• 1
  • 2
2016-09-30, 17:14
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
finns verkligen ingen smre bank n just Swedbank
, Swedbank r den typiska WT banken, 90% av alla socfall har den sketbanken.

otrevlig personal med lga lner

handelsbanken, SEB, det r riktiga banker fr fretagare och lite finare folk.
h, dina erfarenheter kanske inte r applicerbara igenerella termer...

Jag hade inte haft konto hos SWEB (ever) tills fr ett par r sedan d jag bara var tvungen och kolla om vad folk sade hade ngon verklighetsfrankring. D ppnade jag mitt frsta pristina ditto, som nyckelbarn fr vad-det-nu-var SEK i mnaden.

1. De var professionella, trevligt bemtande och fattade klarsprk.
2. Hemsidan tyckte jag var bttre n SHB (min bank sedan hedenhs).
3. Signatur p mottagare samt belopp (SWEB) r mer skert n utan (SHB)
4. Dosa utan extrakort gr det lite lttare.

Jag valde dock att avbryta testet efter ett r eftersom:

1. Detta kostade hos SWEB men r 'gratis' hos SHB.
2. Varfr denna 2 bankdagar limbo hos SWEB nr SHB fixar 'back-to-bak' verfringar?
3. Obetydligt men det var alltid lng k hos SWEB men sllan hos SHB.

SWEB gjorde mig (under denna korta tid) inte besviken eller missnjd vilket SHB lyckats med vid flera tillfllen men ok, gratis r gott och man fr hl i tnderna...
Citera
2016-10-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Handelsbanken kr med mobilt BankID idag ocks om man vill slippa dosan och varfr krngla med internetbanken varje mnad nr du kan ha rkningarna p autogiro eller automatisk e-faktura?
Personligen tycker jag inte att det r smidigt med Swedbank som har krngel ofta och tar hutlsa 175kr i rsavgift fr internetbetalningar.
Handelsbanken har ven gratis betalkort tror jag, s den prismedvetne br helt klart vervga Handelsbanken.

Med det sagt s mste den elndiga "dosan" fram om du exempelvis byter telefon och vill lgga in bankid p den nya telefonen. Har du d bytt dator ocks, eller uppgraderat operativsystemet eller liknande, s r det allt annat n smidigt. Dessfrinnan var det ju det hr rent plgsamma certifikatet man skulle installera p datorn (icke-mobilt bankid tror jag det motsvarade). Vet inte hur mnga jag ftt hjlpa med den dr frlegade lsningen genom ren, men det r verkligen tid jag nskar jag kunde lagt p ngot vettigt.

Krngel p swedbank knner jag inte igen, tycker deras tjnst funkat bra senaste decennierna. Har inte haft nn betydelse vilket operativsystem eller vilken weblsare jag anvnt, och inte har jag behvt installera ngot heller. Det har bara fungerat, och fungerar det har jag inga problem att betala 175 spnn om ret.
Citera
2016-10-11, 23:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcLarsson
Krngel p swedbank knner jag inte igen, tycker deras tjnst funkat bra senaste decennierna.
D har du bara haft tur, sker du s kan du hitta en hel del om att internetbanken strular, ligger nere m.m. som ocks har tagits upp i media ...det handlar om flera gnger varje r som man aldrig nstan upplever med vettigare banker.

Frstr inte riktigt problemet med att behva anvnda dosan vid en ominstallation eller ny mobil?! Fr de flesta hnder det ganska sllan och har du dosan p ett bra stlle s borde det inte bli problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in