2016-09-30, 19:26
Medlem
motvalls avatar
Fredag 20:30
RB Leipzig – FC Augsburg

Lördag 15:30
Bayern München – KC Köln
Hertha Berlin – Hamburger SV
Ingolstadt – Hoffenheim
Darmstadt – Werder Bremen
SC Freiburg – Eintracht Frankfurt

18:30
Bayer Leverkusen – Borussia Dortmund

Söndag 15:30
VfL Wolfsburg – Mainz

17:30
Schalke 04 – Borussia Mönchengladbach

Zweite

Fredag 18:30 (pågår)
Nürnberg – Union Berlin (1-0)
Sandhausen – Dynamo Dresden (2-0)
Aue – Bochum (2-2)

Mellanmjölksmatch idag, speciellt om Forsberg är skadad. (Finns dock med på Kickers prel laguppställning.) Annars är det väl främst ”toppmötet” mellan FCB och Köln ( är ju 3:a nu) samt det egentliga sådana mellan Bayer och BVB som är mest intressanta att se. Dortmund har ju en fin form och ett gott självförtroende , syntes inte minst i veckan mot Real, Leverkusens match såg jag inte. Och återigen står livsviktiga poäng på spel för nordlagen samt för S04.

Hoppas på lite mer liv i denna tråd än den förra. Som det ser ut nu kan jag se lördagens matcher för en gång skull.
Citera
2016-09-30, 20:20
Medlem
bagarn29s avatar
RBL - Augsburg
http://www.flashscore.se/match/zs7k99C9/#uppstallning;1

Enligt denna spelar Foppa.
Citera
2016-09-30, 20:46
Medlem
Germanofils avatar
Forsberg fick inleda målskyttet i matchen men Jis svar var fan inte dåligt. Drömträff!
Citera
2016-09-30, 20:56
Medlem
Germanofils avatar
Forsberg mycket nära att sätta sitt andra för kvällen!
Citera
2016-09-30, 21:11
Medlem
Germanofils avatar
Fina dragningar av Forsberg. Den tyske kommentator berömmer hans fina teknik och säger att det egentligen är otroligt att en sådan bra lirare har spelat i Zweite Liga.
Citera
2016-09-30, 21:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Fina dragningar av Forsberg. Den tyske kommentator berömmer hans fina teknik och säger att det egentligen är otroligt att en sådan bra lirare har spelat i Zweite Liga.
Kul att han får beröm, idag har han varit riktigt bra. Leipzig har ett fint anfallsspel med fart och fläkt, Augsburg är nog rätt nöjda med oavgjort (av det jag sett).
Citera
2016-09-30, 21:40
Medlem
Germanofils avatar
Poulsen är grymt snabb med bollen alltså. Bombar in 2-1 i nättaket!
Citera
2016-09-30, 21:49
Medlem
Germanofils avatar
Werner bränner friläge. Han är inte speciellt effektiv den unge Timo.
Citera
2016-09-30, 21:54
Medlem
Germanofils avatar
Schmid spelar i Augsburg nu? Han var ju riktigt grym i Freiburg för några säsonger sedan.
Citera
2016-10-01, 13:49
Medlem
motvalls avatar
H96 har bara 0-0 i halvlek, man borde leda med så många chanser. inkl bortdömt mål.
Citera
2016-10-01, 14:00
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Schmid spelar i Augsburg nu? Han var ju riktigt grym i Freiburg för några säsonger sedan.
12/13 gjorde han 10 baljor medan Kruse gjorde 11. Schmid ville inte flytta från Freiburg om det gick att undvika - hans familj bor / bodde på den franska sidan av gränsen, och han kunde ta tåget / bilen in till träningar och matcher. Under säsongen Freiburg åkte ner var Schmid och Petersen en riktigt dödlig kombination, Schmid som har riktigt bra spel i slutet av anfallen, och Petersen som helt enkelt avslutade dem.

Därför var det väldigt logiskt att han gick till Hoffenheim när Freiburg åkte ned. En annan klubb nära franska gränsen. Han hade säkert kunnat spela nästan var han ville, men familjen gick först.

När sen han aldrig riktigt passade in i Hoffenheims spelsätt, trots att han visat sig behärska både kontringar och att hålla bollen. Nu hade han inte längre samma valmöjligheter, så Augsburg blev en lagom klubb.

Har inte följt hans utveckling i klubben, men verkar som att han just nu är utanför startelvan.
Citera
2016-10-01, 14:01
Medlem
Lekmands avatar
Får se om jag tar mig till stadion idag och försöker få tag på biljett eller om det blir i en Kneipe. Eller om jag kanske hittar på något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in