vidare till en till omröstning.

Ja skönt nu åkte tanten Perelli ut.

Tror att "hold on" och ace wilder tar direktplatserna till finalen.
Citera
2017-02-04, 21:04
Medlem
emma80s avatar
Mustasch och Kvinnaböske, den kan vi skicka till Globen!

Gör inget att Änglahund varit en hit i 35 år, eller vad det nu kan vara, var och varannan låt är ändå plagiat nu för tiden.
Citera
2017-02-04, 21:05
Medlem
cosmic_dancers avatar
De vet du går alltså vidare? Skrämmande usel smak folk har. Hade gärna röstat på mustasch om en fick
Citera
2017-02-04, 21:05
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
haha, han den där sångaren i det här rockbandet, hade han ett järnkors runt halsen? Märkligt att SVT låter nassar få vara med.
Järnkorset är för i helvete ingen nassesymbol ditt nöt. Om det vore skulle ju knappast dagens Bundeswehr använda det, vilket det gör.

I övrigt kass cover. Brukar gilla Mustasch, men detta...
Citera
2017-02-04, 21:07
Medlem
norces avatar
Varför är en cover av I Need Your Love med i tävlingen?
Citera
2017-02-04, 21:09
Medlem
Bidrag 7 påminner mycket om en låt som var med på Fifa 16. Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2017-02-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
De vet du går alltså vidare? Skrämmande usel smak folk har. Hade gärna röstat på mustasch om en fick

Dom kan fortfarande komma femma och åka ut.
Citera
2017-02-04, 21:10
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Järnkorset är för i helvete ingen nassesymbol ditt nöt. Om det vore skulle ju knappast dagens Bundeswehr använda det, vilket det gör.

I övrigt kass cover. Brukar gilla Mustasch, men detta...

Med tanke på hur originalet låter skulle jag säga att det var sensationellt bra.
Det fanns inte så mycket att jobba med direkt
Citera
2017-02-04, 21:10
Medlem
Jag har googlat som fan men hittar ingen info om dansarna, förutom om de 4 "husdansarna".

Programmets höjdpunkt inträffade nämligen redan i öppningsnumret då den kvinnlige dansaren i mitten klev in i sin guldfärgade dress och stal hela showen.

Någon som känner till henne?
Citera
2017-02-04, 21:11
Medlem
Harald99s avatar
Göteborgs danskompani!?
Och så vill Kultursverige ha mer pengar från skattekakan.
Citera
2017-02-04, 21:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Dom kan fortfarande komma femma och åka ut.

Sant tänkte inte på det. Fast då kommer de väl först till andra chansen? Blev mest ledsen att sådan skit ens kommer med.

Bra att nano gick vidare, gillar låten.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2017-02-04 kl. 21:19.
Citera
2017-02-04, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Konstigt att en sådan stor tävling som melodifestivalen har så dåliga artister med så dåliga låtar. Det är ju i alla fall ett program som drar minst två miljoner per deltävling (förmodligen ännu mer). Det borde ju större mer kända artister och folk som verkligen är där för att VINNA komma.

Jag är inte musikalisk men hade jag varit det så hade jag gått in stenhårt med allt för att vinna det här. Att komma dit och sjunga om sin mormor eller någon dålig poplåt utan någon riktigt refräng funkar helt enkelt inte.

oj oj, två bidrag åker ut nu, så spännande.

Svårare att åka ut än att gå vidare till en till omröstning.

Ja skönt nu åkte tanten Perelli ut.

Tror att "hold on" och ace wilder tar direktplatserna till finalen.

Det är ju bögen Björkman som väljer ut låtarna, så vem är förvånad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in