Citat:
Sigtuna stad är ett litet kapitel för sig och heavenorlasvegas har mycket rätt.
I Til, Pilsbo, Sjudargården och prästgårdsängen bor många yngre samt barn, området är ungt (80-tal och fram till nu) så är det något område som jag kan tänka mig stenkastning är det där. Prästgårdsängen ligger i en gammal vik så grunden är sjöbotten och husen ligger lite löst där.
Munkholmen är fint och dyrt, där bor i huvudsak politiker, företagsledare, och gamla pengar.
Brännbo och Pilsbo är där det finns flerfamiljshus i lite större skala, dock är det varvat med villor så där är det bra och lugnt.
Centrala Sigtuna är ungefär som Munkholmen.
I huvudsak är Sigtuna stad en sömnig småstad med storstadskomplex. Det finns många restauranger och pubar men räkna inte med att de är öppna när du vill besöka dem, mycket är stängt på söndagar och under sommaren. Det finns ingen större matbutik eller centrum att skryta om, dock planeras det för ett stort nytt bostadsområde i norra Sigtuna som ska innehålla butiker av lite större skala.
I Til, Pilsbo, Sjudargården och prästgårdsängen bor många yngre samt barn, området är ungt (80-tal och fram till nu) så är det något område som jag kan tänka mig stenkastning är det där. Prästgårdsängen ligger i en gammal vik så grunden är sjöbotten och husen ligger lite löst där.
Munkholmen är fint och dyrt, där bor i huvudsak politiker, företagsledare, och gamla pengar.
Brännbo och Pilsbo är där det finns flerfamiljshus i lite större skala, dock är det varvat med villor så där är det bra och lugnt.
Centrala Sigtuna är ungefär som Munkholmen.
I huvudsak är Sigtuna stad en sömnig småstad med storstadskomplex. Det finns många restauranger och pubar men räkna inte med att de är öppna när du vill besöka dem, mycket är stängt på söndagar och under sommaren. Det finns ingen större matbutik eller centrum att skryta om, dock planeras det för ett stort nytt bostadsområde i norra Sigtuna som ska innehålla butiker av lite större skala.
Skulle säga att Brännbo är på god väg att bli en by i förfall med mycket avskum som flyttar in från förorten, och ökande störande och hotfullt beteende dygnet runt. I kombination med att det är de sämre av hyresbolagen som inte bryr sig / har noll koll plus låga hyror är förutsättningarna inget vidare. Polisnärvaron dessutom mycket låg, krisen inom polisen lär ytterligare förvärra situationen..
Villaområrdena som Pilsbo och Munkholmen verkar ha gott om påhälsningar av inbrottstjuvar, vill minnas det var mycket skriveri i höstas om att ensamma personer gick runt på natten och ställde spadar mot dörrar för att se om någon var hemma osv.
Allt som allt är det säkert lika med andra liknande områden geografiskt sett, men frid och fröjd fullt ut ska man nog inte ta för givet.