2016-10-01, 18:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Så Calhanoglu är bara "ett" år äldre än Weigl.. smaka på den du.

Man kan inte ens surt och reaktionärt skylla på att han köpt sig en födelseattest på den turkiska landsbygden, han är född i Mannheim...
Citera
2016-10-01, 18:55
Medlem
foool13s avatar
Dortmund känns inte lika offensiva som "vanligt".. men de brukar ju lämna en del ytor bakåt också, bättre med det idag. Kanske är lite "rädda" för Leverkusens omställ./offensiv..
Senast redigerad av foool13 2016-10-01 kl. 18:57.
Citera
2016-10-01, 18:55
Medlem
Steff83s avatar
Dags att läsa på Kviborg. Tror inte Leverkusen och Köln-trakten vill bli förknippade med Ruhr...Vid Rhen känner man sig lite "bättre och finare"..Skiljer mer kulturellt än vad man som svensk kanske kan tro. Sen att det är nära till Ruhrområdet är en annan sak. Detta är på sin höjd "delstatsderby", varken mer eller mindre. I övrigt finns inget gemensamt. Men jag fattar att det kanske inte är så lätt. Han gör så gott han kan.
Citera
2016-10-01, 18:58
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Är du i Freiburg? I så fall hoppas jag verkligen att du är på stadion.
Otroligt roligt. Välförtjänt seger också. Maier är ett jävla höghus, huvudet över alla andra, och hög spelintelligens på det.

Har nog aldrig buat så mycket någon gång. Urusel domare. Kändes som att Frankfurt borde haft 10 fler gula kort, istället fick våra spelare se gult när de klagade på att domaren inte blåste av. Såg helikoptern flyga Bulut från stadion efter matchen. Hoppas han kan komma tillbaka. Det sjuka var att han hade blivit hårt angripen många gånger innan, och att han till och med fick ett kort för att klaga på linjedomaren efter en av gångerna han var tvungen att ligga ned.
Citera
2016-10-01, 19:02
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dags att läsa på Kviborg. Tror inte Leverkusen och Köln-trakten vill bli förknippade med Ruhr...Vid Rhen känner man sig lite "bättre och finare"..Skiljer mer kulturellt än vad man som svensk kanske kan tro. Sen att det är nära till Ruhrområdet är en annan sak. Detta är på sin höjd "delstatsderby", varken mer eller mindre. I övrigt finns inget gemensamt. Men jag fattar att det kanske inte är så lätt. Han gör så gott han kan.

Jag hörde det också och tyckte det lät lite underligt, annars är han rätt bra tycker jag, snackar inte sönder matchen.

I Düsseldorf vill man inte heller höra någor om Ruhr, även den ligger strax norr on staden, det misstaget har jag gjort själv för länge sedan. Fick bara en oförstående blick och upplystes nogsamt om att inte alla floder som börjar på R är lika...
Citera
2016-10-01, 19:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Så dålig är väl inte DAB? I sin prisklass (12,90 SEK + pant) lätt Bolagets bästa öl, tycker inte att Spaten alltid är värt 7 SEK mer eller tar hellre 3 DAB än 2 Spaten.

Du kan väl inte ha menat Leverkusen och Kölsch? Stiltypisch är Kölsch just pissig, men kul och lättdrucken.

Jo så dålig är DAB, dricker hellre 1 Bayersk är 5 Dortmunder. Angående Kölsch delar jag din åsikt, utom då kul. Tyskland mest överskattade öltyp i mina ögon, för den dortmundska är ju billig industriöl a la Pripps.

Angående fotbollen så har matchen blivit blekare, likt de diskuterade ölsorterna. Lite mer karaktär efterfrågas. Tempo är inte allt.
Citera
2016-10-01, 19:18
Medlem
foool13s avatar
Nä, det här var inte så roligt som man trodde..

Hoppas på bättre i andra.
Citera
2016-10-01, 19:33
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jo så dålig är DAB, dricker hellre 1 Bayersk är 5 Dortmunder. Angående Kölsch delar jag din åsikt, utom då kul. Tyskland mest överskattade öltyp i mina ögon, för den dortmundska är ju billig industriöl a la Pripps.

Angående fotbollen så har matchen blivit blekare, likt de diskuterade ölsorterna. Lite mer karaktär efterfrågas. Tempo är inte allt.

Stämmer, båda lagen har blivit lite mer som sina respektive öl.

Augustiner Helles för 37,30 SEK och kollikrav på 20 st är dock ett lite för löjligt pris på ett öl som kostar c:a 80 cent/flaska i Bayern.

Sedan får man inte glömma bort att en viss industriell skala ger en kostnadsfördel som oftast balanseras med en mer publikt gångbar smak. För det låga priset tycker jag att DAB är en mycket bättre produkt än grön Åbro eller Pripps Blå för en krona mindre. Samtidigt är det en bit kvar till Spaten eller Augustiner, men en OK kompromiss för mig, som är betydligt petigare med vin.
Citera
2016-10-01, 19:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Nä, det här var inte så roligt som man trodde..

Hoppas på bättre i andra.

Instämmer, bättre kan de eftersom inget av lagen kan vara varken nöjda eller säkra på en seger.

Öh, Tuchel byter in Mor och Castro (samt Pulisic) ut, in med Schmeltzer är klokare.
Citera
2016-10-01, 19:42
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Instämmer, bättre kan de eftersom inget av lagen kan vara varken nöjda eller säkra på en seger.

Öh, Tuchel byter in Mor och Castro (samt Pulisic) ut, in med Schmeltzer är klokare.

Jag har lite svårt att förstå att de flesta tränare verkar prioritera skaderisk och inte byta in just två man i halvtid för att förändra en tät match. Två nya man med en kvart kvar ger högst 2-3 möjliga situationer, om över huvud taget.

Bra gjort, Tuchel, få se om det hjälper.
Citera
2016-10-01, 19:45
Medlem
foool13s avatar
Ojoj där skar de upp dom fint.. borde nästan varit 2-0 där.
Senast redigerad av foool13 2016-10-01 kl. 20:04.
Citera
2016-10-01, 20:01
Medlem
Grus-Kalles avatar
Känns som att B04 är lite vassare och närmare nästa mål än BVB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in